Nad paddockem by rozhodně měli v tuto chvíli vyvěsit obrovský nápis "спосибо, Даниил" (díky, Daniile). Ruský pilot totiž svým výkonem docela pobláznil organizátory Grand Prix Ruska v Soči, která se jede 11. října letošního roku.
Jestliže ještě před necelými dvěma týdny pořadatelé museli vyvracet ohrožení Grand Prix Ruska (více zde). Nyní si kladou smělé cíle a očekávají "plný dům". Důvodem je umístění ruského bohatýra Daniila Kvjata na stupních vítězů v Maďarsku.
Před Kvjatem jezdil v F1 pouze Vitalij Petrov, který se na pódium dostal v úvodním závodě své druhé sezóny v F1, Grand Prix Austrálie. K jeho smůle se s F1 rozloučil dříve, než se ruská Velká cena dostala do kalendáře F1. Nyní ho překonal jedenadvacetiletý mladík z Ufy, takže Rusům už chybí jenom ono kýžené vítězství. A proč by nemohlo přijít právě na domácí půdě v Soči?
Promotér Sergej Vorobjev, jehož prohlášení o finanční garanci ruské Grand Prix ze strany Vladimira Putina vyvolalo bouřlivé dohady, je přesvědčen, že Kvjat může přivést ruské davy do extáze. "Je to pilot s obrovským potenciálem," svěřil se agentuře TASS. "Konečně to začíná být patrné. S ohledem na plno okolností může v Soči bojovat nejen o stupně vítězů, ale třeba i o vítězství. Navíc na Silverstone se ukázalo, jak důležité je mít na startovním roštu favorita, proto věřím, že návštěva bude fantastická," dodává Vorobjev.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.