S překvapivým názorem přišel boss F1 Bernie Ecclestone. Dle jeho mínění má formule 1 až příliš mnoho vnitřních rozporů a soustředí se na zcela jiné okolnosti, než které by jí mohly prospět a zabodovat u diváků.
Čtyřiaosmdesátiletý vládce F1 se domnívá, že F1 je příliš demokratická. "Ano, to je její skutečný problém, je tu příliš mnoho demokracie. A já jsem tak trochu proti ní. Už to není jako v dobách, kdy jsme ji řídili s Maxem Mosleyem," řekl pro televizní vysílání Movistar Ecclestone.
Současné vedení FIA pod vládou Jeana Todta vidí Bernie jako příliš nekonfliktní. "Problémem je získat od všech zainteresovaných souhlas. Kdyby se nám podařilo dostat od FIA požehnání, udělali bychom všechno, co by F1 opravdu potřebovala."
Bernie se dívá spatra na současné pohonné jednotky, je přesvědčen, že i v ostatních motoristických oblastech, které pravidla dělají "příliš klinickými". "Nedělej, co nezvládneš udělat," nabádá Ecclestone.
Podle jeho mínění je nutné zase přiblížit mistrovství "šampionátu pilotů" za volanty vozů, protože v současné době jsou vozy spíš pod kontrolou technických štábů v boxech. "Je to směšné a pilotům se to nelíbí, oni chtějí být těmi, kdo vůz ovládají," horuje Ecclestone. Překvapuje ho také úpornost, s jakou se Honda pokouší vrátit do F1, ačkoliv je přesvědčen, že ani dodavatel motorů, ani McLaren z toho nemají radost. "Všichni si mysleli, jak je agregát Honda fantastický," tvrdí Bernie. "Přitom dobře vím, na sto procest, že Fernando vůbec není šťastný."
Padla i otázka, zda by Ecclestone přivítal opětovné zapojení Maxe Mosleyho do F1. "Ano, bylo by opravdu hezké ho tady zase mít. Jsem přesvědčen, že takových lidí, co si to myslí, je hodně." Max Mosley, zakladatel někdejší stáje March a později pravá ruka Bernie Ecclestonea v jeho FOCA, vedl FIA v letech 1993-2009 jako prezident.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.