Pro fanoušky F1 je srpen měsícem napjatého čekání, někteří i žehrají, že budou bez svých oblíbených autíček. Týmy jsou naopak přesvědčeny, že letní pauza je nezbytná a odmítají její případné omezení.
Bernie Ecclestone byl vyzván týmy F1, aby v příští sezóně upravil prozatímní kalendář závodů s přihlédnutím k obnovení delší letní přestávky kvůli... Letos a v předchozích ročnících měly týmy vždy nejméně tři volné víkendy mezi maďarskou a belgickou Grand Prix.
V této době je zahrnut i dvoutýdenní stop-stav jakékoli činnosti v týmu, které si v daném časovém úseku mohou vybrat, jakou variantu zvolí. Během této doby dochází k úplné odstávce, vypínají se počítačové servery, probíhají plánované dovolené továrního personálu. Na řadu přichází též roční údržba ve výrobních prostorách, včetně aerodynamických tunelů.
Podoba kalendáře pro rok 2016 schválená Světovou radou motorsportu však počítá pouze s dvěma volnými víkendy po dvou závodních víkendech (Německo, Maďarsko) a následovat bude obdobný scénář (Belgie, Itálie). Už se ale objevily názory, že Grand Prix Německa by mohla být zrušena a poté by bylo možné maďarský závod posunout na její termín.
Týmoví manažeři okolnost týkající se zkrácení letní pauzy nadnesli zástupci FIA Charlie Whitingovi u příležitosti maďarské Grand Prix. Rozhodně žádají změny v rozpisu závodů pro rok 2016 a nechtějí, aby letní pauza byla o jeden týden zkrácena.
Pauza je důležitáNěkteří šéfové si zašli i za samotným Ecclestonem, aby ho ujistili, že přestávka má zásadní význam. "Volné tři týdny jsou nesmírně důležité. F1 má velice náročný harmonogram pro veškerý personál, nejde jen o techniky a lidi v továrně, ale i o pracovníky FOM, zástupce médií a podobně. Potřebujeme nabrat sil, popadnout dech. Tohle je Berniemu třeba připomenout. Pochopitelně se někdy dělají určité změny, ale při pohledu na kalendář vidíme, že je až do konce října neskutečně napěchovaný," říká šéf Red Bullu Christian Horner.
Jeho kolega od McLarenu Eric Boullier dodává: "Už kvůli neustálému cestování je pauza nutná. Chceme o její délce debatovat. Vždy může dojít k drobným změnám, proto ještě chvíli počkáme, později by se podoba kalendáře mohla změnit."
Také Claire Williamsová žádá, aby zůstaly zachovány dva volné víkendy. "Pro Williams je to důležité období. Sezóna je dlouhá a namáhavá, lidé obětují své práci hodně, stojí je to krev, pot a slzy. Ty dva týdny jim víc než cokoli jiného opět přinese trochu normálního života s rodinami, odpočinek a získání nové motivace. Pokud jim je sebereme, může to představovat nemalý problém. Právě tohle bych ráda Ecclestoneovi předložila jako hlavní argument.
Všemocný boss Bernie Ecclestone se zatím v krátkosti vyjádřil, že nepředpokládá v kalendáři F1 pro rok 2016 žádnou změnu.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.