Startovní rošt formule 1 bude mít 11 účastníků, žádný další tým jej nerozšíří. FIA v pátek potvrdila, že neobdržela v předem stanoveném termínu žádnou závaznou přihlášku pro sezónu 2016.
Výběrové řízení bylo otevřeno na začátku této sezóny - předpokládalo se, že se objeví noví adepti, aby podpořili budoucnost formule 1. "S ohledem na udržitelnost a budoucí úspěšnost Světového šampionátu formule 1 zahajuje FIA nové výběrové řízení ohledně týmových kandidátů na účast v šampionátu v sezóně 2016 a 2017. Při výběru budou zohledněny dlouhodobé zájmy mistrovství," znělo oficiální prohlášení automobilové federace. Nakonec to vyšlo pouze v jediném případě - registrace týmu Haas F1 Racing byla potvrzena již dříve.
Původní uzávěrka přihlášek byla stanovena na 30. června, ale ve snaze poskytnout prostor případným zájemcům byl termín o měsíc posunut. Nyní se řídící orgány FIA rozhodly, že času bylo poskytnuto dost, přičemž žádní další adepti nebyli vybráni. "Byla dána dostatečná příležitost prezentovat své návrhy, ale kritéria pro nové týmy, požadované ze strany FIA, nikdo další nesplnil. Proto je toto kolo přihlášek uzavřeno," uvádí ve svém prohlášení FIA, ovšem odmítla uvést konkrétní totožnost neúspěšných uchazečů.
Ačkoliv se výběrové řízení týkalo sezón 2016 a 2017, FIA podotýká, že tím není vyloučen příchod nějakého nového týmu ještě před sezónou 2018. Pokud by tým Renault nebo případně Audi (jehož účast je ale silně zpochybněná, ne-li zcela vyloučená) měl zájem se účastnit šampionátu s vlastním vozem, FIA je ochotna vypsat veřejnou soutěž znovu.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.