Tým z Enstone je v poslední době subjektem, který spolehlivě plní stránky motoristických serverů. Nejde však vždy jen o jeho budoucnost, ale i žhavou současnost. Podle posledních zpráv může mít v Belgii obdobné potíže jako v Maďarsku.
Federico Gastaldi, náměstek šéfa Lotusu, začíná pomalu připravovat novináře na to, že ve Spa pojede tým na pozadí dalších zvěstí o finančních potížích, intrik a "zaručených zpráv o dalších problémech". Jenže jeden malér se zdá být stále žhavý a váže se i k problémům na Hungaroringu.
Andrew Ruhan, realitní magnát, spolumajitel a člen správní rady Lotusu, čelí vážným právním problémům. Jak uvedl Sunday Times, probíhá v současné době majetkové vyrovnání po jeho rozvodu a podle britského listu se očekává, že půjde jedno z vůbec nejvyšších v Británii. Ruhan také vede další právní bitvu s bývalými obchodními partnery, s nimiž provozoval hotelové řetězce - tento případ by měl rozhodnout Nejvyšší soud v příštím roce. Ruhan však odmítl poskytnout tisku jakékoli vyjádření, ovšem má se všeobecně zato, že tyto okolnosti vedly i ke známým potížím před maďarskou Grand Prix.
Gastaldi se snaží celou věc uvést do obecnější roviny ve snaze uklidnit nespokojené dodavatele, kterým tým dlužil různé částky. "Finanční problémy má většina týmů, na tom není nic zvláštního," uvedl pro periodikum Speed Week. "Naším problémem na rozdíl od Ferrari, Mercedesu nebo Red Bullu je, že neprodáváme auta nebo energetické nápoje. Naše podpora plyne z jiných zdrojů včetně prize money a sponzorských příspěvků. A také od majitelů, kteří musí sáhnout do vlastní kapsy," konstatuje Gastaldi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.