Změny startovní procedury počínaje Grand Prix Belgie by mohly do jisté míry zamíchat poměrem sil, což s ohledem na poslední dva případy ve Velké Británii a Maďarsku není až taková utopie.
Technický ředitel Ferrari James Allison se dokonce domnívá, že by Ferrari mohlo dosáhnout vůbec nejlepšího průměru ohledně startů v celé sezóně. Zároveň ale připouští, že na některých tratích zdaleka nestačí se jen odlepit ze startovní pozice lépe než soupeři.
Mercedes, zvláště pak Lewis Hamilton, v posledních dvou závodech nepředvedl nijak světoborné starty, i když se neúspěchy vysvětlovaly technickými potížemi. Allison na otázku, jaký význam bude mít nová podoba startovní procedury, odpověděl jednoznačně: "Bude mít velkou důležitost!
Hodně jsme se této oblasti věnovali. Snažili jsme se maximálně minimalizovat variabilitu v průběhu roku, ale to pochopitelně dělal každý. Doufáme, že na konci roku budeme v otázce průměrné úspěšnosti startů před ostatními. I takovéhle dílčí vítězství nás potěší," usmívá se Allison.
"Teď už se chystáme na Spa, starty budou odlišné a my se potřebujeme ujistit, že naše startovní procedura... dobrá tak startovní procedura našich pilotů v rámci nových podmínek bude i nadále vysoce konkurenční," uzavírá Allison.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.