Označení "zlý muž" existuje v různých kategoriích sportu hodně dlouho. V souvislosti s F1 někoho napadne "gorila z Monzy" Ital Vittorio Brambilla, jiní zajdou ještě dál a budou jmenovat Američana Mastena Gregoryho.
Ostatně Gregory si vysloužil hned dva výstižné tituly: Catastrophy Masten nebo Crash-me-Gregory. Lépe na tom nebyl ani James Hunt, jehož závodní počátky byly charakterizovány přezdívkou Hunt-The-Shunt. Známe také zasloužilé nositele titulu "mobilní šikana", jejichž počet nebyl zrovna malý.
Pastor Maldonado je označován za pilota, jehož zaměstnavatel musí mít svatou trpělivost s tím, kolik otlučených monopostů dodává. Jejich počet už pomalu zastínil skutečnost, že tento Venezuelan má na svém kontě vyhraný závod - před třemi lety zvítězil ve Španělsku. Jeho hodnocení má dvě polohy, je označován za nejlepšího "platícího pilota" a také právě za "zlého muže", který když nevyprovodí z trati někoho ze soupeřů, aspoň se o nějaký karambol postará sám.
Maldonado hledá důvody své neoblíbenosti také u novinářů, kteří se zaměřují z nedostatku jiných příležitostí právě na jeho nehody. "V této době prostě není snadné najít opravdové novinky. Píše se pořád jen o prvním, druhém, maximálně třetím, když zajedu skvělý závod a skončím sedmý, nikdo o tom nepíše. Není to jako před deseti, patnácti lety - to se v F1 víc závodilo a tudíž bylo i o čem psát."
Pastor se také zmínil o poznámce týkající se podpory ze strany ropné společnosti PDVSA: "Nejsou v F1 jenom kvůli mně, mají podobné záměry jako Red Bull se svou jezdeckou základnou. Mně se bohužel nepodařilo proměnit několik nadějných závodů ve výsledky, které nutně potřebovali. Zpočátku to byl značný tlak, zvláště když jsem byl v pozici »platícího pilota«, ale naučil jsem se s tím žít. Dokázal jsem, že umím vyhrát závod aniž bych k tomu potřeboval nejlepší auto."
Maldonado si myslí, že novináře víc zajímají jeho neúspěchy. "Pořád se v F1 cítím nedoceněný. Zvlášť proto, že nejezdím ve voze, na němž bych mohl plně prokázat svůj talent. Ve formuli 1 jsou piloti, kteří tam dle mého názoru nemají co dělat, v mém případě jsem snad už dokázal - a jasně - že bych zde měl strávit dlouhou kariéru."
Na otázku, zda by za volantem Mercedesu pravidelně vyhrával, měl třicetiletý rodák z Maracay okamžitě jasno: "S takovým autem budu bojovat o vítězství každý závodní víkend."
Maldonado je také skeptický ohledně své budoucnosti. Nejen proto, že vedení Lotusu bude nadále pod tlakem ohledně jeho výkonu, nýbrž i kvůli nejisté situaci týmu z Enstone. "Nevím," odpovídá na otázku ohledně věcí příštích, "těžko říci, zda budu pokračovat s tímto týmem nebo u někoho jiného. Přál bych si, aby to byl Lotus, ve stáji je dobrá atmosféra a já se tu cítím stejně, ale ve formuli 1 se může stát cokoli."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.