Existuje jedno velmi hezké rčení - zůstat nohama na zemi. Právě k tomu nabádá Maurizio Arrivabene po nedělním vítězství Sebastiana Vettela v Maďarsku. Splněný cíl pro rok 2015 neopravňuje k bouřlivým oslavám.
Nelze jen tak přejít, že tým prošel za poslední týdny určitým poklesem výkonnosti, umocněného technickými i osobními chybami. Ostatně ani v Maďarsku nešlo všechno hladce a Arrivabene navzdory triumfu pořád upozorňuje, jaké další věci je potřeba udělat.
"I přes druhé vítězství musíme být nadále připraveni tvrdě pracovat, stejně jako o tomto víkendu. Nebylo to vždy lehké, v pátek jsme bojovali s potížemi a James Allison za mnou dokonce přišel a řekl: »Pokud bych si měl vzpomenout na nějaký nejhorší den své kariéry, pak je to právě dnešek.« Přesto jsme se dokázali dát dohromady, pracovali s odhodláním a právě to zdobí náš tým, který se pořád zlepšuje."
Arrivabene dokáže ocenit snahu o zlepšení, ale myslet si, že se nyní tým poveze na vítězné vlně, je podle něj předčasné: "Po absolvování posledního volného tréninku a kvalifikaci jsme si v sobotu večer řekli »Ano, zlepšujeme se«, ale vůbec jsme nemysleli na nějaký konkrétní výsledek."
Šéf týmu si nicméně neodpustil příležitost zavřít ústa kritikům, kteří o možnostech italského týmu vyhrát letos ještě nějaký závod otevřeně pochybovali: "Prakticky celý měsíc až do minulé neděle se o našich výkonem psalo jako o katastrofě. Někdo prostě neumí nebo spíš nechce rozumět určitým číslům. Takže vám za vaše komentáře děkuji a jen připomínám, co se v neděli stalo."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.