Bolestivá sezóna - tak popsal současný stav u Lotusu jeho pilot Romain Grosjean. Nejistota ohledně další existence, pět sedmých míst jako top výsledek, devět odstoupení (byť jdou některá na vrub chybujícím pilotům), to není nic veselého.
Stačí se podívat do historie článků, kolik se toho napsalo o možném či nemožném převzetí Lotusu ze strany Renaultu. Neustále se spekuluje, poukazuje, dokazuje, odmítají a připouštějí různé možnosti, a jak se zdá, pilotům dochází trpělivost, nebo spíš už chtějí mít takké své jisté. Grosjean dokonce vyjádřil názor, že podobné dohady znamenají určitý odstup ze strany současného vlastníka Genii Capital, což se odráží ve financování a tím i menší konkurenceschopnost týmu.
"Vývoj neprobíhá podle našich představ, ovšem není to kvůli lidem nebo dokonce jejich schopnostem, máme plno dobrých nápadů," vysvětluje Grosjean. "Myslím, že CFD, aerodynamický tunel a konstrukční kancelář pracují dobře, bohužel v tuto chvíli nejsme schopni přenést jejich aktivity na závodní dráhu."
Grosjean vidí příčiny v dočasné nejistotě kolem týmu: "Pokud se uvažuje o prodeji, tak těžko bude někdo do takového podniku investovat. Proto se čeká, já jenom doufám, že se brzy dozvíme, co bude následovat. Pak se vše zase může pohnout kupředu. Myslím, že základ máme dobrý a od minulého roku jsme se posunuli významně kupředu."
"Je zřejmé, že na papíře, v plánech, jsme schopni problémům porozumět a vyřešit je, ale kvůli zmíněné nejistotě se nemůžeme pohnout z místa a plno opravdu dobrých myšlenek zrealizovat. To je pro všechny značně frustrující - inženýři nemohou zjistit, jestli jejich inovace fungují nebo ne, piloti nejsou schopni nové aplikace posoudit a říci, zda je auto rychlejší či nikoliv. Není to ideální situace, musíme jen doufat, že už brzy se vše vyřeší," uzavírá své myšlenky Grosjean.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.