Renault v těchto dnech provedl vyhodnocení inovací, které by měly v dalším průběhu šampionátu pomoci vylepšit týmům Red Bull a Toro Rosso jejich výsledky. Zástupci francouzské automobilky věří, že jejich vlastní konstrukční řešení přinese větší šance na zlepšení motoru.
Mario Illien, úspěšný motorář, jehož stopu najdeme i v historii F1, bývá právem nazýván motorářským guru. Jeho firma Ilmor vypracovala studii jednoválcového prototypu F1, kterou však zástupci Renaultu odmítli.
Výkonný ředitel oddělení Renault F1 však uvedl, že to neznamená, že některé Illienovy poznatky či případnou spolupráci definitivně odmítá. "Myslím, že ta spolupráce má svá pozitiva. Když kooperujete s lidmi mimo firmu, máte víc možností zlepšit vlastní práci. Proto tvrdím, že je dobré získat nějaký názor zvenčí a s jeho pomocí uplatnit zpětnou vazbu v našem prostředí. Nynější motor nebo jeho následné inovace však nic z toho, co nabízí Ilmor, nebude obsahovat."
Abiteboul si nechává otevřená zadní vrátka: "Rozhodně to neznamená, že nemůže v budoucnu dojít k nějaké těsnější spolupráci, nebo že by jeho přínos nemohl mít vliv na to, co budeme dělat na konci sezóny. Proto říkám, že nelze tvrdit o vztahu s Ilmorem, že nemá žádnou hodnotu. Jen opakuji, že v současnosti do našich agretátů žádnou Illienovu myšlenku nepoužijeme."
Motory Ilmor se objevily v F1 ve třech sezónách - v roce 1991 a 1992 poháněly vozy March (v roce 1991 pojmenovaný po hlavním sponzorovi Leyton House), v roce 1992 též Tyrrell a s F1 se rozloučily neúspěšným spojením s týmem Pacific v roce 1994. Mario Illien, dnes šestapadesátiletý odborník na motory, si udělal v F1 jméno v roce 1983 úpravou tehdy dosluhujícího motoru Ford Cosworth DFY; tuto práci vykonal ještě jako student strojního inženýrství v Bielu.
Renault u této příležitosti rovněž prohlásil, že hodlá použít veškeré žetony, které má k dispozici, v jedné várce najednou, aby dosáhl kýženého zlepšení. Abiteboul prohlásil, že k jejich využití dostal požehnání od Renaultu s cílem, aby se francouzským motorem poháněné vozy posunuly na startovním roštu kupředu. "Chceme, aby rozdíl byl viditelný na trati, ne pouze při kontrole telemetrie na notebooku nějakého inženýra. Posun musí být jasný při čase na jedno kolo. Upřímně, není to způsob, jak dostihnout Mercedes, ale aspoň chceme z jeho náskoku ubrat co nejvíce."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.