Před několika dny francouzský pilot vyslovil názor, že nepříliš dobré výsledky jdou částečně i na vrub nejistotě ohledně budoucnosti týmu Lotus. Nyní se Romain Grosjean vyslovil pro konečné řešení.
Ačkoliv si je devětadvacetiletý Francouz, který ovšem přišel na svět v Ženevě, vědom určité nevýhody týkající se ztráty agregátu Mercedes, návrat Renaultu do F1 s vlastním vozem by přivítal - i na úkor Lotusu, který by francouzská automobilka mohla odkoupila. Grosjean se přímo vyslovil, aby se taková transakce realizovala. Právě tým z Enstone je největším "favoritem" na převzetí ze strany Renaultu, aby Francouzi mohli v příštím roce nasazovat do F1 vlastní vozy.
Renault je po motoristické stránce v tuto chvíli výkonnostně za německými pohonnými jednotkami i za zlepšujícím se motorem Ferrari, Grosjean ale věří, že v roce 2016 už by mohl tým Renaultu být oběma rovnocenným konkurentem: "Vždy je příjemné být součástí týmu na bázi Renaultu, navíc jsem si jistý, že automobilka svůj motor postupně dostatečně vylepší," předpokládá Romain, který svou kariéru v F1 započal právě v týmu Renault, když nahradil skandálem poznamenaného Nelsinha Piqueta.
"Jistě, Mercedes je teď ve startovním poli nejlepší, ale příští sezóna je ještě daleko. Z vlastní zkušenosti vím, že když pracujete "na svém", je to vždy lepší pocit než když pouze prodáváte své výrobky někomu jinému," tvrdí Grosjean.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.