Francouzská automobilka naznačila, že plány na další sezóny nezahrnují spolupráci s týmem Red Bull F1, ovšem nehodlá zároveň nedostát kontraktu, který se stájí se sídlem v Milton Keynes má uzavřený.
U Renaultu nyní probíhá hodnocení nového přístupu k formuli 1, z něhož vyplývá, že vztah s Red Bullem nepřináší zvýšenou marketingovou výhodu. Toto poznání vyplývá z neúspěšné první poloviny sezóny formule 1, ovlivněné kritikou ze strany týmu ohledně nedostatečného vývoje motoru. Vše se vyhrotilo při Grand Prix Rakouska, kdy majitel stáje Red Bull Dietrich Mateschitz prohlásil, že Renault "zničil" jeho potěšení a další motivaci v F1. Už předtím vyslovil eventualitu, že by se mohl z F1 stáhnout (více zde).
Ačkoliv se stále hovoří o rýsující se možnosti koupě týmu Lotus, Renault nadále v tomto případě nechce zveřejnit konkrétní kroky. Cyril Abiteboul, generální ředitel oddělení Renault F1 zdůraznil, že ještě žádné rozhodnutí nepadlo. "Vím, že takové prohlášení není pro zástupce tisku zrovna »sexy«, ale pokračujeme v dalším prověřování a hodnocení možností. Jak uvedl generální ředitel Carlos Ghosn u příležitosti posledního závodu formule-e v Londýně, nejsme spokojeni ani s tím, co je k dispozici z hlediska výkonu, ani s marketingovým dopadem."
V jedné věci je však Abiteboul neoblomný - jakákoli řešení a závěry nebudou mít vliv na konrakty s Red Bullem a Toro Rosso, uzavřenými na sezónu 2016. Tvrdí to i přes snahy vedení rakouské stáje, pokoušející se zjistit, zda je možné se z kontraktu nějak vyvázat. Aktuální by to bylo v případě, že by Renault opravdu Lotus získal a Red Bull by tak logicky ztratil statut "továrního" vozu.
"Smlouvy jsou platné do konce roku 2016, to je výchozí bod. Naše plány se od těchto smluv odvíjejí. Při plánech pro rok 2017 musíme postupovat tak, aby bylo provázanost i s předchozí sezónou. Teď už jsme ale mnohem zkušenější," tvrdí Abiteboul.
Prioritu má dlouhodobá budoucnostPrioritou Renaultu je podle Abiteboula především dlouhodobý výhled, což je v přímém rozporu s ambicemi Red Bullu se vrátit co nejdříve na špici. "Kvůli spěchu ohledně sezóny 2016 neohrozíme naši pozici pro další ročník. Není kam chvátat, pracujeme v několikaletém horizontu. Tím se lišíme od přístupu Red Bullu, kteří jsou ve sportovním odvětví jen pár let a spíše se zaměřují na sponzorské aktivity než konstrukční řešení. To může být také jednou z příčin nespokojenosti Red Bullu, kteří chtějí opět rychle dosáhnout úspěchu."
Abiteboul do jisté míry rozumí pohnutkám Mateschitze a jeho týmům, ale tvrdí, že kvůli tomu nebude Renault přizpůsobovat svůj postoj k formuli 1: "V jistém směru je chápu, ale my na to máme jiný názor, a to je asi jedna z příčin našich rozdílných postojů a z toho plynoucích problémů. My hledíme dál než na konec té které sezóny."
Přístup Renaultu k F1 bude jinýPořád je tu ještě možnost, že Renault formuli 1 může opustit, každopádně vedení francouzské automobilky tvrdí, že rozhodně nehodlá pokračovat ve svém působení v F1 nadále ve stejném duchu. Způsob partnerství s Red Bullem už není ospravedlnitelný, protože nepřináší ani potřebnou publicitu, ani kýžené úspěchy.
"Naší prioritou mít jistotu, že přínos bude větší než rizika a s nimi spojená negativa. To je důvod, proč musíme naši současnou činnost přehodnotit, protože rovnováha mezi ziskem a ztrátou, ať finanční, ale i našeho dobrého jména, není na dostatečné úrovni. Veškerá činnost v F1 musí být pod mnohem větší kontrolou. Podle mého názoru budeme muset udělat hodně obtížných rozhodnutí. Nemůžeme už si dovolit izolaci, potřebujeme fungující partnerství, které ale budeme mít pod kontrolou," vysvětluje Abiteboul.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.