Neuplynul ani týden a dvojice Moutonová - Jordá jsou zase středem pozornosti. Ostatně se dalo čekat, že bývalá první dáma rallye si poměrně tvrdou reakci sedmadvacetileté Španělky nechá líbit.
Carmen se vyjádřila v tom duchu, že by se paní Moutonová měla starat především o rallye, protože - jinými slovy řečeno - F1 vůbec nerozumí (článek zde). Prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission Michèle Moutonová samozřejmě nedala na odpověď dlouho čekat, ale zároveň chce celý spor ukončit. "Nemám s ní žádný spor, jen jsem vyslovila názor, že do F1 by měly zamířit ženy především na základě dosažených výsledků," uvedla Francouzka pro španělský list AS.
"Nevzpomenu si na přesnou citaci, zmínila jsem několik jmen v souvislosti s tím, že by ženy v F1 měly být. Nic proti Carmen nemám, přeji jí všechno nejlepší. Konec, tečka," pokračovala Moutonová. "Žádné další diskuse. Ale pokud se mě ptáte, kdo má nebo nemá být v F1, tak znovu opakuji, že existují pilotky, které dosáhly rozhodně lepších výsledků než Jordá. Nic více, nic méně. Osobně proti ní nic nemám, jen se domnívám, že z mých připomínek jen něco vytrhla z kontextu," upřesnila Moutonová.
Zároveň uvedla, že nedostatek žen v motorsportu se dá vystopovat už od motokár, kam míří málo děvčat. "Pokud jich tam bude víc, poroste úměrně s tím i kvalita. Ženy zatím nejsou na postech pilotů, ale jsou už ve vedení týmů. Musím znovu zopakovat mladým, že v tomto odvětví je možné dosáhnout toho, co chcete. Jsou tu evidentní příklady: Susie Wolff, Claire Williams nebo Jutta Kleindschmidt. A nesmím zapomenout ani na Maríu de Villota," pokračuje Moutonová.
Moutonová se vrátila ještě k jedné poznámce španělské závodnice, kterou vyslovila v dubnu letošního roku. Carmen prohlásila, že by byl skvělý šampionát F1, v němž by jezdily jen ženy (více zde). Původní nápad Bernie Ecclestonea nevidí Moutonová jako reálný. "V této chvíli bychom nebyli schopni vůbec naplnit startovní rošt kvalitními pilotkami, které by byly schopné závodit s vozy F1. Jednou možná, ale rozhodně ne teď. Navíc, ve světovém měřítku existují jen tři oblasti, ve kterých mohou ženy závodit regulérně proti mužům: jízda na koních, plachtaření a motoristické závody. Tak bychom měli tu poslední kategorii násilně rozdělovat?" uzavírá Moutonová.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.