Francouzská automobilka naznačila, že plány na další sezóny nezahrnují spolupráci s týmem Red Bull F1, ovšem nehodlá zároveň nedostát kontraktu, který se stájí se sídlem v Milton Keynes má uzavřený.
U Renaultu nyní probíhá hodnocení nového přístupu k formuli 1, z něhož vyplývá, že vztah s Red Bullem nepřináší zvýšenou marketingovou výhodu. Toto poznání vyplývá z neúspěšné první poloviny sezóny formule 1, ovlivněné kritikou ze strany týmu ohledně nedostatečného vývoje motoru. Vše se vyhrotilo při Grand Prix Rakouska, kdy majitel stáje Red Bull Dietrich Mateschitz prohlásil, že Renault "zničil" jeho potěšení a další motivaci v F1. Už předtím vyslovil eventualitu, že by se mohl z F1 stáhnout (více zde).
Ačkoliv se stále hovoří o rýsující se možnosti koupě týmu Lotus, Renault nadále v tomto případě nechce zveřejnit konkrétní kroky. Cyril Abiteboul, generální ředitel oddělení Renault F1 zdůraznil, že ještě žádné rozhodnutí nepadlo. "Vím, že takové prohlášení není pro zástupce tisku zrovna »sexy«, ale pokračujeme v dalším prověřování a hodnocení možností. Jak uvedl generální ředitel Carlos Ghosn u příležitosti posledního závodu formule-e v Londýně, nejsme spokojeni ani s tím, co je k dispozici z hlediska výkonu, ani s marketingovým dopadem."
V jedné věci je však Abiteboul neoblomný - jakákoli řešení a závěry nebudou mít vliv na konrakty s Red Bullem a Toro Rosso, uzavřenými na sezónu 2016. Tvrdí to i přes snahy vedení rakouské stáje, pokoušející se zjistit, zda je možné se z kontraktu nějak vyvázat. Aktuální by to bylo v případě, že by Renault opravdu Lotus získal a Red Bull by tak logicky ztratil statut "továrního" vozu.
"Smlouvy jsou platné do konce roku 2016, to je výchozí bod. Naše plány se od těchto smluv odvíjejí. Při plánech pro rok 2017 musíme postupovat tak, aby bylo provázanost i s předchozí sezónou. Teď už jsme ale mnohem zkušenější," tvrdí Abiteboul.
Prioritu má dlouhodobá budoucnostPrioritou Renaultu je podle Abiteboula především dlouhodobý výhled, což je v přímém rozporu s ambicemi Red Bullu se vrátit co nejdříve na špici. "Kvůli spěchu ohledně sezóny 2016 neohrozíme naši pozici pro další ročník. Není kam chvátat, pracujeme v několikaletém horizontu. Tím se lišíme od přístupu Red Bullu, kteří jsou ve sportovním odvětví jen pár let a spíše se zaměřují na sponzorské aktivity než konstrukční řešení. To může být také jednou z příčin nespokojenosti Red Bullu, kteří chtějí opět rychle dosáhnout úspěchu."
Abiteboul do jisté míry rozumí pohnutkám Mateschitze a jeho týmům, ale tvrdí, že kvůli tomu nebude Renault přizpůsobovat svůj postoj k formuli 1: "V jistém směru je chápu, ale my na to máme jiný názor, a to je asi jedna z příčin našich rozdílných postojů a z toho plynoucích problémů. My hledíme dál než na konec té které sezóny."
Přístup Renaultu k F1 bude jinýPořád je tu ještě možnost, že Renault formuli 1 může opustit, každopádně vedení francouzské automobilky tvrdí, že rozhodně nehodlá pokračovat ve svém působení v F1 nadále ve stejném duchu. Způsob partnerství s Red Bullem už není ospravedlnitelný, protože nepřináší ani potřebnou publicitu, ani kýžené úspěchy.
"Naší prioritou mít jistotu, že přínos bude větší než rizika a s nimi spojená negativa. To je důvod, proč musíme naši současnou činnost přehodnotit, protože rovnováha mezi ziskem a ztrátou, ať finanční, ale i našeho dobrého jména, není na dostatečné úrovni. Veškerá činnost v F1 musí být pod mnohem větší kontrolou. Podle mého názoru budeme muset udělat hodně obtížných rozhodnutí. Nemůžeme už si dovolit izolaci, potřebujeme fungující partnerství, které ale budeme mít pod kontrolou," vysvětluje Abiteboul.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.