Britská stáj se chystá na Grand Prix Belgie i s vyhlídkou možných trestů, přesto její představitelé po dobrém výsledku z Maďarska deklarují výkonnostní posun kupředu, proto v druhé polovině šampionátu očekávají pravidelný bodovací přísun.
Honda přiveze na okruh v ardenském pohoří nové specifikace pohonných jednotek, což by pro Buttona a Alonsa mělo znamenat postih v podobě ztráty na startovním roštu. Nelze také vyloučit, že soubor změn poukáže na některá slabá místa, nicméně jejich včasné lokalizování je záměrem týmu s ohledem na následující závody. "Aktualizovali jsme především vlastnosti spalování za účelem dalšího zlepšení našich pohonných jednotek. Využijeme volných tréninků ve Spa k otestování těchto změn," odhaluje šéf Honda Motorsport Jasuhisa Araj plán pro belgický víkend. "Závod ve Spa je vždy velice náročný pro vozy i piloty, s očekávanými penalizacemi to bude ještě obtížnější. Naším cílem je se závod od závodu zlepšovat. Právě Spa nám může pro další závody poskytnout nezbytné poznatky a věřím, že si z tohoto víkendu odneseme i určitá pozitiva."
Závodní ředitel Eric Boullier dodává: "Spa je velkolepý okruh - dle mého názoru nejlepší v kalendáři - a má svá specifika, která nám bohužel nedávají příliš šancí. Maximální výkon a přítlak není zatím naší silnou stránkou. Musíme si i tady zachovat optimistický přístup a doufat, že už v Singapuru se odrazí přímo na trati plody naší práce."
Alonsovo páté místo pozdvihlo náladu v týmu, ale Fernando kriticky přiznal, že bylo rovněž výsledkem hojných problémů jeho soupeřů. Každopádně toto umístění pojal jako podporu morálky v týmu. "Maďarsko nás všechny hodně povzbudilo, osobně se cítím v té nejlepší formě, jakou před vstupem do druhé poloviny šampionátu mohu mít. Spa pro nás bude samozřejmě velmi složité, je tu třeba velkého přítlaku, výkonu a řádně šlapat po celé kolo na plyn. Z hlediska pilotů i fanoušku je to velkolepý okruh. Už jsem tu vyhrál v F3000, ale s vozem formule 1 se mi to zatím nepodařilo. Zažil jsem tu úžasné souboje, proto se sem vždycky těším."
Alonsův výhled do budoucnosti kopíruje náladu celého týmu: "Několik následujících závodů bude pro nás mít obrovský význam, dojde k jistému vylepšení pohonné jednotky, musíme se zaměřit na dobrou korelaci mezi prací na simulátoru a přímo na trati. Výsledky ještě nemusí být zřetelné právě ve Spa nebo na Monze, ale to neznamená, že si dovolíme vývoj podcenit a něco vypustit."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.