Nadšení, které vzbudilo Verstappenovo čtvrté místo v Maďarsku tým rozhodně nechce přeceňovat, ostatně se hovořilo o jistém rozladění v souvislosti s odstoupením Carlose Sainze jr. Technický ředitel James Key nyní odhaluje plány na další dva důležité závody.
Třiačtyřicetiletý Angličan podobný výsledek jako v Maďarsku v dalších dvou závodech sezóny neočekává a připouští, že návrat na přední pozice může přijít až v Singapuru. "V Belgii to bude zajímavý víkend, ale pokud bude sucho a teplo, tak rozhodně nebudeme tak silní jako na Hungaroringu."
Přípravy na Spa a Monzu jsou zřejmé, půjde o další obvyklé úpravy se zaměřením na rychlé trati. "Mám ale dojem, že s ohledem na určité slabiny v balíčcích to nebudou pro Toro Rosso vůbec lehké víkendy. Důležité pro nás budou poznatky ze Spa, protože jednou z našich předností je rychlost ve středně rychlých a rychlých zatáčkách. Jenže Spa má kromě dlouhých rovinek i zatáčkovité úseky, které nám mohou působit potíže," zkouší odhadnout šance týmu Key.
Technický ředitel zkouší odhadnout i šance na další podniky, zejména Singapur vidí jako trať pro Toro Rosso hodně příznivou. "Tam bychom mohli být hodně silní, když se nám podaří všechno dobře sladit. U ostatních okruhů, no, to je těžké odhadovat, budeme muset počkat. Mexiko je úplně neznámé, a to nejen proto, že jde o novou trať, tamní nadmořská výška může mít vliv na přeplňované motory."
Hlavním klíčem k úspěchu Toro Rosso je však podle Keye způsob, jakým se oba nováčci vypořádali se svou nelehkou situací - jejich potenciál je stále na vzestupu. "Myslím, že jim to jde. Každý má trochu jiné schopnosti, takže jejich projev na trati je poněkud odlišný. Ale cením si toho, jak se zatím vypořádali s odjetými deseti závody. Možná jim v týmu chybí srovnání s někým, kdo už v F1 působí delší dobu. My se prostě rozhodli pro mladou dvojici. Pořád rozvíjíme vlastní metody získávání většího množství informací založených na komunikaci s piloty, na jejich postřezích," uzavírá Key.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.