Deset závodů, osm vítězství, deset pole-position, sedm nejrychlejších kol. To je bilance Mercedesu v této sezóně. Přes evidentní dominanci německá automobilka připouští, že by ještě mohlo dojít k výměně postů.
Dominance je jedna věc, závody, které přijdou, druhá, zní ze sídla třícípé hvězdy. Toto Wolff připustil, že nejen s ohledem na dvě vítězství Ferrari může nastat situace, kdy se do popředí vyšvihne právě italský agregát. Oba soupeři mají k dispozici i stejný počet vývojových žetonů.
"Pokud můžete tyto žetony efektivně použít, budete se cítit komfortně. Náš současný vývoj je na stejné úrovni, zatím nejsme rozhodnuti, kdy a kde žetony využijeme. Aby bylo jasno, jeden žeton ještě neznamená, že jednoduše zvýší výkon. Je to mnohem komplikovanější," říká Wolff.
Šéf Mercedesu také varuje, že se nemusí podařit sladit vývojové kroky podvozku a motoru, pak by měli u Ferrari mnohem větší šance. "U motorů existuje něco jako »zákon klesajícího výkonu«. Náš vývoj se poněkud zpomalí, u ostatních půjde nahoru strměji než u nás. A nastane bod, kdy se tyto křivky protnou."
Wolff však netvrdí, že u Mercedesu budou na podobnou situaci čekat s rukama v líně. "V našem motorovém oddělení je dost zkušených a odhodlaných lidí, kteří odmítají ustrnout na místě - pořád si kladou vyšší a smělé cíle. To samé platí pro aerodynamické oddělení, přípravu aut a vůbec pro celý výrobní závod. Je to vlastně obvyklý a logický přístup - ať zavítáte do kterékoli oblasti, všude budou požadavky na maximální dokonalost, a to požadavky setrvalé."
V současné době mají Mercedes, Ferrari a Honda k dispozici sedm žetonů, Renault dvanáct, ovšem francouzská automobilka deklarovala, že hodlá celý počet použít pro novou inovaci svého agregátu hned po letní přestávce.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.