Slovní výměnu argumentů mezi ikonou rallye sportu Michèle Moutononovou a testpilotou Lotusu Carmen Jordá nyní obohatil sám boss F1 Bernie Ecclestone. Dle jeho názoru Španělka odvádí skvělou práci.
Prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission Moutonová před dvěma dny oznámila, že považuje celou záležitost za uzavřenou a nehodlá se k ní dále vracet. Jiného názoru je nejspíš Bernie Ecclestone, který - jaké to překvapení - vystoupil na obranu sedmadvacetileté Carmen. Prohlásil, že už se nemůže dočkat, až bude v F1 zase nějaká žena s plnohodnotnou smlouvu na celou sezónu. Na adresu Moutonové uvedl, že je jejími komentáři překvapen a očekával, že spíš adeptku na kokpit F1 podpoří, než aby ji kritizovala.
Na otázku, zda si myslí, že to bude právě Jordá, kdo splní jeho představu, Bernie odpověděl: "Je dobrá. Lotus její práci sleduje a ona pro něj odvádí maximum. Chce se do F1 dostat. Musíme ji správně nasměrovat, ale také si uvědomit, že není sama, je tu víc kandidátek. Například Danica Patrick, nebo jsem už říkal, že bychom mohli něco udělat pro Simonu de Silvestro, jenže tyto dámy netouží jít do Evropy, chtějí zůstat v Americe. Proto je třeba se snažit pomoci nejen těm ženám, které mají talent, ale zejména těm, které chtějí pro svůj cíl něco obětovat."
Ecclestone doufá, že se v budoucnu objeví více talentovaných dívek, zároveň Moutonové vyčetl, že kritika Carmen mu přijde nespravedlivá, zvláště na pozadí tvrzení, že není dostatek pilotek na srovnatelné úrovni, čímž narážel na Michèlin výrok, že ženská Grand Prix je prozatím nesmysl. "Chci, aby se závodění věnovala naplno, a to nejen kvůli Jordá, ale kvůli případným dalším uchazečkám o F1. Nemůžeme je poměřovat se širokým okolím, ale v rámci oblasti, ve které se budou utkávat. Když se dívka stane Miss World, také to neznamená, že je nejkrásnější na světě, je jen nejlepší v soutěži, kterou vyhrála. Pro nás je důležité se stále rozhlížet kolem a hledat další talenty."
Pokud nahlédneme do historie, o kvalifikaci do mistrovského závodu F1 se pokusilo pět žen. Italky Maria Teresa de Filippis a Lella Lombardi uspěly, "tygřice z Turína" nebo též "Lella Bella", jak se druhé jmenované říkalo, měla dokonce celoroční kontrakt s Maxem Mosleyem v týmu March (1975 a 1976), aby z něj nám již známý Max udělal trhací kalendář. V roce 1975 ji ještě nemohl vyhodit kvůli sponzorskému závazku fimy Lavazza, o rok později po jediném závodě posadil do jejího vozu Ronnie Petersona. Angličanka Divina Galica neuspěla ani v Surteesu (1976) ani na Heskethu (1978), manželka ředitele okruhu v Brands Hatch Désiré Wilson, původem Jihoafričanka, neuspěla na "rodinném" okruhu v roce 1980. Zatím poslední neúspěšný trojpokus zaznamenala Italka Giovanna Almati v roce 1992 v prvních třech Grand Prix sezóny na krachujícím Brabhamu.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.