Bude příští rok Renault závodit s vlastním vozem? A pokud ano, jaký tým převezme? Jinak to není možné, protože volná místa na startovním roštu nejsou. V centru dění se ocitl především Lotus, ale jak naznačují některé zprávy, nebyl zdaleka jediným kandidátem.
V dubnu uvedl konzultant Red Bull Racing dr. Helmut Marko, že by mohlo dojít ke spojení Renaultu a Toro Rosso (více zde). Uplynulo však čtvrt roku a případný prodej B-týmu Red Bullu zapadl tiše prachem zapomění, ačkoliv tehdy šéf Toro Rosso Franz Tost tuto eventualitu nadšeně vítal: "Pro tým by to znamenalo fantastickou příležitost se posunout opět o kus kupředu."
Mezitím však došlo k osočování Renaultu Red Bullem kvůli nedostatečnému výkonu pohonných jednotek, Dietrich Mateschitz deklaroval své roztrpčení ze současné situace v F1, vedoucí až k úvahám ji opustit. Nelze vyloučit, že právě tyto okolnosti vedly Renault k tomu, že své aktivity s rakouským koncernem spojovat nechce. Ostatně před několika dny francouzská automobilka jasně deklarovala, že Red Bull do jejich dlouhodobých plánů nepatří.
Tost k případnému prodeji po třech měsících podotkl: "Mohu jenom říci, že v posledních měsících došlo mezi Toro Rosso a Renaultem k jednání, navštívili jsme se jak ve Faenze, tak v Bicesteru, ale v posledních týdnech žádná aktivita neproběhla. Proto předpokládám, že si ke koupi vybrali jiný tým."
V poslední době se bere jako téměř jistá věc, že Renault bude usilovat o Lotus. Tato otázka také vyvolala spekulace, co bude dál se smlouvou mezi Renaultem a Toro Rosso. Ze zpravodajských informací víme, že se šíří dohady o spojení týmu s Hondou. Tost však ještě nabádá k trpělivosti: "Jaký vliv bude mít konání Renaultu na naší stáj ještě není zcela jasné. Musíme počkat na oficiální prohlášení a kam Francouzi nasměrují svůj zájem. Potom můžeme začít řešit další program reflektující na naše požadavky a potřeby."
Toro Rosso změnilo před sezónou 2014 dodavatele motorů, agregáty Ferrari nahradil právě Renault. Stalo se tak kvůli lepší spolupráci se sesterským týmem - používáním stejných agregátů mělo dojít k většímu zefektivnění mezitýmových operací.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.