Alespoň takový je názor Toto Wolffa, který se svým výrokem vrací znovu k boji o Grand Prix Německa. Podle šéfa Mercedesu je důležité také to, aby závodníci měli možnost prožívat radost z domácího prostředí.
Právě to bylo letos odepřeno silné německé komunitě ve startovním poli: Vettel, Rosberg a Hülkenberg si domácího prostředí neužijí, a to ještě můžeme přičíst Mercedes, který by si na německé trati vysloužil také nemalé ovace. Wolff proto žádá, aby takzvané "základní" evropské okruhy měly určitý status ochrany do budoucna.
"Podle mého názoru jsou ikonické a z hlediska historie tradiční závody pro automobilový sport velice důležité. Chápu, že je těžké dosáhnout rovnováhy v zajištění příjmů pro sport a týmy, není to vůbec snadné a ani se to nedá jednoduše rozhodnout. Německý závod je ale pro F1 velice důležitý, stejně tak Monza a Spa - bylo by dobré, kdybychom tyhle závody pro formuli 1 udrželi,"domnívá se Wolff.
Zástupce Hondy Jasuhisa Araj zase tvrdí, že zájem diváků by se měl méně soustředit na domácí závodníky, o to více by je mělo zajímat celé startovní pole. "Když byli na Suzuce v osmdesátých letech Ayrton Senna a Alain Prost, přišlo 200 000 lidí na každý den, tedy včetně tréninků. Dobří piloti, dobré týmy, dobré motory, to vše je nesmírně důležité. O národnost se nestarám... Rád bych viděl v F1 japonského pilota, ale chybí nám talent. A v tomto případě jsou fanoušci důležitější."
Na Arajových slovech je něco pravdy, pochopitelně že pro pořadatele je nejlepší kombinace úspěšný a ještě domácí závodník. Na konci 80. let například na tratích sváděli souboje zmínění Senna a Prost, ale Němcům chyběla výrazná domácí osobnost, proto na Grand Prix Německa nechodilo zdaleka tolik lidí, jako o tři čtyři roky později, kdy se začal projevovat talent Michaela Schumachera. A ještě jeden argument - když se jely první dva ročníky japonské Grand Prix, byli diváci zvědaví právě na své, třebaže velké šance nemající matadory. A to nemluvě ani o nadšení, s jakým se oživila v prvním ročníku zoufalá značka Maki a v obou velice příjemně překvapila Kojima.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.