Neustálé dohady ohledně budoucnosti Lotusu se stupňují, odborníci v některých případech odhadují nikoli to, co se stane, ale kdy se to stane - o převzetí týmu se sídlem v Enstone Renaultem už se mluví jako o prakticky jisté věci.
Svůj názor přidal i pilot týmu Romain Grosjean, který je poměry u Lotusu stále více rozladěn. Už dříve poukazoval, že nejistota ohledně budoucnosti se promítá do špatných výsledků, působení na trati; neuspokojivé finanční poměry se pak dotýkají i jeho samotného.
Proto se devětadvacetiletý rodák ze Ženevy domnívá, že nejlepším krokem by bylo odkoupení Lotusu ze strany Renaultu, čímž by se vyřešila obtížná finanční situace. Francouz se také domnívá, že majitel Lotusu Gerard Lopez už má připravenou dohodu o takové transakci.
Grosjean poukazuje, že sezóna 2015 je pro Lotus nesmírně obtížná. "Finanční problémy postihují i jiné týmy. Formule 1 vyžaduje velký přísun prostředků, aby se udržel rytmus vývoje. Například crash test nového předního křídla, to není nic jednoduchého. Prostě to není ideální situace. Jak praví jedno rčení, tráva na jiném pozemku není nutně zelenější, ti, co mají rovněž potíže, mluví nahlas o nás a o sobě taktně mlčí."
Není to tak dávno, co Lotusem zmítaly potíže takového rázu, že musely být řešeny u soudu a teprve splacení některých účtů doslova v hodině dvanácté přesvědčilo Pirelli, aby tým dostal pro maďarské tréninky pneumatiky. "Genii Capital má značné zdroje, ale když se nyní začalo mluvit o prodeji týmu, pochopitelně nemají důvod dál investovat. Alespoň naši účast v závodech zajistí," hořce dodává Grosjean.
Tým Renaultu bude pro F1 přínosemPrávě pouhá účast v závodě není Romainovým cílem. I proto se veřejně vyslovuje pro převzetí týmu Renaultem, k čemuž se váže i jeho osobní hledisko. "Za prvé, bude to velký přínos pro formuli 1. S Renaultem mám dlouhodobý vztah, hrál v mé kariéře důležitou roli, vždyť stál u mého debutu v F1. I když jsem pak musel F1 opustit (a nebyl to nejlepší okamžik v našem vztahu), dokázal jsem se vrátit a devětkrát stanul na stupních vítězů, vždy na voze, který poháněl jejich motor.
Formule 1 potřebuje velké automobilky, které mohou do našeho sportu investovat. Je skvělé být součástí továrního týmu, jsem přesvědčen, že brzy budou mít i výrazně lepší pohonné jednotky."
Francouz cítí nespravedlnostCo ještě v současné době kalí Grosjeanovu náladu je jeho pozice v prvních pátečních trénincích - také v Belgii bude na jeho místě Jolyon Palmer. Romain tuto praxi označuje za "nespravedlivou": Zároveň připouští, že Maldonado, mající za zády silného sponzora PDVSA, se těžko svého místa vzdá.
"Řekněme si to otevřeně, vůbec nebylo lehké se s tím vyrovnat," svěřil se Francouz časopisu Auto Hebdo poté, co se dozvěděl, že v pátek bude na jeho místě opět britský závodník. "Ukažte mi nějakého pilota, který se s radostí vzdá svého místa. Ztrácím tím půldruhé hodiny tréninkových jízd, což není ideální situace. Mercedes, Ferrari, Red Bull či McLaren to nedělají, protože v tom vidí kontraproduktivní důsledek. Jenže našemu týmu to pomáhá přežít, takže to prostě musím přijmout," stěžuje si Grosjean.
"Nejlepším argumentem bude ukázat, že jsem schopen být lepší než můj týmový kolega," odhodlaně tvrdí Romain a na otázku, zda mu zásadně vadí, že Palmer nahrazuje jeho a ne Maldonada, odpovídá: "Částečně ano. Je to nespravedlivé, ale takový někdy život je."
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.