Na svém kontě má 38 Grand Prix, jedno bodované místo a stejný počet nejrychlejších kol v závodě. Mladík, který 5. srpna oslavil čtyřiadvacáté narozeniny, se zamýšlí nad svým dosavadním působením v F1 a zatím s ním není příliš spokojen.
Celým jménem Esteban Manuel Gutiérrez Gutiérrez nyní působí jako Ferrariho testpilot - své předchozí působení u týmu Sauber označuje jako "nejtěžší úsek ve své kariéře".
Po působení v GP2 nastoupil Esteban do švýcarského týmu s velkými nadějemi, ale jediným jeho výsledkem, na který může být pyšný, je osmé místo v Grand Prix Japonska 2013. Nejčastěji dojížděl na 14. příčce, desetkrát závod nedokončil. "Když se do F1 konečně dostanete, musíte prokázat, že máte talent. Ovšem není vůbec jednoduché se vypořádat se situací, která tento sport obklopuje. Přechod byl hodně náročný, a v mém případě neproběhl docela hladce. První sezónu v roli nováčka jsem občas byl vyrovnaným soupeřem, a v týmu převažovaly dobré pocity. Ovšem ročník 2014, doprovázený změnou předpisů, byl prostě frustrující. Spadli jsme hodně dolů."
Za celou dobu své existence, ať jako samostatný tým nebo pod hlavičkou BMW, prožil Sauber až loni potupnou situaci, kdy jeho piloti nezískali jediný bod. To se nestalo ani v dobách, kdy byla body ohodnocena pouze první šestice v cíli. "Nedařilo se nám vůbec nic, před motoristickým světem jsme působili hodně špatně. I když v týmu bylo pár lidí od Ferrari, aby nám pomáhali s motorem, nebyl jsem schopen se zlepšovat. Prostě - ve špatný čas na špatném místě."
K něčemu ale neúspěšný rok u Sauberu přeci jenom byl - Esteban se dostal k Ferrari, třebaže jen jako náhradní pilot. Pochvaluje si především spolupráci s oběma mistry světa. "Jsou to rozdílné postavy, ale oba jsou nesmírně dobří. Jeden je posedlý detaily, trvá na nich a požaduje je. Spolupráce s ním zabírá více času, protože všechno vysvětluje opravdu velmi precizně. Druhý je spíš tichý, ale když už promluví, je to vždy rovnou k věci," popisuje Gutiérrez Sebastiana a Kimiho. "Pokud jde o jejich srovnání, jsou oba vynikající a dobře spolupracují. Ke mně jsou otevření, za což jim můžu být jen vděčný, ostatně leccos od nich mohu pochytit."
Několikrát se jeho jméno objevilo v souvislosti s nově se formujícím týmem Haas F1 Team. Mexičan k této variantě staví nejednoznačně. "Od Sauberu už mám zkušenosti, že pohonná jednotka Ferrari je velmi progresivní. Určité možnosti tu jsou, ale mám své vize - a té se držím od okamžiku, kdy jsem se rozhodl ukončit spolupráci se Sauberem. Zatím je čas si všechno dobře rozmyslet," dodává Mexičan.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.