Deset závodů, osm vítězství, deset pole-position, sedm nejrychlejších kol. To je bilance Mercedesu v této sezóně. Přes evidentní dominanci německá automobilka připouští, že by ještě mohlo dojít k výměně postů.
Dominance je jedna věc, závody, které přijdou, druhá, zní ze sídla třícípé hvězdy. Toto Wolff připustil, že nejen s ohledem na dvě vítězství Ferrari může nastat situace, kdy se do popředí vyšvihne právě italský agregát. Oba soupeři mají k dispozici i stejný počet vývojových žetonů.
"Pokud můžete tyto žetony efektivně použít, budete se cítit komfortně. Náš současný vývoj je na stejné úrovni, zatím nejsme rozhodnuti, kdy a kde žetony využijeme. Aby bylo jasno, jeden žeton ještě neznamená, že jednoduše zvýší výkon. Je to mnohem komplikovanější," říká Wolff.
Šéf Mercedesu také varuje, že se nemusí podařit sladit vývojové kroky podvozku a motoru, pak by měli u Ferrari mnohem větší šance. "U motorů existuje něco jako »zákon klesajícího výkonu«. Náš vývoj se poněkud zpomalí, u ostatních půjde nahoru strměji než u nás. A nastane bod, kdy se tyto křivky protnou."
Wolff však netvrdí, že u Mercedesu budou na podobnou situaci čekat s rukama v líně. "V našem motorovém oddělení je dost zkušených a odhodlaných lidí, kteří odmítají ustrnout na místě - pořád si kladou vyšší a smělé cíle. To samé platí pro aerodynamické oddělení, přípravu aut a vůbec pro celý výrobní závod. Je to vlastně obvyklý a logický přístup - ať zavítáte do kterékoli oblasti, všude budou požadavky na maximální dokonalost, a to požadavky setrvalé."
V současné době mají Mercedes, Ferrari a Honda k dispozici sedm žetonů, Renault dvanáct, ovšem francouzská automobilka deklarovala, že hodlá celý počet použít pro novou inovaci svého agregátu hned po letní přestávce.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.