Renault stále napíná veřejnost F1 a neustále nechává otevřené dveře ke spekulacím. Výkonný ředitel Cyril Abiteboul uvedl, že tým pečlivě zvažuje i nadále všechny kroky a do konce roku zcela určitě oznámí svou definitivu.
Případné odkoupení Lotusu francouzskou automobilkou nebude závislé na výši peněz od vlastníka autorských práv Bernie Ecclesonea. Čtyřiaosmdesátiletý boss F1 nedávno prohlásil, že pokud by se Renault stal vlastníkem týmu, ještě to neznamená, že mu automaticky připadnou finanční výhody ze základních příjmů na základě statutu historického týmu. Dodal však, že existuje potenciál, že na základě budoucích výsledků může vydělávat víc z pozice výrobce než jako pouhý soukromý tým, jak jsme uvedli v nedávné zprávě. Definitivní rozhodnutí a budoucnosti Renaultu slibuje Carlos Ghosn v nejbližších týdnech.
Výkonný ředitel Cyril Abiteboul si je plně vědom finanční situace Renaultu v souvislosti s Ecclestoneovým rozhodnutím, ale nehodlá na něj nijak tlačit. "Za peníze si v motorsportu určitě nekoupíte vše, ale bez nich tam také není možné působit. Jsme proto rozumní, nesníme. Jsme si vědomi, jaké prostředky potřebujeme a za jak dlouhou dobu je můžeme získat, takže máme rozumné plány."
Abiteboul se opět vrací k faktu, že filozofie Renaultu je postavená na dlouhodobém výhledu: "Jeho součástí je získat náležitou podporu včetně finanční. Pokud pan Ecclestone říká, že je možné získat finanční zvýhodnění na základě příštích výsledků, pak je to dobrá informace, kterou nehodláme nijak zpochybňovat. Tím ale nechci říci, že jsme na penězích z komerčních práv závislí. V první řadě se musíme rozhodnout, zda chceme být součástí F1, a pokud ano, tak za jakou cenu? Formule 1 má stále velmi silnou marketingovou hodnotu, což je pro nás významný fakt, neboť je to 37 let, kdy jsme do tohoto prostředí vstoupili. O to více máme důvodů zde zůstat - zároveň je nám jasné, že to předpokládá výdaje finančních prostředků v rozumné výši nejenom od nás, ale také od sponzorů a investorů."
Abiteboul si je vědom, že Lotus je v tuto chvíli zatížen půjčkou hlavního partnera Genii Group. Už dříve také uvedl, že musí dojít k rozdílu přístupu k závodnímu týmu (více najdete zde). Proto je přesvědčen, že ukvapené rozhodnutí francouzská automobilka neudělá, ale v horizontu následujících měsíců bude nutné rozhodnout: "Rozhodně zveřejníme nějaké novinky ještě před koncem této sezóny. Musíme být schopni začít takovým způsobem, abychom zvládli všechno, co jsme si předsevzali. Ale část našich plánů určitě odhalíme ještě před koncem roku."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.