Bezpečnostní opatření musí být taková, aby se už nikdy nemohlo opakovat to, co postihlo Julese Bianchiho, takové je resumé pilotů F1, kteří tvrdí, že právě osud nešťastného Francouze je v této otázce sblížil.
Brazilci Felipe Nasr a Felipe Massa se domnívají, že sportovní komise reagovala ohledně změn následujících po Bianchiho incidentu správně - jsou toho názoru, že i piloti se více zaměřili na otázky bezpečnosti. "Bianchiho nehoda všemi otřásla, piloty, týmy a nakonec i FIA. Všem otevřela oči a přinutila je jednat," uvedl Nasr pro server Motorsport.com.
"Fomuli 1 se snažíme v každém aspektu zlepšovat, jezdci se v tomto směru mnohem více sjednotili. Některé věci doznaly změn, což byl třeba případ virtuálního safety caru. Teď se může objevit, kdykoli se na trati objeví nějaký rušivý jev, nečistota, trosky vozu či jiná nebezpečná situace. Pilotům je jasné, že musí být mnohem obezřetnější, co se bezpečnosti týče," pokračuje Brazilec.
Už žádný další BianchiFelipe Massa je přesvědčen, že nové postupy zavedené prostřednictvím FIA prakticky vylučují, aby se nehoda podobná té Bianchiho opakovala. Také on vyzdvihuje především zavedení virtuálního SC. "Je to opravdu dobrý nápad, myslím, že je nemožné, aby se někdy stalo něco podobného jako Julesovi."
Massa se rovněž domnívá, že Bianchiho nehoda vedla k užší spolupráci pilotů ohledně bezpečnosti, pokud budou mít společnou pravomoc, mohou požadovat více bezpečnostních změn. "Po Julesově nehodě se o bezpečnosti jednalo mnohem častěji. Současné vozy F1 jsou bezpečné, proto je důležité, aby se tak hloupá nehoda už nikdy nemohla opakovat. Piloti jsou silné osobnosti, je třeba, aby své nápady sjednotili. Jedinec nemá šanci toho příliš změnit, je důležité, abychom byli silnou skupinou a měli stejné cíle," vysvětluje Massa.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.