O ohledem na dlouhou letní pauzu je třeba některé zprávy brát s rezervou a kontrolovat, zda nešlo pouze o snahu oživit okurkovou sezónu. Ovšem zpráva o možné změně motoru v týmu Sauber má solidní zázemí.
Korespondent švýcarských novin Blick a novinářský veterán Roger Benoït patří mezi ty spolehlivé jedince, nyní přišel se zprávou, že u Sauberu může dojít ke změně dodavatele motorů. Dodává, že první jednání už proběhla v rámci maďarské Grand Prix.
Sauber je v současné době dlouhodobým parnerem stáje Ferrari, ale na "trhu" motorů může v následujících týdnech dojít k zásadním změnám. Tou nejzásadnější se jeví převzetí týmu Lotus ze strany Renaultu - nejspíš by to vedlo k rozloučení francouzské automobilky s oběma týmy Dietricha Mateschitze. Už se spekulovalo, že by Red Bull uvažoval o Mercedesu a Toro Rosso o Hondě. Tím by mohl mít Sauber volné pole pro zisk agregátů Renault.
"Dává to smysl," logicky uvažuje zkušený novinář. "Musíme si uvědomit, že v roce 2016 už by byl Sauber u Ferrari jako číslo tři," naráží Benoït na chystané spojení Haas F1 Team a Ferrari. A Sauber určitě nemá v úmyslu další sestup vstříc konci startovního pole.
Benoït také uvádí, že Mercedes má zájem na účasti svého rezervního pilota Pascala Wehrleina v pravidelném závodním režimu. I jeho angažmá by mohlo být součástí velkých přesunů pilotů, které však zatím jsou pouze ve sférách dohadů a pravděpodobných předpovědí. Švýcarský novinář ale mluví o možnosti kontraktu s Force India, za předpokladu že Pérez či Hülkenberg zamíří jinam. Pro tým by spojení s Wehrleinem a potažmo tím i s Mercedesem mohl mít dopad v "určitých finančních úlevách na účtech za motory", jimiž chce Mercedes Mallyův tým v jeho rozhodování motivovat, dodává Benoït.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.