Bolestivá sezóna - tak popsal současný stav u Lotusu jeho pilot Romain Grosjean. Nejistota ohledně další existence, pět sedmých míst jako top výsledek, devět odstoupení (byť jdou některá na vrub chybujícím pilotům), to není nic veselého.
Stačí se podívat do historie článků, kolik se toho napsalo o možném či nemožném převzetí Lotusu ze strany Renaultu. Neustále se spekuluje, poukazuje, dokazuje, odmítají a připouštějí různé možnosti, a jak se zdá, pilotům dochází trpělivost, nebo spíš už chtějí mít takké své jisté. Grosjean dokonce vyjádřil názor, že podobné dohady znamenají určitý odstup ze strany současného vlastníka Genii Capital, což se odráží ve financování a tím i menší konkurenceschopnost týmu.
"Vývoj neprobíhá podle našich představ, ovšem není to kvůli lidem nebo dokonce jejich schopnostem, máme plno dobrých nápadů," vysvětluje Grosjean. "Myslím, že CFD, aerodynamický tunel a konstrukční kancelář pracují dobře, bohužel v tuto chvíli nejsme schopni přenést jejich aktivity na závodní dráhu."
Grosjean vidí příčiny v dočasné nejistotě kolem týmu: "Pokud se uvažuje o prodeji, tak těžko bude někdo do takového podniku investovat. Proto se čeká, já jenom doufám, že se brzy dozvíme, co bude následovat. Pak se vše zase může pohnout kupředu. Myslím, že základ máme dobrý a od minulého roku jsme se posunuli významně kupředu."
"Je zřejmé, že na papíře, v plánech, jsme schopni problémům porozumět a vyřešit je, ale kvůli zmíněné nejistotě se nemůžeme pohnout z místa a plno opravdu dobrých myšlenek zrealizovat. To je pro všechny značně frustrující - inženýři nemohou zjistit, jestli jejich inovace fungují nebo ne, piloti nejsou schopni nové aplikace posoudit a říci, zda je auto rychlejší či nikoliv. Není to ideální situace, musíme jen doufat, že už brzy se vše vyřeší," uzavírá své myšlenky Grosjean.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.