Na svém kontě má 38 Grand Prix, jedno bodované místo a stejný počet nejrychlejších kol v závodě. Mladík, který 5. srpna oslavil čtyřiadvacáté narozeniny, se zamýšlí nad svým dosavadním působením v F1 a zatím s ním není příliš spokojen.
Celým jménem Esteban Manuel Gutiérrez Gutiérrez nyní působí jako Ferrariho testpilot - své předchozí působení u týmu Sauber označuje jako "nejtěžší úsek ve své kariéře".
Po působení v GP2 nastoupil Esteban do švýcarského týmu s velkými nadějemi, ale jediným jeho výsledkem, na který může být pyšný, je osmé místo v Grand Prix Japonska 2013. Nejčastěji dojížděl na 14. příčce, desetkrát závod nedokončil. "Když se do F1 konečně dostanete, musíte prokázat, že máte talent. Ovšem není vůbec jednoduché se vypořádat se situací, která tento sport obklopuje. Přechod byl hodně náročný, a v mém případě neproběhl docela hladce. První sezónu v roli nováčka jsem občas byl vyrovnaným soupeřem, a v týmu převažovaly dobré pocity. Ovšem ročník 2014, doprovázený změnou předpisů, byl prostě frustrující. Spadli jsme hodně dolů."
Za celou dobu své existence, ať jako samostatný tým nebo pod hlavičkou BMW, prožil Sauber až loni potupnou situaci, kdy jeho piloti nezískali jediný bod. To se nestalo ani v dobách, kdy byla body ohodnocena pouze první šestice v cíli. "Nedařilo se nám vůbec nic, před motoristickým světem jsme působili hodně špatně. I když v týmu bylo pár lidí od Ferrari, aby nám pomáhali s motorem, nebyl jsem schopen se zlepšovat. Prostě - ve špatný čas na špatném místě."
K něčemu ale neúspěšný rok u Sauberu přeci jenom byl - Esteban se dostal k Ferrari, třebaže jen jako náhradní pilot. Pochvaluje si především spolupráci s oběma mistry světa. "Jsou to rozdílné postavy, ale oba jsou nesmírně dobří. Jeden je posedlý detaily, trvá na nich a požaduje je. Spolupráce s ním zabírá více času, protože všechno vysvětluje opravdu velmi precizně. Druhý je spíš tichý, ale když už promluví, je to vždy rovnou k věci," popisuje Gutiérrez Sebastiana a Kimiho. "Pokud jde o jejich srovnání, jsou oba vynikající a dobře spolupracují. Ke mně jsou otevření, za což jim můžu být jen vděčný, ostatně leccos od nich mohu pochytit."
Několikrát se jeho jméno objevilo v souvislosti s nově se formujícím týmem Haas F1 Team. Mexičan k této variantě staví nejednoznačně. "Od Sauberu už mám zkušenosti, že pohonná jednotka Ferrari je velmi progresivní. Určité možnosti tu jsou, ale mám své vize - a té se držím od okamžiku, kdy jsem se rozhodl ukončit spolupráci se Sauberem. Zatím je čas si všechno dobře rozmyslet," dodává Mexičan.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.