Označení "zlý muž" existuje v různých kategoriích sportu hodně dlouho. V souvislosti s F1 někoho napadne "gorila z Monzy" Ital Vittorio Brambilla, jiní zajdou ještě dál a budou jmenovat Američana Mastena Gregoryho.
Ostatně Gregory si vysloužil hned dva výstižné tituly: Catastrophy Masten nebo Crash-me-Gregory. Lépe na tom nebyl ani James Hunt, jehož závodní počátky byly charakterizovány přezdívkou Hunt-The-Shunt. Známe také zasloužilé nositele titulu "mobilní šikana", jejichž počet nebyl zrovna malý.
Pastor Maldonado je označován za pilota, jehož zaměstnavatel musí mít svatou trpělivost s tím, kolik otlučených monopostů dodává. Jejich počet už pomalu zastínil skutečnost, že tento Venezuelan má na svém kontě vyhraný závod - před třemi lety zvítězil ve Španělsku. Jeho hodnocení má dvě polohy, je označován za nejlepšího "platícího pilota" a také právě za "zlého muže", který když nevyprovodí z trati někoho ze soupeřů, aspoň se o nějaký karambol postará sám.
Maldonado hledá důvody své neoblíbenosti také u novinářů, kteří se zaměřují z nedostatku jiných příležitostí právě na jeho nehody. "V této době prostě není snadné najít opravdové novinky. Píše se pořád jen o prvním, druhém, maximálně třetím, když zajedu skvělý závod a skončím sedmý, nikdo o tom nepíše. Není to jako před deseti, patnácti lety - to se v F1 víc závodilo a tudíž bylo i o čem psát."
Pastor se také zmínil o poznámce týkající se podpory ze strany ropné společnosti PDVSA: "Nejsou v F1 jenom kvůli mně, mají podobné záměry jako Red Bull se svou jezdeckou základnou. Mně se bohužel nepodařilo proměnit několik nadějných závodů ve výsledky, které nutně potřebovali. Zpočátku to byl značný tlak, zvláště když jsem byl v pozici »platícího pilota«, ale naučil jsem se s tím žít. Dokázal jsem, že umím vyhrát závod aniž bych k tomu potřeboval nejlepší auto."
Maldonado si myslí, že novináře víc zajímají jeho neúspěchy. "Pořád se v F1 cítím nedoceněný. Zvlášť proto, že nejezdím ve voze, na němž bych mohl plně prokázat svůj talent. Ve formuli 1 jsou piloti, kteří tam dle mého názoru nemají co dělat, v mém případě jsem snad už dokázal - a jasně - že bych zde měl strávit dlouhou kariéru."
Na otázku, zda by za volantem Mercedesu pravidelně vyhrával, měl třicetiletý rodák z Maracay okamžitě jasno: "S takovým autem budu bojovat o vítězství každý závodní víkend."
Maldonado je také skeptický ohledně své budoucnosti. Nejen proto, že vedení Lotusu bude nadále pod tlakem ohledně jeho výkonu, nýbrž i kvůli nejisté situaci týmu z Enstone. "Nevím," odpovídá na otázku ohledně věcí příštích, "těžko říci, zda budu pokračovat s tímto týmem nebo u někoho jiného. Přál bych si, aby to byl Lotus, ve stáji je dobrá atmosféra a já se tu cítím stejně, ale ve formuli 1 se může stát cokoli."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.