Bolestivá sezóna - tak popsal současný stav u Lotusu jeho pilot Romain Grosjean. Nejistota ohledně další existence, pět sedmých míst jako top výsledek, devět odstoupení (byť jdou některá na vrub chybujícím pilotům), to není nic veselého.
Stačí se podívat do historie článků, kolik se toho napsalo o možném či nemožném převzetí Lotusu ze strany Renaultu. Neustále se spekuluje, poukazuje, dokazuje, odmítají a připouštějí různé možnosti, a jak se zdá, pilotům dochází trpělivost, nebo spíš už chtějí mít takké své jisté. Grosjean dokonce vyjádřil názor, že podobné dohady znamenají určitý odstup ze strany současného vlastníka Genii Capital, což se odráží ve financování a tím i menší konkurenceschopnost týmu.
"Vývoj neprobíhá podle našich představ, ovšem není to kvůli lidem nebo dokonce jejich schopnostem, máme plno dobrých nápadů," vysvětluje Grosjean. "Myslím, že CFD, aerodynamický tunel a konstrukční kancelář pracují dobře, bohužel v tuto chvíli nejsme schopni přenést jejich aktivity na závodní dráhu."
Grosjean vidí příčiny v dočasné nejistotě kolem týmu: "Pokud se uvažuje o prodeji, tak těžko bude někdo do takového podniku investovat. Proto se čeká, já jenom doufám, že se brzy dozvíme, co bude následovat. Pak se vše zase může pohnout kupředu. Myslím, že základ máme dobrý a od minulého roku jsme se posunuli významně kupředu."
"Je zřejmé, že na papíře, v plánech, jsme schopni problémům porozumět a vyřešit je, ale kvůli zmíněné nejistotě se nemůžeme pohnout z místa a plno opravdu dobrých myšlenek zrealizovat. To je pro všechny značně frustrující - inženýři nemohou zjistit, jestli jejich inovace fungují nebo ne, piloti nejsou schopni nové aplikace posoudit a říci, zda je auto rychlejší či nikoliv. Není to ideální situace, musíme jen doufat, že už brzy se vše vyřeší," uzavírá své myšlenky Grosjean.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.