Závod v Maďarsku byl pro tým s třícípou hvězdou ve znaku důkladným budíčkem a důkazem, že nelze odpočívat na vavřínech. Ale i když to byl pro Mercedes nejhorší závod sezóny, důvody k panice podle vedení prozatím nejsou.
Ostatně Toto Wolff poukazuje na jeden zajímavý fakt: "Z deseti závodů vyhrát osm a jen jednou nestát na stupních vítězů, to je dobrý vklad do druhé poloviny sezóny. Navíc do ní vstupujeme s větším počtem bodů než loni (letos vyjely Mercedes o 17 bodů více). A vidíte, náš náskok je přesto menší. Jen to dokazuje, že není kdy sundavat nohu z plynu a Maďarsko nám ukázalo, že stačí malá šance a soupeři se jí pevně chytí."
Také Wolff si pochvaluje klid během letní přestávky: "Přestože všichni nabírali energii podle svého naturelu, většina byla stále myšlenkami u týmu, na co se zaměřit; pořád je tu eventualita, že budeme vyhrávat, ale i prohrávat. Proto musíme vytrvale jít za svým cílem až na samotný vrchol."
Technický ředitel Paddy Lowe označil trať ve Spa jako stvořenou pro drama: "Neřeknu nic nového, když budu mluvit o nevyzpytatelném počasí, může přijít déšť, který tu v minulosti ovlivnil nejeden závod. Také budeme závodit na nejdelší trati, takže stačí třeba defekt pneumatiky a je po šancích, pokud se stane na začátku kola. Proto jsou tu tak obvyklé změny v pořadí."
Lowe vidí také Spa jako jedinečný test techniky a dalších komponentů: "Auto tu projde opravdu náročným procesem, je tu třeba dobré aerodynamiky, patřičnou rychlost a přítlak - dlouhé rovinky a značné převýšení si to přímo žádají. Spa, stejně jako Monza, bude jedním ze dvou závodů, kde si ověříme specifickou konfiguraci s nízkým valivým odporem. Ovšem na celkové srovnání musíme počkat do Itálie."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.