Singapur hlásí úpravy trati pro letošní závod

Piloti by měli v Singapuru dostat víc možností k předjíždění
Piloti by měli v Singapuru dostat víc možností k předjíždění, foto: McLaren
Robert RoBertino Pavelka 28. července 2015 09:04 | akt. 28. července 2015 11:00
Sdílej:

Marina Bay Street Circuit vstoupil do světa F1 28. září 2008 jako první závod pořádaný kompletně pod umělým osvětlením. Nyní pořadatelé provedli několik úprav, jejichž cílem je větší bezpečnost a zároveň lepší předjíždění.

Největší změny se budou týkat úseku v oblasti zatáček 11 až 13, tedy poté, co piloti minou Singapore Cricket Club a přes Anderson Bridge zamíří k hotelu Fullerton. Ze zatáčky 11 se nyní najede doleva a přímějším směrem piloti zamíří změměným profilem zatáčky 12 do levého pruhu Anderson Bridge. Tím se změní i příjezd do vlásenky 13, která bude o metr rozšířena, aby bylo pilotům umožněno tu snáze usilovat o předjetí soupeře.

Pořadatelé deklarují, že změny podpořil Singapore's Civil District u příležitosti oslav 50. výročí nezávislosti. "Je to dvojnásob příznivá situace, že vývoj nového stylu umění, kultury a životního stylu našeho okrsku poskytne návštěvníkům lepší zážitek, jenž je úzce spjat i s letošním závodem Grand Prix Singapuru," uvedl Colin Syn, místopředseda pořadatelské GP Pte Ltd. "Jsme pyšní na náš závod, který je považován za jeden z nejlepších v celém kalendáři F1 a věříme, že podpoří rozvíjející se dramatičnost tohoto odvětví."

Ke změnám se vyjádřil i Jonathan Giesecke, projektový manažer trati. Přivítal je s tím, že skutečně mohou přinést dramatičtější souboje a změny v pořadí: "Očekávám, že úpravy zatáček 11 - 13 přinesou větší závodní potenciál, Singapore's Civil District v tomto směru investovala prostředky velmi prozíravě," dodává Giesecke.

Stalo se