Nadšení, které vzbudilo Verstappenovo čtvrté místo v Maďarsku tým rozhodně nechce přeceňovat, ostatně se hovořilo o jistém rozladění v souvislosti s odstoupením Carlose Sainze jr. Technický ředitel James Key nyní odhaluje plány na další dva důležité závody.
Třiačtyřicetiletý Angličan podobný výsledek jako v Maďarsku v dalších dvou závodech sezóny neočekává a připouští, že návrat na přední pozice může přijít až v Singapuru. "V Belgii to bude zajímavý víkend, ale pokud bude sucho a teplo, tak rozhodně nebudeme tak silní jako na Hungaroringu."
Přípravy na Spa a Monzu jsou zřejmé, půjde o další obvyklé úpravy se zaměřením na rychlé trati. "Mám ale dojem, že s ohledem na určité slabiny v balíčcích to nebudou pro Toro Rosso vůbec lehké víkendy. Důležité pro nás budou poznatky ze Spa, protože jednou z našich předností je rychlost ve středně rychlých a rychlých zatáčkách. Jenže Spa má kromě dlouhých rovinek i zatáčkovité úseky, které nám mohou působit potíže," zkouší odhadnout šance týmu Key.
Technický ředitel zkouší odhadnout i šance na další podniky, zejména Singapur vidí jako trať pro Toro Rosso hodně příznivou. "Tam bychom mohli být hodně silní, když se nám podaří všechno dobře sladit. U ostatních okruhů, no, to je těžké odhadovat, budeme muset počkat. Mexiko je úplně neznámé, a to nejen proto, že jde o novou trať, tamní nadmořská výška může mít vliv na přeplňované motory."
Hlavním klíčem k úspěchu Toro Rosso je však podle Keye způsob, jakým se oba nováčci vypořádali se svou nelehkou situací - jejich potenciál je stále na vzestupu. "Myslím, že jim to jde. Každý má trochu jiné schopnosti, takže jejich projev na trati je poněkud odlišný. Ale cením si toho, jak se zatím vypořádali s odjetými deseti závody. Možná jim v týmu chybí srovnání s někým, kdo už v F1 působí delší dobu. My se prostě rozhodli pro mladou dvojici. Pořád rozvíjíme vlastní metody získávání většího množství informací založených na komunikaci s piloty, na jejich postřezích," uzavírá Key.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.