Někdy se věci mění opravdu rychleji, než se stačíte ohlédnout. Ještě nedávno bylo nemyslitelné, aby se stáj Red Bull jakkoli spojovala s Mercedesem, a nyní už se rozebírají možnosti, kdy se tyto dva zdánlivě neslučitelné subjekty pustí do společného boje o vítězství.
Proběhl sotva víkend od posledního dilematu dr. Helmuta Marka ohledně výhledu na spolupráci s dodavateli motorů (více zde), a už se objevují zprávy, že Red Bull a Mercedes jsou blízko dohodě. Nedávní "úhlavní nepřátelé" se ocitají na stejné palubě - aniž by chtěl jeden druhého hodit přes pažení do vody. "Budeme-li uvažovat v dlouhodobém horizontu, je třeba se zaměřit na výhody a nevýhody, ne na to, jak smést problémy se stolu. Je třeba najít rovnováhu mezi egoismem a tím, co můžeme přinést pro blaho sportu," uvedl pro deník Bild šéf Mercedesu Toto Wolff.
Za vším stojí rozpadající se vztah mezi Red Bullem a Renaultem, kdysi nerozborným svazkem, z něhož vzešly čtyři mistrovské tituly. Zdá se, že záměr Renaultu vstoupit do F1 s vlastním vozem je už téměř hotovou věcí, v což doufá třeba i sám Bernie Ecclestone. Nyní se začíná vážně řešit otázka smluvního vztahu mezi Red Bullem a Renaultem, který zahrnuje i rok 2016. Není vyloučeno, že jedna nebo druhá strana ještě neprovede revizi kontraktu a nepožádá o jeho zrušení. Renault přitom v minulých dnech, zvláště s kontextu s otázkou odkoupení Lotusu a vytvoření vlastní stáje, deklaroval dodržení kontraktu, ale zároveň prohlásil, že v dlouhodobých plánech s Red Bullem nepočítá.
Toto Wolff zatím nepřipouští, že by došlo k dohodě mezi Red Bullem a Mercedesem, právě s ohledem na výše zmíněný kontrakt. "Jejich smlouvu respektujeme, proto mezi Red Bullem a námi neprobíhají žádná jednání."
Ale je to opravdu tak? Podle nejnovějších zpráv má vedení Mercedesu ve Stuttgartu zelenou k navázání spolupráce s Red Bullem. A dr. Helmut Marko je rovněž ve hře. V pátek uvedl, že existují jen dvě možnosti, jak v F1 pokračovat dál. "Motor F1 je velice složitá část vozu. A my víme, že Mercedes je prostě nejlepší. Mohou nám zase pomoci na vrchol, i když se tím pádem pro ně staneme silnou konkurencí, ale nakonec by to pořád byly výhry pro Mercedes, třebaže v barvách Red Bullu. A pak, kdyby nás porazili, bylo by to pro ně cenné vítězstí. Nelze ani zapomínat, že by se takovým duelem stala formule 1 opět zajímavější," argumentuje Marko, který si umí spolupráci s Mercedesem představit, i když v minulosti bývala z obou stran vyloučena.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.