Označení "zlý muž" existuje v různých kategoriích sportu hodně dlouho. V souvislosti s F1 někoho napadne "gorila z Monzy" Ital Vittorio Brambilla, jiní zajdou ještě dál a budou jmenovat Američana Mastena Gregoryho.
Ostatně Gregory si vysloužil hned dva výstižné tituly: Catastrophy Masten nebo Crash-me-Gregory. Lépe na tom nebyl ani James Hunt, jehož závodní počátky byly charakterizovány přezdívkou Hunt-The-Shunt. Známe také zasloužilé nositele titulu "mobilní šikana", jejichž počet nebyl zrovna malý.
Pastor Maldonado je označován za pilota, jehož zaměstnavatel musí mít svatou trpělivost s tím, kolik otlučených monopostů dodává. Jejich počet už pomalu zastínil skutečnost, že tento Venezuelan má na svém kontě vyhraný závod - před třemi lety zvítězil ve Španělsku. Jeho hodnocení má dvě polohy, je označován za nejlepšího "platícího pilota" a také právě za "zlého muže", který když nevyprovodí z trati někoho ze soupeřů, aspoň se o nějaký karambol postará sám.
Maldonado hledá důvody své neoblíbenosti také u novinářů, kteří se zaměřují z nedostatku jiných příležitostí právě na jeho nehody. "V této době prostě není snadné najít opravdové novinky. Píše se pořád jen o prvním, druhém, maximálně třetím, když zajedu skvělý závod a skončím sedmý, nikdo o tom nepíše. Není to jako před deseti, patnácti lety - to se v F1 víc závodilo a tudíž bylo i o čem psát."
Pastor se také zmínil o poznámce týkající se podpory ze strany ropné společnosti PDVSA: "Nejsou v F1 jenom kvůli mně, mají podobné záměry jako Red Bull se svou jezdeckou základnou. Mně se bohužel nepodařilo proměnit několik nadějných závodů ve výsledky, které nutně potřebovali. Zpočátku to byl značný tlak, zvláště když jsem byl v pozici »platícího pilota«, ale naučil jsem se s tím žít. Dokázal jsem, že umím vyhrát závod aniž bych k tomu potřeboval nejlepší auto."
Maldonado si myslí, že novináře víc zajímají jeho neúspěchy. "Pořád se v F1 cítím nedoceněný. Zvlášť proto, že nejezdím ve voze, na němž bych mohl plně prokázat svůj talent. Ve formuli 1 jsou piloti, kteří tam dle mého názoru nemají co dělat, v mém případě jsem snad už dokázal - a jasně - že bych zde měl strávit dlouhou kariéru."
Na otázku, zda by za volantem Mercedesu pravidelně vyhrával, měl třicetiletý rodák z Maracay okamžitě jasno: "S takovým autem budu bojovat o vítězství každý závodní víkend."
Maldonado je také skeptický ohledně své budoucnosti. Nejen proto, že vedení Lotusu bude nadále pod tlakem ohledně jeho výkonu, nýbrž i kvůli nejisté situaci týmu z Enstone. "Nevím," odpovídá na otázku ohledně věcí příštích, "těžko říci, zda budu pokračovat s tímto týmem nebo u někoho jiného. Přál bych si, aby to byl Lotus, ve stáji je dobrá atmosféra a já se tu cítím stejně, ale ve formuli 1 se může stát cokoli."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.