Myšlenka bosse F1 se jeví jako velice sympatická - vytvořit tým pro "nemajetné" piloty, kteří však disponují velkým talentem, který by je opravňoval až k postupu do F1. Mělo by se tak stát v GP2.
Ecclestone poukazuje na to, že stále rostoucí náklady nutí zvláště menší týmy angažovat piloty, jejichž jezdecké kvality nejsou na špičkové úrovni, ale mají za sebou kvalitního sponzora, který pomůže ozdravit rozpočet týmu. Mnoho pilotů pak odchází z F1 jezdit jiná mistrovství například vytrvalostní závody. Bernie proto navrhuje, aby byl vytvořen tým GP2, jakási líheň talentů bez ohledu na jejich finanční možnosti.
"Jsem si jist, že spousta dobrých pilotů se do F1 nikdy nedostane. Případně nebudou mít možnost jezdit v konkurenceschopném voze, protože vedení týmů nechce riskovat. Budou se vždy ohlížet spíš po někom, kdo týmu přinese peníze," vysvětluje Ecclestone a dodává. "Můžeme pro ně něco udělat, dejme tomu v GP2. Zorganizujme tým, a když nám jeho piloti dokáží, že výkonnostně mají i na F1, poskytneme jim vůz."
Ecclestone se rovněž nevzdává možnosti nasazovat do závodů třetí vůz, ačkoliv v paddocku se jeho návrh s příliš velkou podporou nesetkal. "Určitá eventualita by byla i v možnosti využití třetích vozů. Tým by měl několik adeptů, třeba i z nižších formulí, a ty by během sezóny několikrát prostřídal, aby měl možnost porovnat jejich schopnosti."
Nápad jako takový nevypadá špatně, ale také nejde o nic nového. V minulosti probíhaly podobné snahy, například Ferrari poskytl Ferrari 312 T malému týmu Scuderia Everest, aby v něm zkoušel v nemistrovských závodech italské naděje. Ohledně případného vzniku týmu GP2 pro naděje F1 je otázkou, kdo by jej provozoval. Navíc existují pilotní akademie a dlouhodobé sponzorské projekty, které mají své specifické zájmy.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.