Souboj o Grand Prix Itálie pokračuje neztenčenou silou. Jak ale naznačují množící se zprávy, nejen fanoušci, ale i piloti a někteří týmoví šéfové jsou spíše nakloněni k pořádání závodu v královském parku Monza.
Do hry v posledních dnech významně vstoupil i politický aspekt - poté, co do věci hodlá vstoupit italská vláda, může dojít k zásadním rozhodnutím (čtěte zde). Snahu mužů v oblecích a zaštítěných funkcemi ocenili i dva bývalí italští piloti Emanuele Pirro a Vitantonio Liuzzi.
Oba v rozhovoru pro server Motorsport.com vyjádřili úlevu, že předpokládané investice budou znamenat posílení dlouhodobé budoucnosti Grand Prix Itálie. "V našem sportu hraje tradice významnou roli, to lze vidět na téměř každém kroku," říká Emanuele Pirro, jenž vstoupil do F1 v roce 1989, kdy nahradil u Benettonu zraněného Herberta. Další dvě sezóny pak strávil v týmu BMW Scuderia Italia na vozech Dallara. "Formule 1 pochopitelně hledá nová odbytiště a možnosti, ale dle mého názoru je nutné zachovat hodnoty sportu. Proto vítám, že vláda hledá způsob, jak udržet italskou Grand Prix na Monze. Koupit můžete leccos, ale nikdy to nemůže fungovat v případě historie a tradic. Pro ně musí být v F1 vždy místo."
Vitantonio Liuzzi absolvoval ve formuli 1 osmdesát závodů na čtyřech značkách, naposledy jsme jej viděli v sezóně 2011 na monopostu HRT. Jeho názor se podobá Pirrovu: "Grand Prix Itálie je nedílnou součástí samotné F1 a také italského veřejného života. Bez Monzy si prostě formuli 1 neumím představit, sálá z ní vášeň a historie. Má naprosto unikátní atmosféru, proto věřím, že se najde řešení, aby se na této jedinečné trati jezdilo dál."
Svůj hlas na podporu Monzy přidává i šéf Manoru Graeme Lowdon. "Podporuji konání závodů na trati jako je tato. Myslím, že pro F1 nejsou důležité jen ikonické týmy, ale také okruhy, tolik důležité pro fanoušky. V obchodní struktuře musíme nacházet i prostor pro uznání právě takových míst, která přispěla významnou měrou k hodnotám a historii tohoto sportu. Pokud se místa jako je královský park v Monze ocitají v ohrožení, tak to nejspíš poukazuje na skutečnost, že jsme něco a někde mohli nebo měli udělat lepším způsobem. Pokud budou důležité jen zisky z určité sportovní oblasti, tak se může stát, že jednou pozře sebe sama. Nebude to fungovat a nakonec se to vymkne kontrole. Proto žádám určitou rovnováhu, obchodní zájmy, ale i přítomnost kultovních týmů a tratí, musí být v jedné rovině."
S ohledem na další konání závodů F1 na Autodromo Nazionale di Monza budou nutné úpravy, konkrétně se hovoří o přebudování šikan Variante del Rettifilo a Variante della Roggia. Jejich nová podoba by měla být novou výzvou pro všechny účastníky. Pirro se domnívá, že by se svým pojetím měly blížit provedení Variante Ascari. "Série Ascariho zatáček je zajímavá, ale nemůžete jí označovat za šikanu. Myslím si, že by i oba zmíněné úseky měly být podobné, více plynulé, něco na způsob Mulsanne v Le Mans. Rychlost by se tam zvýšila a do budoucna by to přineslo Monze nové možnosti a dramatičnost," domnívá se Pirro.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce