Piloty McLarenu bude čekat ve Spa penalizace na startu, protože dodavatel motorů Honda hodlá použít tři vývojové žetony pro svou pohonnou jednotku. Japonci se touto problematikou intenzivně zabývají už několik týdnů.
Těžištěm změn by měla být spalovací charakteristika motoru, čímž by se měl zlepšit dopad na energetické využití. Šéf Hondy Jasuhisa Araj podotkl, že soustředění na klíčové oblasti by mělo jeho týmu přinést brzký výsledek.
"Oblast spalování pro nás byla nejdůležitější oblastí. Současné předpisy vyžadují vysokou účinnost, takže chceme změnit charakteristiku s návrhem nového uspořádání výfukového systému. Dalším bodem bude snížení mechanického tření, jehož hodláme dosáhnout změnou systému ozubeného soukolí. Pochopitelně ne všechno bude hotovo pro Grand Prix Belgie, tam se použije jen část a další úpravy proběhnou v následujících týdnech. Naším cílem je zlepšovat se závod od závodu," vysvětluje Araj.
Honda měla k dispozici celkem devět žetonů, dva použila před Grand Prix Kanady, nyní jí tedy do konce roku zbývají ještě čtyři.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.