Ambiciózní plány na "novou" formuli 1 v roce 2017 začínají mít první trhliny, nikoli ovšem po stránce provedení, nýbrž z hlediska časového. Začínají se objevovat informace, že množství úprav je v daném termínu nezvladatelné.
Píše se o revoluci ve formuli 1 - a nyní se objevují zprávy, že by "nová" podoba královny motoristického sportu mohla propuknout až v roce 2018.
"Poté, co byl konstatován úbytek atraktivnosti závodů a z toho plynoucí odliv diváků bylo navrženo, aby auta v sezóně 2017 dosahovala o 5-6 vteřin na kolo vyšší rychlosti. Nyní se však objevují obavy, zda chystané změny byly dostatečně dobře promyšleny," přichází se svým názorem německý motoristický magazín Auto Motor und Sport.
Techničtí ředitelé jednotlivých týmů se setkají na schůzce 18. srpna, aby mimo jiné projednali i zmíněnou situaci. Nelze vyloučit, že podpoří odklad úprav až pro sezónu 2018. "Je to významný proces - připravit koncept pravidel a dotáhnout ho do finální podoby v určeném termínu," říká Pat Symonds (Williams). "Domnívám se, že rok 2017 je velmi ambiciózní cíl, na nějž nemusí být dostatek času."
Schválená pravidla pro sezónu 2017 by musely jednotlivé týmy a další orgány posvětit do konce února 2016.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.