Tým z Enstone je v poslední době subjektem, který spolehlivě plní stránky motoristických serverů. Nejde však vždy jen o jeho budoucnost, ale i žhavou současnost. Podle posledních zpráv může mít v Belgii obdobné potíže jako v Maďarsku.
Federico Gastaldi, náměstek šéfa Lotusu, začíná pomalu připravovat novináře na to, že ve Spa pojede tým na pozadí dalších zvěstí o finančních potížích, intrik a "zaručených zpráv o dalších problémech". Jenže jeden malér se zdá být stále žhavý a váže se i k problémům na Hungaroringu.
Andrew Ruhan, realitní magnát, spolumajitel a člen správní rady Lotusu, čelí vážným právním problémům. Jak uvedl Sunday Times, probíhá v současné době majetkové vyrovnání po jeho rozvodu a podle britského listu se očekává, že půjde jedno z vůbec nejvyšších v Británii. Ruhan také vede další právní bitvu s bývalými obchodními partnery, s nimiž provozoval hotelové řetězce - tento případ by měl rozhodnout Nejvyšší soud v příštím roce. Ruhan však odmítl poskytnout tisku jakékoli vyjádření, ovšem má se všeobecně zato, že tyto okolnosti vedly i ke známým potížím před maďarskou Grand Prix.
Gastaldi se snaží celou věc uvést do obecnější roviny ve snaze uklidnit nespokojené dodavatele, kterým tým dlužil různé částky. "Finanční problémy má většina týmů, na tom není nic zvláštního," uvedl pro periodikum Speed Week. "Naším problémem na rozdíl od Ferrari, Mercedesu nebo Red Bullu je, že neprodáváme auta nebo energetické nápoje. Naše podpora plyne z jiných zdrojů včetně prize money a sponzorských příspěvků. A také od majitelů, kteří musí sáhnout do vlastní kapsy," konstatuje Gastaldi.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.