Francouzská automobilka naznačila, že plány na další sezóny nezahrnují spolupráci s týmem Red Bull F1, ovšem nehodlá zároveň nedostát kontraktu, který se stájí se sídlem v Milton Keynes má uzavřený.
U Renaultu nyní probíhá hodnocení nového přístupu k formuli 1, z něhož vyplývá, že vztah s Red Bullem nepřináší zvýšenou marketingovou výhodu. Toto poznání vyplývá z neúspěšné první poloviny sezóny formule 1, ovlivněné kritikou ze strany týmu ohledně nedostatečného vývoje motoru. Vše se vyhrotilo při Grand Prix Rakouska, kdy majitel stáje Red Bull Dietrich Mateschitz prohlásil, že Renault "zničil" jeho potěšení a další motivaci v F1. Už předtím vyslovil eventualitu, že by se mohl z F1 stáhnout (více zde).
Ačkoliv se stále hovoří o rýsující se možnosti koupě týmu Lotus, Renault nadále v tomto případě nechce zveřejnit konkrétní kroky. Cyril Abiteboul, generální ředitel oddělení Renault F1 zdůraznil, že ještě žádné rozhodnutí nepadlo. "Vím, že takové prohlášení není pro zástupce tisku zrovna »sexy«, ale pokračujeme v dalším prověřování a hodnocení možností. Jak uvedl generální ředitel Carlos Ghosn u příležitosti posledního závodu formule-e v Londýně, nejsme spokojeni ani s tím, co je k dispozici z hlediska výkonu, ani s marketingovým dopadem."
V jedné věci je však Abiteboul neoblomný - jakákoli řešení a závěry nebudou mít vliv na konrakty s Red Bullem a Toro Rosso, uzavřenými na sezónu 2016. Tvrdí to i přes snahy vedení rakouské stáje, pokoušející se zjistit, zda je možné se z kontraktu nějak vyvázat. Aktuální by to bylo v případě, že by Renault opravdu Lotus získal a Red Bull by tak logicky ztratil statut "továrního" vozu.
"Smlouvy jsou platné do konce roku 2016, to je výchozí bod. Naše plány se od těchto smluv odvíjejí. Při plánech pro rok 2017 musíme postupovat tak, aby bylo provázanost i s předchozí sezónou. Teď už jsme ale mnohem zkušenější," tvrdí Abiteboul.
Prioritu má dlouhodobá budoucnostPrioritou Renaultu je podle Abiteboula především dlouhodobý výhled, což je v přímém rozporu s ambicemi Red Bullu se vrátit co nejdříve na špici. "Kvůli spěchu ohledně sezóny 2016 neohrozíme naši pozici pro další ročník. Není kam chvátat, pracujeme v několikaletém horizontu. Tím se lišíme od přístupu Red Bullu, kteří jsou ve sportovním odvětví jen pár let a spíše se zaměřují na sponzorské aktivity než konstrukční řešení. To může být také jednou z příčin nespokojenosti Red Bullu, kteří chtějí opět rychle dosáhnout úspěchu."
Abiteboul do jisté míry rozumí pohnutkám Mateschitze a jeho týmům, ale tvrdí, že kvůli tomu nebude Renault přizpůsobovat svůj postoj k formuli 1: "V jistém směru je chápu, ale my na to máme jiný názor, a to je asi jedna z příčin našich rozdílných postojů a z toho plynoucích problémů. My hledíme dál než na konec té které sezóny."
Přístup Renaultu k F1 bude jinýPořád je tu ještě možnost, že Renault formuli 1 může opustit, každopádně vedení francouzské automobilky tvrdí, že rozhodně nehodlá pokračovat ve svém působení v F1 nadále ve stejném duchu. Způsob partnerství s Red Bullem už není ospravedlnitelný, protože nepřináší ani potřebnou publicitu, ani kýžené úspěchy.
"Naší prioritou mít jistotu, že přínos bude větší než rizika a s nimi spojená negativa. To je důvod, proč musíme naši současnou činnost přehodnotit, protože rovnováha mezi ziskem a ztrátou, ať finanční, ale i našeho dobrého jména, není na dostatečné úrovni. Veškerá činnost v F1 musí být pod mnohem větší kontrolou. Podle mého názoru budeme muset udělat hodně obtížných rozhodnutí. Nemůžeme už si dovolit izolaci, potřebujeme fungující partnerství, které ale budeme mít pod kontrolou," vysvětluje Abiteboul.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.