Na svém kontě má 38 Grand Prix, jedno bodované místo a stejný počet nejrychlejších kol v závodě. Mladík, který 5. srpna oslavil čtyřiadvacáté narozeniny, se zamýšlí nad svým dosavadním působením v F1 a zatím s ním není příliš spokojen.
Celým jménem Esteban Manuel Gutiérrez Gutiérrez nyní působí jako Ferrariho testpilot - své předchozí působení u týmu Sauber označuje jako "nejtěžší úsek ve své kariéře".
Po působení v GP2 nastoupil Esteban do švýcarského týmu s velkými nadějemi, ale jediným jeho výsledkem, na který může být pyšný, je osmé místo v Grand Prix Japonska 2013. Nejčastěji dojížděl na 14. příčce, desetkrát závod nedokončil. "Když se do F1 konečně dostanete, musíte prokázat, že máte talent. Ovšem není vůbec jednoduché se vypořádat se situací, která tento sport obklopuje. Přechod byl hodně náročný, a v mém případě neproběhl docela hladce. První sezónu v roli nováčka jsem občas byl vyrovnaným soupeřem, a v týmu převažovaly dobré pocity. Ovšem ročník 2014, doprovázený změnou předpisů, byl prostě frustrující. Spadli jsme hodně dolů."
Za celou dobu své existence, ať jako samostatný tým nebo pod hlavičkou BMW, prožil Sauber až loni potupnou situaci, kdy jeho piloti nezískali jediný bod. To se nestalo ani v dobách, kdy byla body ohodnocena pouze první šestice v cíli. "Nedařilo se nám vůbec nic, před motoristickým světem jsme působili hodně špatně. I když v týmu bylo pár lidí od Ferrari, aby nám pomáhali s motorem, nebyl jsem schopen se zlepšovat. Prostě - ve špatný čas na špatném místě."
K něčemu ale neúspěšný rok u Sauberu přeci jenom byl - Esteban se dostal k Ferrari, třebaže jen jako náhradní pilot. Pochvaluje si především spolupráci s oběma mistry světa. "Jsou to rozdílné postavy, ale oba jsou nesmírně dobří. Jeden je posedlý detaily, trvá na nich a požaduje je. Spolupráce s ním zabírá více času, protože všechno vysvětluje opravdu velmi precizně. Druhý je spíš tichý, ale když už promluví, je to vždy rovnou k věci," popisuje Gutiérrez Sebastiana a Kimiho. "Pokud jde o jejich srovnání, jsou oba vynikající a dobře spolupracují. Ke mně jsou otevření, za což jim můžu být jen vděčný, ostatně leccos od nich mohu pochytit."
Několikrát se jeho jméno objevilo v souvislosti s nově se formujícím týmem Haas F1 Team. Mexičan k této variantě staví nejednoznačně. "Od Sauberu už mám zkušenosti, že pohonná jednotka Ferrari je velmi progresivní. Určité možnosti tu jsou, ale mám své vize - a té se držím od okamžiku, kdy jsem se rozhodl ukončit spolupráci se Sauberem. Zatím je čas si všechno dobře rozmyslet," dodává Mexičan.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.