Podle některých názorů je Ferrari na vzestupu a přechodem pod jeho křídla by si Valtteri Bottas polepšil. Jde ale o to, že tato megapřestupová šaráda má několik uzlů a kliček, navíc už několikrát padla otázka, zda byl odchod k Ferrari Bottasovi prospěl.
Názorů je plno a se svou trochou do mlýna přišel i šéf Mercedesu Toto Wolff. Podle jeho názoru by bylo pro Valtteriho zbytečné nyní opouštět Williamsovu stáj, protože ta se výkonnostně vyrovnává Ferrari. Proto by bylo logičtější zůstat tam, kde už je Fin zvyklý na známé prostředí.
"Je opravdu dobrý a chtít ho může každý - ale Williamsy jsou v tuto chvíli třetí v šampionátu a mají jasný cíl - pódiové umístění v každém závodě. Proč by tedy Bottas odcházel?" uvedl Wolff pro italský list Gazzetta dello Sport.
Jedním z klíčových bodů byla výše odstupného, které by Ferrari bylo ochotno vyplatit za Bottase v případě jeho předčasného odchodu od týmu Williams. Z tohoto hlediska Wolff chápe, že britský tým mohl propadnout jistému pokušení pilota výhodně zpeněžit. Částka se měla pohybovat od 16 do 20 milionů a takové peníze určitě nenajdete ležet před vraty paddocku. Navíc, díky výsledkům, je tržní hodnota Bottase v tuto chvíli stoupá ke svému zenitu: "Dávalo by to smysl - Williams se Bottase ujal, když byl mladý, nesl tedy riziko, že z něj nic nebude. Proto by mohl požadovat nějakou hodnotu - v tomto případě peníze za prodej do jiného týmu," dodává Wolff.
Pořád však není jasné, jak celá kauza dopadne - Räikkönen sice v Maďarsku odjel výborný závod, ale opět bez výsledku, ačkoliv za své odstoupení rozhodně nemohl. Ferrari se má o jeho budoucnosti rozhodnout v nejbližších týdnech. Pak bude jasno i kolem Bottase.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.