Renault v těchto dnech provedl vyhodnocení inovací, které by měly v dalším průběhu šampionátu pomoci vylepšit týmům Red Bull a Toro Rosso jejich výsledky. Zástupci francouzské automobilky věří, že jejich vlastní konstrukční řešení přinese větší šance na zlepšení motoru.
Mario Illien, úspěšný motorář, jehož stopu najdeme i v historii F1, bývá právem nazýván motorářským guru. Jeho firma Ilmor vypracovala studii jednoválcového prototypu F1, kterou však zástupci Renaultu odmítli.
Výkonný ředitel oddělení Renault F1 však uvedl, že to neznamená, že některé Illienovy poznatky či případnou spolupráci definitivně odmítá. "Myslím, že ta spolupráce má svá pozitiva. Když kooperujete s lidmi mimo firmu, máte víc možností zlepšit vlastní práci. Proto tvrdím, že je dobré získat nějaký názor zvenčí a s jeho pomocí uplatnit zpětnou vazbu v našem prostředí. Nynější motor nebo jeho následné inovace však nic z toho, co nabízí Ilmor, nebude obsahovat."
Abiteboul si nechává otevřená zadní vrátka: "Rozhodně to neznamená, že nemůže v budoucnu dojít k nějaké těsnější spolupráci, nebo že by jeho přínos nemohl mít vliv na to, co budeme dělat na konci sezóny. Proto říkám, že nelze tvrdit o vztahu s Ilmorem, že nemá žádnou hodnotu. Jen opakuji, že v současnosti do našich agretátů žádnou Illienovu myšlenku nepoužijeme."
Motory Ilmor se objevily v F1 ve třech sezónách - v roce 1991 a 1992 poháněly vozy March (v roce 1991 pojmenovaný po hlavním sponzorovi Leyton House), v roce 1992 též Tyrrell a s F1 se rozloučily neúspěšným spojením s týmem Pacific v roce 1994. Mario Illien, dnes šestapadesátiletý odborník na motory, si udělal v F1 jméno v roce 1983 úpravou tehdy dosluhujícího motoru Ford Cosworth DFY; tuto práci vykonal ještě jako student strojního inženýrství v Bielu.
Renault u této příležitosti rovněž prohlásil, že hodlá použít veškeré žetony, které má k dispozici, v jedné várce najednou, aby dosáhl kýženého zlepšení. Abiteboul prohlásil, že k jejich využití dostal požehnání od Renaultu s cílem, aby se francouzským motorem poháněné vozy posunuly na startovním roštu kupředu. "Chceme, aby rozdíl byl viditelný na trati, ne pouze při kontrole telemetrie na notebooku nějakého inženýra. Posun musí být jasný při čase na jedno kolo. Upřímně, není to způsob, jak dostihnout Mercedes, ale aspoň chceme z jeho náskoku ubrat co nejvíce."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.