Neuplynul ani týden a dvojice Moutonová - Jordá jsou zase středem pozornosti. Ostatně se dalo čekat, že bývalá první dáma rallye si poměrně tvrdou reakci sedmadvacetileté Španělky nechá líbit.
Carmen se vyjádřila v tom duchu, že by se paní Moutonová měla starat především o rallye, protože - jinými slovy řečeno - F1 vůbec nerozumí (článek zde). Prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission Michèle Moutonová samozřejmě nedala na odpověď dlouho čekat, ale zároveň chce celý spor ukončit. "Nemám s ní žádný spor, jen jsem vyslovila názor, že do F1 by měly zamířit ženy především na základě dosažených výsledků," uvedla Francouzka pro španělský list AS.
"Nevzpomenu si na přesnou citaci, zmínila jsem několik jmen v souvislosti s tím, že by ženy v F1 měly být. Nic proti Carmen nemám, přeji jí všechno nejlepší. Konec, tečka," pokračovala Moutonová. "Žádné další diskuse. Ale pokud se mě ptáte, kdo má nebo nemá být v F1, tak znovu opakuji, že existují pilotky, které dosáhly rozhodně lepších výsledků než Jordá. Nic více, nic méně. Osobně proti ní nic nemám, jen se domnívám, že z mých připomínek jen něco vytrhla z kontextu," upřesnila Moutonová.
Zároveň uvedla, že nedostatek žen v motorsportu se dá vystopovat už od motokár, kam míří málo děvčat. "Pokud jich tam bude víc, poroste úměrně s tím i kvalita. Ženy zatím nejsou na postech pilotů, ale jsou už ve vedení týmů. Musím znovu zopakovat mladým, že v tomto odvětví je možné dosáhnout toho, co chcete. Jsou tu evidentní příklady: Susie Wolff, Claire Williams nebo Jutta Kleindschmidt. A nesmím zapomenout ani na Maríu de Villota," pokračuje Moutonová.
Moutonová se vrátila ještě k jedné poznámce španělské závodnice, kterou vyslovila v dubnu letošního roku. Carmen prohlásila, že by byl skvělý šampionát F1, v němž by jezdily jen ženy (více zde). Původní nápad Bernie Ecclestonea nevidí Moutonová jako reálný. "V této chvíli bychom nebyli schopni vůbec naplnit startovní rošt kvalitními pilotkami, které by byly schopné závodit s vozy F1. Jednou možná, ale rozhodně ne teď. Navíc, ve světovém měřítku existují jen tři oblasti, ve kterých mohou ženy závodit regulérně proti mužům: jízda na koních, plachtaření a motoristické závody. Tak bychom měli tu poslední kategorii násilně rozdělovat?" uzavírá Moutonová.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.