Marina Bay Street Circuit vstoupil do světa F1 28. září 2008 jako první závod pořádaný kompletně pod umělým osvětlením. Nyní pořadatelé provedli několik úprav, jejichž cílem je větší bezpečnost a zároveň lepší předjíždění.
Největší změny se budou týkat úseku v oblasti zatáček 11 až 13, tedy poté, co piloti minou Singapore Cricket Club a přes Anderson Bridge zamíří k hotelu Fullerton. Ze zatáčky 11 se nyní najede doleva a přímějším směrem piloti zamíří změměným profilem zatáčky 12 do levého pruhu Anderson Bridge. Tím se změní i příjezd do vlásenky 13, která bude o metr rozšířena, aby bylo pilotům umožněno tu snáze usilovat o předjetí soupeře.
Pořadatelé deklarují, že změny podpořil Singapore's Civil District u příležitosti oslav 50. výročí nezávislosti. "Je to dvojnásob příznivá situace, že vývoj nového stylu umění, kultury a životního stylu našeho okrsku poskytne návštěvníkům lepší zážitek, jenž je úzce spjat i s letošním závodem Grand Prix Singapuru," uvedl Colin Syn, místopředseda pořadatelské GP Pte Ltd. "Jsme pyšní na náš závod, který je považován za jeden z nejlepších v celém kalendáři F1 a věříme, že podpoří rozvíjející se dramatičnost tohoto odvětví."
Ke změnám se vyjádřil i Jonathan Giesecke, projektový manažer trati. Přivítal je s tím, že skutečně mohou přinést dramatičtější souboje a změny v pořadí: "Očekávám, že úpravy zatáček 11 - 13 přinesou větší závodní potenciál, Singapore's Civil District v tomto směru investovala prostředky velmi prozíravě," dodává Giesecke.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.