S překvapivým názorem přišel boss F1 Bernie Ecclestone. Dle jeho mínění má formule 1 až příliš mnoho vnitřních rozporů a soustředí se na zcela jiné okolnosti, než které by jí mohly prospět a zabodovat u diváků.
Čtyřiaosmdesátiletý vládce F1 se domnívá, že F1 je příliš demokratická. "Ano, to je její skutečný problém, je tu příliš mnoho demokracie. A já jsem tak trochu proti ní. Už to není jako v dobách, kdy jsme ji řídili s Maxem Mosleyem," řekl pro televizní vysílání Movistar Ecclestone.
Současné vedení FIA pod vládou Jeana Todta vidí Bernie jako příliš nekonfliktní. "Problémem je získat od všech zainteresovaných souhlas. Kdyby se nám podařilo dostat od FIA požehnání, udělali bychom všechno, co by F1 opravdu potřebovala."
Bernie se dívá spatra na současné pohonné jednotky, je přesvědčen, že i v ostatních motoristických oblastech, které pravidla dělají "příliš klinickými". "Nedělej, co nezvládneš udělat," nabádá Ecclestone.
Podle jeho mínění je nutné zase přiblížit mistrovství "šampionátu pilotů" za volanty vozů, protože v současné době jsou vozy spíš pod kontrolou technických štábů v boxech. "Je to směšné a pilotům se to nelíbí, oni chtějí být těmi, kdo vůz ovládají," horuje Ecclestone. Překvapuje ho také úpornost, s jakou se Honda pokouší vrátit do F1, ačkoliv je přesvědčen, že ani dodavatel motorů, ani McLaren z toho nemají radost. "Všichni si mysleli, jak je agregát Honda fantastický," tvrdí Bernie. "Přitom dobře vím, na sto procest, že Fernando vůbec není šťastný."
Padla i otázka, zda by Ecclestone přivítal opětovné zapojení Maxe Mosleyho do F1. "Ano, bylo by opravdu hezké ho tady zase mít. Jsem přesvědčen, že takových lidí, co si to myslí, je hodně." Max Mosley, zakladatel někdejší stáje March a později pravá ruka Bernie Ecclestonea v jeho FOCA, vedl FIA v letech 1993-2009 jako prezident.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.