Souboje na trati jsou pořád považovány za alfu a omegu samotné podstaty závodění. Je to samozřejmě jedno z hledisek atraktivnosti závodů, protože existují i podniky, které jsou nervydrásající až do konce, a přitom se předjíždět vůbec nemusí.
Samotný akt předjíždění je pochopitelně ještě ovlivněn vedlejšími okolnostmi a do jisté míry degradován použitím systému DRS, případně "souboji" pilotů jedoucích v jiném strategickém režimu. Není proto divu, že se stále více skutečných výměn v pořadí odehrává nikoli na trati, ale v boxech.
Německý magazín Auto Motor und Sport na základě pečlivého průzkumu prokázal, jak to s tím předjížděním vlastně je. Zatímco v loňských prvních deseti závodech činilo průměrné číslo značící počet předjížděcích manévrů 42,6, letos je za stejné období zatím na úrovni 29,4. Příčina tohoto poklesu spočívá nejspíš v nových pravidlech týkajících se předního křídla, což pilotům přináší horší schopnost ovládání monopostů.
"Je pro nás stále těžší se se udržet v závětří vozů před námi," potvrzuje to Romain Grosjean. FIA, jak to ostatně v takových případech bývá dorbým zvykem, hodlá svolat technické ředitele jednotlivých týmů na 25. června, aby s nimi prodiskutovala případnou úpravu nových pravidel pro rok 2017 se snahou tuto situaci vylepšit.
"Pro mě byly ze závodního hlediska lepší roky 2012 a 2013, když opotřebení pneumatik mělo daleko větší význam. Časy na okruh byly lepší a v některých zatáčkách jsme mohli naplno využívat přítlaku. Pokud dnes někdo říká, že není lehké řídit současné formule, já tvrdím, že po fyzické stránce rozhodně ano. Proto se objevuje v F1 tolik nováčků, pro něž je zvládnout vůz F1 vlastně pohodlné." Grosjean si přitom nemyslí, že by formule 1 byla vysloveně nudná. "Všechny závody nejsou úplně špatné, nebo snad může někdo tvrdit, že Maďarsko nebylo v tomhle směru vzrušující?"
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.