Renault v těchto dnech provedl vyhodnocení inovací, které by měly v dalším průběhu šampionátu pomoci vylepšit týmům Red Bull a Toro Rosso jejich výsledky. Zástupci francouzské automobilky věří, že jejich vlastní konstrukční řešení přinese větší šance na zlepšení motoru.
Mario Illien, úspěšný motorář, jehož stopu najdeme i v historii F1, bývá právem nazýván motorářským guru. Jeho firma Ilmor vypracovala studii jednoválcového prototypu F1, kterou však zástupci Renaultu odmítli.
Výkonný ředitel oddělení Renault F1 však uvedl, že to neznamená, že některé Illienovy poznatky či případnou spolupráci definitivně odmítá. "Myslím, že ta spolupráce má svá pozitiva. Když kooperujete s lidmi mimo firmu, máte víc možností zlepšit vlastní práci. Proto tvrdím, že je dobré získat nějaký názor zvenčí a s jeho pomocí uplatnit zpětnou vazbu v našem prostředí. Nynější motor nebo jeho následné inovace však nic z toho, co nabízí Ilmor, nebude obsahovat."
Abiteboul si nechává otevřená zadní vrátka: "Rozhodně to neznamená, že nemůže v budoucnu dojít k nějaké těsnější spolupráci, nebo že by jeho přínos nemohl mít vliv na to, co budeme dělat na konci sezóny. Proto říkám, že nelze tvrdit o vztahu s Ilmorem, že nemá žádnou hodnotu. Jen opakuji, že v současnosti do našich agretátů žádnou Illienovu myšlenku nepoužijeme."
Motory Ilmor se objevily v F1 ve třech sezónách - v roce 1991 a 1992 poháněly vozy March (v roce 1991 pojmenovaný po hlavním sponzorovi Leyton House), v roce 1992 též Tyrrell a s F1 se rozloučily neúspěšným spojením s týmem Pacific v roce 1994. Mario Illien, dnes šestapadesátiletý odborník na motory, si udělal v F1 jméno v roce 1983 úpravou tehdy dosluhujícího motoru Ford Cosworth DFY; tuto práci vykonal ještě jako student strojního inženýrství v Bielu.
Renault u této příležitosti rovněž prohlásil, že hodlá použít veškeré žetony, které má k dispozici, v jedné várce najednou, aby dosáhl kýženého zlepšení. Abiteboul prohlásil, že k jejich využití dostal požehnání od Renaultu s cílem, aby se francouzským motorem poháněné vozy posunuly na startovním roštu kupředu. "Chceme, aby rozdíl byl viditelný na trati, ne pouze při kontrole telemetrie na notebooku nějakého inženýra. Posun musí být jasný při čase na jedno kolo. Upřímně, není to způsob, jak dostihnout Mercedes, ale aspoň chceme z jeho náskoku ubrat co nejvíce."
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.