Ital Lorenzo Bandini (1935-1967), jehož jméno je nejčastěji spojováno s vozy Ferrari, absolvoval 42 Grand Prix a poslední se mu stala osudnou - havaroval v GP Monaca a zemřel na následky těžkých popálenin. Jeho jméno připomíná i Trofeo Lorenzo Bandini, každoročně udělovaná od roku 1992.
V propozicích je uvedeno, že tato trofej je určena pro nejslibnějšího mladého pilota předchozího ročníku, ale najdeme tu i jisté výjimky. Za vznikem tohoto ocenění stojí italské městečko Brisighella, kde Bandini (přišel na svět v libyjské Marji) po většinu života žil. Hned po prvním ročníku však následovaly dva roky, kdy trofej žádného vítěze neměla. V letech 1997, 2003 a 2013 zase byli jejími vítězi osobnosti, které rozhodně zadání nesplňovaly: Luca di Montezemolo, Michael Schumacher a Piero Ferrari. Dispozice byly tehdy pozměněny a oficiální statut zněl cena pro prominentní osobnost světového motorsportu s podtitulem, že jde o "zvláštní příležitost".
Podobné to bude i letos, sluší se ještě jednou připomenout, že Bandiniho trofej dostává vítěz za výsledky v předchozím roce. Jde tedy o ocenění za sezónu 2014, které obdrží výjimečně nikoli pilot, nýbrž stáj Mercedes za naprostou dominanci v éře "nových pohonných jednotek". Mercedes vydal prohlášení, že do Brisighelly pojedou Toto Wolff a Paddy Lowe, kde také 30. srpna 2015 cenu převezmou.
Historicky prvním držitelem trofeje je ital Ivan Capelli. Mezi oceněnými najdeme i jména jako Jacques Villeneuve, Giancarlo Fisichella, Juan Pablo Montoya, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel či Robert Kubica. Posledním vítězem za rok 2013 je Australan Daniel Ricciardo.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.