Vítězství Sebastiana Vettela v Maďarsku zvedlo vlnu dohadů, jak silné vlastně Ferrari je. Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene neustále opakuje, že je to jen další krok na cestě ke konečnému vyrovnání sil, nic víc.
Triumf v Maďarsku ještě neznamená, že budeme dále schopní Mercedes porážet, tvrdí Arrivabene. Důležitější je, že se týmu podařil jeho záměr stáhnout odstup od německé stáje a přinutit ji zvýšit vlastní úsilí o udržení dobytých pozic. Podle Maurizia nyní mohou oba týmy svádět vyrovnanější souboje.
Mercedes v Maďarsku sice na Ferrari nestačil, ale je nutné zahrnout do hodnocení i fakta, že Hamilton se musel probíjet přes několik soupeřů na trati, kde je předjíždění vždy velmi komplikované, a Rosberg jel s nastavením vozu, které mu nevyhovovalo. Právě proto si Arrivabene myslí, že hovořit o poklesu formy nebo vyrovnání výkonnosti není zatím aktuální. "Na začátku sezóny měl Mercedes značný náskok. Teď jsme se dostali na jeho dosah, ale nikoli ještě na jeho úroveň. Stejně jako my pracují i oni na dalším vývoji, takže to spíš budou takové dostihy. Ostatně tak tomu je po celou sezónu."
Arrivabene si je vědom síly svého soupeře: "Pořád jsou nejlepší, to je třeba uznat. Doháníme je ve spolehlivosti, můžeme nějaký závod vyhrát, jako v Malajsii nebo v Maďarsku, někdy mohou mít potíže. Nás to jenom utvrzuje, že jdeme správným směrem."
Blíž ke skutečnému střetnutíArrivabene je přesvědčen, že trvale Ferrari s Mercedesem na stejné úrovni zatím bojovat nemůže. O to víc přikládá význam právě závodům, jako bylo Maďarsko, kde italský tým využil nabídnuté příležitosti. "Mám už nějaké zkušenosti. Už se stalo mnohokrát, že tým od začátku doslova ničil soupeře, pak nastala krátká výsledková pauza, a potom se do toho zase naplno obul. To je i schéma letošního mistrovství. V týmu Mercedes jsou dobří snad ve všem. Ale jak jsem řekl v Rakousku - v sezóně budou mít jak dobré, tak i špatné závody."
Složitost vývoje Arrivabene odmítá, nelze čekat na zaváhání, tým se musí soustavně zlepšovat. "Nemůžeme si dovolit přešlapovat na místě. Ostatní dělají také vše pro to, aby byli lepší. Musíme se chopit šance, všemu se věnovat na maximální možnou úroveň. Do konce sezóny chybí ještě devět závodů, může mezi nimi být podobný jako byl ten poslední, ale také Grand Prix v duchu Silverstone nebo Španělska."
Arrivabene si je vědom, že i přes stále stoupající spolehlivost vozů F1 může nastat nepředvídatelná situace: "I ten nejlepší tým figurující v čele klasifikace může být stižen poruchou, ale určitě se na svou pozici vrátí. Proto by ostatní neměli rezignovat a každé šance využít."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.