Neustálé dohady ohledně budoucnosti Lotusu se stupňují, odborníci v některých případech odhadují nikoli to, co se stane, ale kdy se to stane - o převzetí týmu se sídlem v Enstone Renaultem už se mluví jako o prakticky jisté věci.
Svůj názor přidal i pilot týmu Romain Grosjean, který je poměry u Lotusu stále více rozladěn. Už dříve poukazoval, že nejistota ohledně budoucnosti se promítá do špatných výsledků, působení na trati; neuspokojivé finanční poměry se pak dotýkají i jeho samotného.
Proto se devětadvacetiletý rodák ze Ženevy domnívá, že nejlepším krokem by bylo odkoupení Lotusu ze strany Renaultu, čímž by se vyřešila obtížná finanční situace. Francouz se také domnívá, že majitel Lotusu Gerard Lopez už má připravenou dohodu o takové transakci.
Grosjean poukazuje, že sezóna 2015 je pro Lotus nesmírně obtížná. "Finanční problémy postihují i jiné týmy. Formule 1 vyžaduje velký přísun prostředků, aby se udržel rytmus vývoje. Například crash test nového předního křídla, to není nic jednoduchého. Prostě to není ideální situace. Jak praví jedno rčení, tráva na jiném pozemku není nutně zelenější, ti, co mají rovněž potíže, mluví nahlas o nás a o sobě taktně mlčí."
Není to tak dávno, co Lotusem zmítaly potíže takového rázu, že musely být řešeny u soudu a teprve splacení některých účtů doslova v hodině dvanácté přesvědčilo Pirelli, aby tým dostal pro maďarské tréninky pneumatiky. "Genii Capital má značné zdroje, ale když se nyní začalo mluvit o prodeji týmu, pochopitelně nemají důvod dál investovat. Alespoň naši účast v závodech zajistí," hořce dodává Grosjean.
Tým Renaultu bude pro F1 přínosemPrávě pouhá účast v závodě není Romainovým cílem. I proto se veřejně vyslovuje pro převzetí týmu Renaultem, k čemuž se váže i jeho osobní hledisko. "Za prvé, bude to velký přínos pro formuli 1. S Renaultem mám dlouhodobý vztah, hrál v mé kariéře důležitou roli, vždyť stál u mého debutu v F1. I když jsem pak musel F1 opustit (a nebyl to nejlepší okamžik v našem vztahu), dokázal jsem se vrátit a devětkrát stanul na stupních vítězů, vždy na voze, který poháněl jejich motor.
Formule 1 potřebuje velké automobilky, které mohou do našeho sportu investovat. Je skvělé být součástí továrního týmu, jsem přesvědčen, že brzy budou mít i výrazně lepší pohonné jednotky."
Francouz cítí nespravedlnostCo ještě v současné době kalí Grosjeanovu náladu je jeho pozice v prvních pátečních trénincích - také v Belgii bude na jeho místě Jolyon Palmer. Romain tuto praxi označuje za "nespravedlivou": Zároveň připouští, že Maldonado, mající za zády silného sponzora PDVSA, se těžko svého místa vzdá.
"Řekněme si to otevřeně, vůbec nebylo lehké se s tím vyrovnat," svěřil se Francouz časopisu Auto Hebdo poté, co se dozvěděl, že v pátek bude na jeho místě opět britský závodník. "Ukažte mi nějakého pilota, který se s radostí vzdá svého místa. Ztrácím tím půldruhé hodiny tréninkových jízd, což není ideální situace. Mercedes, Ferrari, Red Bull či McLaren to nedělají, protože v tom vidí kontraproduktivní důsledek. Jenže našemu týmu to pomáhá přežít, takže to prostě musím přijmout," stěžuje si Grosjean.
"Nejlepším argumentem bude ukázat, že jsem schopen být lepší než můj týmový kolega," odhodlaně tvrdí Romain a na otázku, zda mu zásadně vadí, že Palmer nahrazuje jeho a ne Maldonada, odpovídá: "Částečně ano. Je to nespravedlivé, ale takový někdy život je."
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.