Neuplynul ani týden a dvojice Moutonová - Jordá jsou zase středem pozornosti. Ostatně se dalo čekat, že bývalá první dáma rallye si poměrně tvrdou reakci sedmadvacetileté Španělky nechá líbit.
Carmen se vyjádřila v tom duchu, že by se paní Moutonová měla starat především o rallye, protože - jinými slovy řečeno - F1 vůbec nerozumí (článek zde). Prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission Michèle Moutonová samozřejmě nedala na odpověď dlouho čekat, ale zároveň chce celý spor ukončit. "Nemám s ní žádný spor, jen jsem vyslovila názor, že do F1 by měly zamířit ženy především na základě dosažených výsledků," uvedla Francouzka pro španělský list AS.
"Nevzpomenu si na přesnou citaci, zmínila jsem několik jmen v souvislosti s tím, že by ženy v F1 měly být. Nic proti Carmen nemám, přeji jí všechno nejlepší. Konec, tečka," pokračovala Moutonová. "Žádné další diskuse. Ale pokud se mě ptáte, kdo má nebo nemá být v F1, tak znovu opakuji, že existují pilotky, které dosáhly rozhodně lepších výsledků než Jordá. Nic více, nic méně. Osobně proti ní nic nemám, jen se domnívám, že z mých připomínek jen něco vytrhla z kontextu," upřesnila Moutonová.
Zároveň uvedla, že nedostatek žen v motorsportu se dá vystopovat už od motokár, kam míří málo děvčat. "Pokud jich tam bude víc, poroste úměrně s tím i kvalita. Ženy zatím nejsou na postech pilotů, ale jsou už ve vedení týmů. Musím znovu zopakovat mladým, že v tomto odvětví je možné dosáhnout toho, co chcete. Jsou tu evidentní příklady: Susie Wolff, Claire Williams nebo Jutta Kleindschmidt. A nesmím zapomenout ani na Maríu de Villota," pokračuje Moutonová.
Moutonová se vrátila ještě k jedné poznámce španělské závodnice, kterou vyslovila v dubnu letošního roku. Carmen prohlásila, že by byl skvělý šampionát F1, v němž by jezdily jen ženy (více zde). Původní nápad Bernie Ecclestonea nevidí Moutonová jako reálný. "V této chvíli bychom nebyli schopni vůbec naplnit startovní rošt kvalitními pilotkami, které by byly schopné závodit s vozy F1. Jednou možná, ale rozhodně ne teď. Navíc, ve světovém měřítku existují jen tři oblasti, ve kterých mohou ženy závodit regulérně proti mužům: jízda na koních, plachtaření a motoristické závody. Tak bychom měli tu poslední kategorii násilně rozdělovat?" uzavírá Moutonová.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.