Bezpečnostní opatření musí být taková, aby se už nikdy nemohlo opakovat to, co postihlo Julese Bianchiho, takové je resumé pilotů F1, kteří tvrdí, že právě osud nešťastného Francouze je v této otázce sblížil.
Brazilci Felipe Nasr a Felipe Massa se domnívají, že sportovní komise reagovala ohledně změn následujících po Bianchiho incidentu správně - jsou toho názoru, že i piloti se více zaměřili na otázky bezpečnosti. "Bianchiho nehoda všemi otřásla, piloty, týmy a nakonec i FIA. Všem otevřela oči a přinutila je jednat," uvedl Nasr pro server Motorsport.com.
"Fomuli 1 se snažíme v každém aspektu zlepšovat, jezdci se v tomto směru mnohem více sjednotili. Některé věci doznaly změn, což byl třeba případ virtuálního safety caru. Teď se může objevit, kdykoli se na trati objeví nějaký rušivý jev, nečistota, trosky vozu či jiná nebezpečná situace. Pilotům je jasné, že musí být mnohem obezřetnější, co se bezpečnosti týče," pokračuje Brazilec.
Už žádný další BianchiFelipe Massa je přesvědčen, že nové postupy zavedené prostřednictvím FIA prakticky vylučují, aby se nehoda podobná té Bianchiho opakovala. Také on vyzdvihuje především zavedení virtuálního SC. "Je to opravdu dobrý nápad, myslím, že je nemožné, aby se někdy stalo něco podobného jako Julesovi."
Massa se rovněž domnívá, že Bianchiho nehoda vedla k užší spolupráci pilotů ohledně bezpečnosti, pokud budou mít společnou pravomoc, mohou požadovat více bezpečnostních změn. "Po Julesově nehodě se o bezpečnosti jednalo mnohem častěji. Současné vozy F1 jsou bezpečné, proto je důležité, aby se tak hloupá nehoda už nikdy nemohla opakovat. Piloti jsou silné osobnosti, je třeba, aby své nápady sjednotili. Jedinec nemá šanci toho příliš změnit, je důležité, abychom byli silnou skupinou a měli stejné cíle," vysvětluje Massa.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.