Závod v Maďarsku byl pro tým s třícípou hvězdou ve znaku důkladným budíčkem a důkazem, že nelze odpočívat na vavřínech. Ale i když to byl pro Mercedes nejhorší závod sezóny, důvody k panice podle vedení prozatím nejsou.
Ostatně Toto Wolff poukazuje na jeden zajímavý fakt: "Z deseti závodů vyhrát osm a jen jednou nestát na stupních vítězů, to je dobrý vklad do druhé poloviny sezóny. Navíc do ní vstupujeme s větším počtem bodů než loni (letos vyjely Mercedes o 17 bodů více). A vidíte, náš náskok je přesto menší. Jen to dokazuje, že není kdy sundavat nohu z plynu a Maďarsko nám ukázalo, že stačí malá šance a soupeři se jí pevně chytí."
Také Wolff si pochvaluje klid během letní přestávky: "Přestože všichni nabírali energii podle svého naturelu, většina byla stále myšlenkami u týmu, na co se zaměřit; pořád je tu eventualita, že budeme vyhrávat, ale i prohrávat. Proto musíme vytrvale jít za svým cílem až na samotný vrchol."
Technický ředitel Paddy Lowe označil trať ve Spa jako stvořenou pro drama: "Neřeknu nic nového, když budu mluvit o nevyzpytatelném počasí, může přijít déšť, který tu v minulosti ovlivnil nejeden závod. Také budeme závodit na nejdelší trati, takže stačí třeba defekt pneumatiky a je po šancích, pokud se stane na začátku kola. Proto jsou tu tak obvyklé změny v pořadí."
Lowe vidí také Spa jako jedinečný test techniky a dalších komponentů: "Auto tu projde opravdu náročným procesem, je tu třeba dobré aerodynamiky, patřičnou rychlost a přítlak - dlouhé rovinky a značné převýšení si to přímo žádají. Spa, stejně jako Monza, bude jedním ze dvou závodů, kde si ověříme specifickou konfiguraci s nízkým valivým odporem. Ovšem na celkové srovnání musíme počkat do Itálie."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.