Ital Lorenzo Bandini (1935-1967), jehož jméno je nejčastěji spojováno s vozy Ferrari, absolvoval 42 Grand Prix a poslední se mu stala osudnou - havaroval v GP Monaca a zemřel na následky těžkých popálenin. Jeho jméno připomíná i Trofeo Lorenzo Bandini, každoročně udělovaná od roku 1992.
V propozicích je uvedeno, že tato trofej je určena pro nejslibnějšího mladého pilota předchozího ročníku, ale najdeme tu i jisté výjimky. Za vznikem tohoto ocenění stojí italské městečko Brisighella, kde Bandini (přišel na svět v libyjské Marji) po většinu života žil. Hned po prvním ročníku však následovaly dva roky, kdy trofej žádného vítěze neměla. V letech 1997, 2003 a 2013 zase byli jejími vítězi osobnosti, které rozhodně zadání nesplňovaly: Luca di Montezemolo, Michael Schumacher a Piero Ferrari. Dispozice byly tehdy pozměněny a oficiální statut zněl cena pro prominentní osobnost světového motorsportu s podtitulem, že jde o "zvláštní příležitost".
Podobné to bude i letos, sluší se ještě jednou připomenout, že Bandiniho trofej dostává vítěz za výsledky v předchozím roce. Jde tedy o ocenění za sezónu 2014, které obdrží výjimečně nikoli pilot, nýbrž stáj Mercedes za naprostou dominanci v éře "nových pohonných jednotek". Mercedes vydal prohlášení, že do Brisighelly pojedou Toto Wolff a Paddy Lowe, kde také 30. srpna 2015 cenu převezmou.
Historicky prvním držitelem trofeje je ital Ivan Capelli. Mezi oceněnými najdeme i jména jako Jacques Villeneuve, Giancarlo Fisichella, Juan Pablo Montoya, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel či Robert Kubica. Posledním vítězem za rok 2013 je Australan Daniel Ricciardo.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.