S překvapivým názorem přišel boss F1 Bernie Ecclestone. Dle jeho mínění má formule 1 až příliš mnoho vnitřních rozporů a soustředí se na zcela jiné okolnosti, než které by jí mohly prospět a zabodovat u diváků.
Čtyřiaosmdesátiletý vládce F1 se domnívá, že F1 je příliš demokratická. "Ano, to je její skutečný problém, je tu příliš mnoho demokracie. A já jsem tak trochu proti ní. Už to není jako v dobách, kdy jsme ji řídili s Maxem Mosleyem," řekl pro televizní vysílání Movistar Ecclestone.
Současné vedení FIA pod vládou Jeana Todta vidí Bernie jako příliš nekonfliktní. "Problémem je získat od všech zainteresovaných souhlas. Kdyby se nám podařilo dostat od FIA požehnání, udělali bychom všechno, co by F1 opravdu potřebovala."
Bernie se dívá spatra na současné pohonné jednotky, je přesvědčen, že i v ostatních motoristických oblastech, které pravidla dělají "příliš klinickými". "Nedělej, co nezvládneš udělat," nabádá Ecclestone.
Podle jeho mínění je nutné zase přiblížit mistrovství "šampionátu pilotů" za volanty vozů, protože v současné době jsou vozy spíš pod kontrolou technických štábů v boxech. "Je to směšné a pilotům se to nelíbí, oni chtějí být těmi, kdo vůz ovládají," horuje Ecclestone. Překvapuje ho také úpornost, s jakou se Honda pokouší vrátit do F1, ačkoliv je přesvědčen, že ani dodavatel motorů, ani McLaren z toho nemají radost. "Všichni si mysleli, jak je agregát Honda fantastický," tvrdí Bernie. "Přitom dobře vím, na sto procest, že Fernando vůbec není šťastný."
Padla i otázka, zda by Ecclestone přivítal opětovné zapojení Maxe Mosleyho do F1. "Ano, bylo by opravdu hezké ho tady zase mít. Jsem přesvědčen, že takových lidí, co si to myslí, je hodně." Max Mosley, zakladatel někdejší stáje March a později pravá ruka Bernie Ecclestonea v jeho FOCA, vedl FIA v letech 1993-2009 jako prezident.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.