Na svém kontě má 38 Grand Prix, jedno bodované místo a stejný počet nejrychlejších kol v závodě. Mladík, který 5. srpna oslavil čtyřiadvacáté narozeniny, se zamýšlí nad svým dosavadním působením v F1 a zatím s ním není příliš spokojen.
Celým jménem Esteban Manuel Gutiérrez Gutiérrez nyní působí jako Ferrariho testpilot - své předchozí působení u týmu Sauber označuje jako "nejtěžší úsek ve své kariéře".
Po působení v GP2 nastoupil Esteban do švýcarského týmu s velkými nadějemi, ale jediným jeho výsledkem, na který může být pyšný, je osmé místo v Grand Prix Japonska 2013. Nejčastěji dojížděl na 14. příčce, desetkrát závod nedokončil. "Když se do F1 konečně dostanete, musíte prokázat, že máte talent. Ovšem není vůbec jednoduché se vypořádat se situací, která tento sport obklopuje. Přechod byl hodně náročný, a v mém případě neproběhl docela hladce. První sezónu v roli nováčka jsem občas byl vyrovnaným soupeřem, a v týmu převažovaly dobré pocity. Ovšem ročník 2014, doprovázený změnou předpisů, byl prostě frustrující. Spadli jsme hodně dolů."
Za celou dobu své existence, ať jako samostatný tým nebo pod hlavičkou BMW, prožil Sauber až loni potupnou situaci, kdy jeho piloti nezískali jediný bod. To se nestalo ani v dobách, kdy byla body ohodnocena pouze první šestice v cíli. "Nedařilo se nám vůbec nic, před motoristickým světem jsme působili hodně špatně. I když v týmu bylo pár lidí od Ferrari, aby nám pomáhali s motorem, nebyl jsem schopen se zlepšovat. Prostě - ve špatný čas na špatném místě."
K něčemu ale neúspěšný rok u Sauberu přeci jenom byl - Esteban se dostal k Ferrari, třebaže jen jako náhradní pilot. Pochvaluje si především spolupráci s oběma mistry světa. "Jsou to rozdílné postavy, ale oba jsou nesmírně dobří. Jeden je posedlý detaily, trvá na nich a požaduje je. Spolupráce s ním zabírá více času, protože všechno vysvětluje opravdu velmi precizně. Druhý je spíš tichý, ale když už promluví, je to vždy rovnou k věci," popisuje Gutiérrez Sebastiana a Kimiho. "Pokud jde o jejich srovnání, jsou oba vynikající a dobře spolupracují. Ke mně jsou otevření, za což jim můžu být jen vděčný, ostatně leccos od nich mohu pochytit."
Několikrát se jeho jméno objevilo v souvislosti s nově se formujícím týmem Haas F1 Team. Mexičan k této variantě staví nejednoznačně. "Od Sauberu už mám zkušenosti, že pohonná jednotka Ferrari je velmi progresivní. Určité možnosti tu jsou, ale mám své vize - a té se držím od okamžiku, kdy jsem se rozhodl ukončit spolupráci se Sauberem. Zatím je čas si všechno dobře rozmyslet," dodává Mexičan.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.