Mluvilo se o desítce pilotů, které má šéf nového týmu Haas F1 v hledáčku, poté se tvrdilo, že se seznam zužuje a postupně se zaměřuje pouze na takové piloty, kteří by svými zkušenostmi mohli týmu v nelehké první sezóně pomoci.
Občas to ale vypadá, že Gene Haas si s médii tak trochu hraje, ačkoliv jde o vážné informace. Po prohlášení, že se výběr kandidátů zužuje a koncentruje se především na tři jména - Hülkenberg, Gutiérrez a Vergne - přišel se zprávou, že v jeho hledáčku je i současný pilot GP2 Alexander Rossi (článek zde). Jeho pozice jako Američana v americkém týmu by rozhodně měla svou logiku.
Haas o věci znovu pohovořil u příležitosti otevření nového sídla Haas Factory nedaleko portugalského Oporta. Znovu zdůraznil, že pro něj má v tuto chvíli větší význam zkušenost než dravé mládí, ale nebyl by to Haas, kdyby vzápětí nedodal, že čerstvá krev je v F1 žádaná.
Gene přiznal, že z dosud uvedených možností se mu jako nejlepší jeví angažmá Hülkenberga: "Udělal na mě dojem při 24 h Le Mans, to ostatně asi na každého, kdo se pohybuje v oblasti F1. Je ale dosud smluvně vázán u jiného týmu, takže to závisí na jeho rozhodnutí," podotkl Haas s tím, že už navázal kontakty s Force India za cílem sedmadvacetiletého německého pilota přetáhnout do svého týmu.
Už dříve Haas prohlásil, že zájem může mít vlastně o každého pilota ze současného startovního pole, pokud bude k dispozici. Zatím se příliš nevyjdařuje o možných adeptech z postů náhradních nebo též třetích pilotů. Dle jeho názoru se tým musí nejdřív etablovat a vytvořit si v F1 určitou pozici, pak je možné jít i do jistého rizika.
"Počkejme ještě nějakou dobu, následující měsíce budou asi z hlediska změn působení některých pilotů hodně dramatické, počkáme si na další vývoj. Náš seznam vytipovaných pilotů stále platí, jsou v něm dva rezervní piloti od Ferrari, takže i oni mají šanci. Zatím je pořád dost času," nijak neusnadňuje situaci svými výroky Haas.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.