Souboje na trati jsou pořád považovány za alfu a omegu samotné podstaty závodění. Je to samozřejmě jedno z hledisek atraktivnosti závodů, protože existují i podniky, které jsou nervydrásající až do konce, a přitom se předjíždět vůbec nemusí.
Samotný akt předjíždění je pochopitelně ještě ovlivněn vedlejšími okolnostmi a do jisté míry degradován použitím systému DRS, případně "souboji" pilotů jedoucích v jiném strategickém režimu. Není proto divu, že se stále více skutečných výměn v pořadí odehrává nikoli na trati, ale v boxech.
Německý magazín Auto Motor und Sport na základě pečlivého průzkumu prokázal, jak to s tím předjížděním vlastně je. Zatímco v loňských prvních deseti závodech činilo průměrné číslo značící počet předjížděcích manévrů 42,6, letos je za stejné období zatím na úrovni 29,4. Příčina tohoto poklesu spočívá nejspíš v nových pravidlech týkajících se předního křídla, což pilotům přináší horší schopnost ovládání monopostů.
"Je pro nás stále těžší se se udržet v závětří vozů před námi," potvrzuje to Romain Grosjean. FIA, jak to ostatně v takových případech bývá dorbým zvykem, hodlá svolat technické ředitele jednotlivých týmů na 25. června, aby s nimi prodiskutovala případnou úpravu nových pravidel pro rok 2017 se snahou tuto situaci vylepšit.
"Pro mě byly ze závodního hlediska lepší roky 2012 a 2013, když opotřebení pneumatik mělo daleko větší význam. Časy na okruh byly lepší a v některých zatáčkách jsme mohli naplno využívat přítlaku. Pokud dnes někdo říká, že není lehké řídit současné formule, já tvrdím, že po fyzické stránce rozhodně ano. Proto se objevuje v F1 tolik nováčků, pro něž je zvládnout vůz F1 vlastně pohodlné." Grosjean si přitom nemyslí, že by formule 1 byla vysloveně nudná. "Všechny závody nejsou úplně špatné, nebo snad může někdo tvrdit, že Maďarsko nebylo v tomhle směru vzrušující?"
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.