V úvodních testech před sezónou trpěly motory Renault řadnou nedostatků a nevykazoval potřebnou spolehlivost, takže se dočkal nemalé kritiky ze strany týmu Red Bull a jeho pilotů. Nyní, po jisté stabilizaci, se chystá "velký krok" co se týče změn pohonné jednotky.
Výkonný ředitel Renault F1 Remi Taffin podotkl, že od května, kdy se podařilo Renault V6 stabilizovat, nastala snaha soustředit se na zvýšení výkonu, aby se vozy poháněné francouzským agregátem dostaly na stupně vítězů. Nyní se chystá další, dle Taffina "hlavní" posun ve vývoji, při němž mají být využity některé z žetonů přidelených pro rok 2015. Renault jich má k dispozici dvanáct.
"Budeme chtít udělat co nejvíc věcí najednou, udělat velkou změnu," uvádí Taffin. "Asi to ještě nebude ve Spa a nejspíš ani na Monze - spíš bych to viděl na Singapur nebo Rusko, dokonce možná až po Soči. Ale ať už to bude až tam nebo později, půjde o velkou řadu zlepšení, což bude zřetelné při časech na jedno kolo."
Taffin vysvětluje, proč se Renault pouští do podobné akce. "Po vstupu do sezóny uděláte velké změny nebo jen malé úpravy. A někdy přijdete na to, že ty malé jsou podstatně nákladnější. Proto toho chceme změnit co nejvíc. A jestli to bude ještě letos nebo až v roce 2016 - vše závisí od toho, že jsme nabrali příliš velkou ztrátu. Ale už jsme zavedli nějaké novinky a je vidět, že výkon jde nahoru."
Buďme realističtíTaffin vkládá do zásadních úprav naděje, ale nepředpokládá, že by došlo k nějakému dramatickému výkonnostnímu skoku, kterým by Renault atakoval Mercedes. "Rozhodně nebudeme tak silní, těžko budeme mít na konci sezóny lepší motor než Mercedes, ostatně to ani není naším cílem. Víme, na jaké pozici se nacházíme, jakou chceme mít v příští sezóně. Tomu podřizujeme i naše vývojové plány. Je třeba vše dobře a pečlivě zorganizovat, hlavně jak a kdy tuto mezeru zacelit.
Naše hlavní změny by měly plynule přejít do přístí sezóny, to je náš hlavní program, vedle nějž poběží i několik paralelních - pokud poběží vývoj uspokojivě, bude se vše postupně integrovat," pokračuje Taffin.
Nezůstáváme na místěNeznamená to však, že by se na úkor velkých změn nedělalo vůbec nic. Podle Taffina se menší úpravy za účelem maximalizace výkonu provádět budou. "V každém závodě se snažíme ho o něco navýšit. Od Spa nebo Monzy dosáhneme plného potenciálu, ale je třeba si také uvědomit, že budeme využívat nového paliva Total, se kterým jsme už jeli v Maďarsku.
Určitý plán tu je. Nějaké části vykazují jistý progres, ale dokud nebudeme připraveni na velké změny, nehodláme je použít," dodává Taffin.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.