Ambiciózní plány na "novou" formuli 1 v roce 2017 začínají mít první trhliny, nikoli ovšem po stránce provedení, nýbrž z hlediska časového. Začínají se objevovat informace, že množství úprav je v daném termínu nezvladatelné.
Píše se o revoluci ve formuli 1 - a nyní se objevují zprávy, že by "nová" podoba královny motoristického sportu mohla propuknout až v roce 2018.
"Poté, co byl konstatován úbytek atraktivnosti závodů a z toho plynoucí odliv diváků bylo navrženo, aby auta v sezóně 2017 dosahovala o 5-6 vteřin na kolo vyšší rychlosti. Nyní se však objevují obavy, zda chystané změny byly dostatečně dobře promyšleny," přichází se svým názorem německý motoristický magazín Auto Motor und Sport.
Techničtí ředitelé jednotlivých týmů se setkají na schůzce 18. srpna, aby mimo jiné projednali i zmíněnou situaci. Nelze vyloučit, že podpoří odklad úprav až pro sezónu 2018. "Je to významný proces - připravit koncept pravidel a dotáhnout ho do finální podoby v určeném termínu," říká Pat Symonds (Williams). "Domnívám se, že rok 2017 je velmi ambiciózní cíl, na nějž nemusí být dostatek času."
Schválená pravidla pro sezónu 2017 by musely jednotlivé týmy a další orgány posvětit do konce února 2016.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.