Někdy se věci mění opravdu rychleji, než se stačíte ohlédnout. Ještě nedávno bylo nemyslitelné, aby se stáj Red Bull jakkoli spojovala s Mercedesem, a nyní už se rozebírají možnosti, kdy se tyto dva zdánlivě neslučitelné subjekty pustí do společného boje o vítězství.
Proběhl sotva víkend od posledního dilematu dr. Helmuta Marka ohledně výhledu na spolupráci s dodavateli motorů (více zde), a už se objevují zprávy, že Red Bull a Mercedes jsou blízko dohodě. Nedávní "úhlavní nepřátelé" se ocitají na stejné palubě - aniž by chtěl jeden druhého hodit přes pažení do vody. "Budeme-li uvažovat v dlouhodobém horizontu, je třeba se zaměřit na výhody a nevýhody, ne na to, jak smést problémy se stolu. Je třeba najít rovnováhu mezi egoismem a tím, co můžeme přinést pro blaho sportu," uvedl pro deník Bild šéf Mercedesu Toto Wolff.
Za vším stojí rozpadající se vztah mezi Red Bullem a Renaultem, kdysi nerozborným svazkem, z něhož vzešly čtyři mistrovské tituly. Zdá se, že záměr Renaultu vstoupit do F1 s vlastním vozem je už téměř hotovou věcí, v což doufá třeba i sám Bernie Ecclestone. Nyní se začíná vážně řešit otázka smluvního vztahu mezi Red Bullem a Renaultem, který zahrnuje i rok 2016. Není vyloučeno, že jedna nebo druhá strana ještě neprovede revizi kontraktu a nepožádá o jeho zrušení. Renault přitom v minulých dnech, zvláště s kontextu s otázkou odkoupení Lotusu a vytvoření vlastní stáje, deklaroval dodržení kontraktu, ale zároveň prohlásil, že v dlouhodobých plánech s Red Bullem nepočítá.
Toto Wolff zatím nepřipouští, že by došlo k dohodě mezi Red Bullem a Mercedesem, právě s ohledem na výše zmíněný kontrakt. "Jejich smlouvu respektujeme, proto mezi Red Bullem a námi neprobíhají žádná jednání."
Ale je to opravdu tak? Podle nejnovějších zpráv má vedení Mercedesu ve Stuttgartu zelenou k navázání spolupráce s Red Bullem. A dr. Helmut Marko je rovněž ve hře. V pátek uvedl, že existují jen dvě možnosti, jak v F1 pokračovat dál. "Motor F1 je velice složitá část vozu. A my víme, že Mercedes je prostě nejlepší. Mohou nám zase pomoci na vrchol, i když se tím pádem pro ně staneme silnou konkurencí, ale nakonec by to pořád byly výhry pro Mercedes, třebaže v barvách Red Bullu. A pak, kdyby nás porazili, bylo by to pro ně cenné vítězstí. Nelze ani zapomínat, že by se takovým duelem stala formule 1 opět zajímavější," argumentuje Marko, který si umí spolupráci s Mercedesem představit, i když v minulosti bývala z obou stran vyloučena.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.