Myšlenka bosse F1 se jeví jako velice sympatická - vytvořit tým pro "nemajetné" piloty, kteří však disponují velkým talentem, který by je opravňoval až k postupu do F1. Mělo by se tak stát v GP2.
Ecclestone poukazuje na to, že stále rostoucí náklady nutí zvláště menší týmy angažovat piloty, jejichž jezdecké kvality nejsou na špičkové úrovni, ale mají za sebou kvalitního sponzora, který pomůže ozdravit rozpočet týmu. Mnoho pilotů pak odchází z F1 jezdit jiná mistrovství například vytrvalostní závody. Bernie proto navrhuje, aby byl vytvořen tým GP2, jakási líheň talentů bez ohledu na jejich finanční možnosti.
"Jsem si jist, že spousta dobrých pilotů se do F1 nikdy nedostane. Případně nebudou mít možnost jezdit v konkurenceschopném voze, protože vedení týmů nechce riskovat. Budou se vždy ohlížet spíš po někom, kdo týmu přinese peníze," vysvětluje Ecclestone a dodává. "Můžeme pro ně něco udělat, dejme tomu v GP2. Zorganizujme tým, a když nám jeho piloti dokáží, že výkonnostně mají i na F1, poskytneme jim vůz."
Ecclestone se rovněž nevzdává možnosti nasazovat do závodů třetí vůz, ačkoliv v paddocku se jeho návrh s příliš velkou podporou nesetkal. "Určitá eventualita by byla i v možnosti využití třetích vozů. Tým by měl několik adeptů, třeba i z nižších formulí, a ty by během sezóny několikrát prostřídal, aby měl možnost porovnat jejich schopnosti."
Nápad jako takový nevypadá špatně, ale také nejde o nic nového. V minulosti probíhaly podobné snahy, například Ferrari poskytl Ferrari 312 T malému týmu Scuderia Everest, aby v něm zkoušel v nemistrovských závodech italské naděje. Ohledně případného vzniku týmu GP2 pro naděje F1 je otázkou, kdo by jej provozoval. Navíc existují pilotní akademie a dlouhodobé sponzorské projekty, které mají své specifické zájmy.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.