Trpké období je u konce, jak se může zdát po Grand Prix Maďarska, a Red Bull po stupních vítězů může zase spoléhat na francouzskou pohonnou jednotku. Ovšem takové pohádky ve formuli 1 neplatí a Red Bull stojí nohama pevně na zemi.
Už dříve dali zástupci týmu najevo, že nejsou s nevýkonným motorem Renault spokojeni. Nepřeceňují ani výborný výsledek z Maďarska,byť naposledy před ním dosáhli stejného umístění Vettel a Ricciardo loni v Singapuru. Střízlivě hodnotí situaci dr. Helmut Marko: "Ve Spa a na Monze to těžko bude stejné, tedy pokud nebude pršet. Pokud na okruhu převažují zatáčky nad rovinkami, máme šanci. Poté, co jsme přepracovali příď, pracujeme na dalším vývoji. Pro Spa máme nějaké aktualizace, ale změny na motoru nebudou dříve než v Soči."
Do té doby už by také mělo být jasno, jak se vyvine situace ohledně Renaultu, zda dojde k jeho transformaci do závodního týmu odkoupením Lotusu, nebo nastane-li extrémní varianta a francouzská automobilka se z F1 stáhne.
Mezi Red Bullem a Renaultem existuje kontrakt i na rok 2016, ale už se šíří dohady, že rakouská stáj bude chtít tuto smlouvu vypovědět pro "nenaplněné sliby týkající se výkonu" ze strany Francouzů. "A slibovali nám toho hodně," postěžoval si Marko pro německá média.
Podle prestižního magazínu Auto Motor und Sport usiluje Red Bull o dodávky motorů Mercedes, přičemž už údajně probíhají první jednání. Toro Rosso by pak mělo odebírat agregát Honda. Ačkoliv se ihned ozvaly hlasy, podle nichž je spojení Red Bull-Mercedes nemožné, šéf Mercedesu Toto Wolff nasadil záhadnou tvář: "Existuje-li pořekadlo »Nikdy neříkej nikdy«, tak v tomto sportu platí dvojnásob. Je tu dohoda mezi námi a Renaultem, kterou respektujeme, ale také víme, že tohle je formule 1."
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.