Ambiciózní plány na "novou" formuli 1 v roce 2017 začínají mít první trhliny, nikoli ovšem po stránce provedení, nýbrž z hlediska časového. Začínají se objevovat informace, že množství úprav je v daném termínu nezvladatelné.
Píše se o revoluci ve formuli 1 - a nyní se objevují zprávy, že by "nová" podoba královny motoristického sportu mohla propuknout až v roce 2018.
"Poté, co byl konstatován úbytek atraktivnosti závodů a z toho plynoucí odliv diváků bylo navrženo, aby auta v sezóně 2017 dosahovala o 5-6 vteřin na kolo vyšší rychlosti. Nyní se však objevují obavy, zda chystané změny byly dostatečně dobře promyšleny," přichází se svým názorem německý motoristický magazín Auto Motor und Sport.
Techničtí ředitelé jednotlivých týmů se setkají na schůzce 18. srpna, aby mimo jiné projednali i zmíněnou situaci. Nelze vyloučit, že podpoří odklad úprav až pro sezónu 2018. "Je to významný proces - připravit koncept pravidel a dotáhnout ho do finální podoby v určeném termínu," říká Pat Symonds (Williams). "Domnívám se, že rok 2017 je velmi ambiciózní cíl, na nějž nemusí být dostatek času."
Schválená pravidla pro sezónu 2017 by musely jednotlivé týmy a další orgány posvětit do konce února 2016.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.