Deset závodů, osm vítězství, deset pole-position, sedm nejrychlejších kol. To je bilance Mercedesu v této sezóně. Přes evidentní dominanci německá automobilka připouští, že by ještě mohlo dojít k výměně postů.
Dominance je jedna věc, závody, které přijdou, druhá, zní ze sídla třícípé hvězdy. Toto Wolff připustil, že nejen s ohledem na dvě vítězství Ferrari může nastat situace, kdy se do popředí vyšvihne právě italský agregát. Oba soupeři mají k dispozici i stejný počet vývojových žetonů.
"Pokud můžete tyto žetony efektivně použít, budete se cítit komfortně. Náš současný vývoj je na stejné úrovni, zatím nejsme rozhodnuti, kdy a kde žetony využijeme. Aby bylo jasno, jeden žeton ještě neznamená, že jednoduše zvýší výkon. Je to mnohem komplikovanější," říká Wolff.
Šéf Mercedesu také varuje, že se nemusí podařit sladit vývojové kroky podvozku a motoru, pak by měli u Ferrari mnohem větší šance. "U motorů existuje něco jako »zákon klesajícího výkonu«. Náš vývoj se poněkud zpomalí, u ostatních půjde nahoru strměji než u nás. A nastane bod, kdy se tyto křivky protnou."
Wolff však netvrdí, že u Mercedesu budou na podobnou situaci čekat s rukama v líně. "V našem motorovém oddělení je dost zkušených a odhodlaných lidí, kteří odmítají ustrnout na místě - pořád si kladou vyšší a smělé cíle. To samé platí pro aerodynamické oddělení, přípravu aut a vůbec pro celý výrobní závod. Je to vlastně obvyklý a logický přístup - ať zavítáte do kterékoli oblasti, všude budou požadavky na maximální dokonalost, a to požadavky setrvalé."
V současné době mají Mercedes, Ferrari a Honda k dispozici sedm žetonů, Renault dvanáct, ovšem francouzská automobilka deklarovala, že hodlá celý počet použít pro novou inovaci svého agregátu hned po letní přestávce.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.