V debatách ohledně maďarského závodu se přetřásají všechny možné situace, dokonce i šéf Mercedesu Toto Wolff prohlašoval, že takové vstupy do závodů mohou ještě udělat německé stáji nemalé vrásky.
Není to tak dávno, co Wolff bouřil, že podobné starty jeho svěřenců jsou prostě neakceptovatelné (více zde). Byla rovněž slibována analýza a zdá se, že první její výsledky už se objevují. Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe uvedl, že jednou z příčin je přehřátá spojka u Hamiltonova vozu.
"Je pravděpodobné, že Lewis měl po druhém zaváděcím kole přehřátou spojku, Nico, jak to tak vypadá, se potýkal na své startovní pozici s malým přítlakem. Měli bychom se oběma pilotům omluvit, že neměli k dispozici takové podmínky, aby mohli oba dobře odstartovat," připouští Lowe. "Ostatně to vedlo k dalším potížím, mám na mysli Lewisův pokus předjet Nica. Do závodu se vstupuje opravdu obtížně, když je jeden váš pilot na třetím a druhý na desátém místě."
Lowe je ale přesvědčen, že forma Ferrari v Maďarsku a především jejich rychlost by jim umožnila vyhrát, i kdyby jim Mercedes svými chybami podobnou výhodu nenabídl. "Přešli jsme na strategii výdrže s cílem dostat naše vozy na stupně vítězů, snad jsme i chvíli doufali ve vítězství, ale velice rychle se ukázalo, jak rychlé vozy Ferrari jsou a nedávají nám šanci se k nim přiblížit. Další kolize a penalizace už nás poslaly mimo první pětici. Ale nemůžeme vyhrávat pořád, navíc k dispozici je ještě pořád dost bodů."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.