Vztah Red Bull - Renault se neustále přetřásá, ale zatím není vůbec nic jistého. Rakouská stáj žehrala na slabý výkon francouzské jednotky, není vyloučeno, že Renault už brzy oznámí návrat vlastního týmu na trati Grand Prix.
Kontrakt Red Bullu a Renaultu platí i pro příští sezónu a ze strany francouzské automobilky se týmu dostalo ujištění, že svůj závazek dodrží. Zároveň ale Francouzi s Red Bullem v dlouhodobých plánech nepočítají. Proto se "Rudí býci" poohlížejí, čím budou své vozy pohánět v roce 2017. Podle odborného poradce dr. Helmuta Marka připadají v úvahu jen dvě možnosti - Mercedes nebo Ferrari.
Rozhodování se děje na pozadí dohadů, zda Renault odkoupí místo ve startovním poli od Lotusu a bude závodit s vlastním vozem. Navíc na počátku letošní sezóny vypluly na povrch informace, že se po formuli 1 poohlíží i další automobilový gigant VW/Audi, ale tyto zprávy byly záhy dementovány. Spojení s německým výrobcem, ale jakýmkoli nově příchozím dodavatelem motorů dr. Marko jasně bagatelizoval: "Pohonná jednotka formule 1 je příliš složitá záležitost. Nejde říci - O.K., tak ten motor uděláme, takhle to nefunguje. Ideální dodací lhůta je kolem tří let, navíc to není legrace ani po finanční stránce, je to už hodně velká investice."
Marko rovněž uvedl, že automobilky potřebují vyřešit zásadní otázky: "Chtějí vědět, kam F1 směřuje, jaká jsou pravidla, zda je stabilní. Těch otazníků je poměrně dost. Pro nás z toho vyplývá, že se buď staneme zákazníky Ferrari, nebo přesvědčíme Mercedes, aby ukončil svou neochotu s námi spolupracovat. Ostatně Toto Wolff už naznačil, že by naše spojení mohlo být pro motoristický sport přínosem."
Změna postoje Wolffa a Mercedesu je významná, protože byly doby, kdy obě strany byly označovány za "úhlavní nepřátele". Mercedes navíc možnost poskytovat motory dalšímu týmu vyloučil s tím, že ohledně zákaznických vztahů už je kapacitně "plně vytížen". Nyní se ale ledy pohnuly, i když v dohledné době ke změně nemůže dojít. "Je tu smlouva mezi Red Bullem a Renaultem na rok 2016 a my nehodláme nijak narušit právní vztahy mezi dvěma stranami," uvedl Wolff pro italský list Gazzetta dello Sport.
"Pokud ale budu mluvit v zájmu samotné formule 1, pak vidím ve spojení se stájí Red Bull atraktivní příležitost, protože by to pro nás znamenalo spolupráci se značkou, která má velký ohlas především u mladých. I když připouštím, že z pozice týmového šéfa není zrovna ideální, abychom posilovali našeho konkurenta, který v minulosti dosahoval obrovských úspěchů," prohlásil Wolff.
Bývalý závodník F1 (jeho kariéru ukončilo kuriózní zranění v roce 1972, když ho na trati v Clermont-Ferrand zasáhl kamínek vymrštěný Petersonovým Marchem a vážně mu poranil oko) zastává názor, že vývoj situace mezi Lotusem a Renaultem nebude mít na Red Bull žádný vliv. "Nás to nijak neomezuje. Máme smlouvu na příští rok a pokud se Renault rozhodne koupit tým nebo udělá něco jiného, je to jeho věc. Ovšem my musíme vyhlížet víc kupředu. Mohu říci, že se na další vývoj těšíme. V této situaci by se dal použít Bondovský termín »Nikdy neříkej nikdy«, takže v tuto chvíli prověřujeme různé možnosti," uzavírá Marko.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.