Zdá se, že situace spěje k rozpadu druhdy velice úspěšného dua Red Bull a dodavatel motorů Renault. Vztahy se hodně zhoršily a k jejich uklidnění nepřispěl ani doposud nejlepší výsledek pro Renaulty, jaký zajela dvojice Kvjat/Ricciardo v Maďarsku.
Na Hungaroringu to byl Cyril Abiteboul, kdo se obrazně řečeno opřel do svých spolupracovníků v rakouském týmu: "Pokud se dočítáme v tisku, že Red Bull kvůli Renaultu příchází o peníze, pak je to pro nás naprosto nepřijatelné. Pokud sečteme všechny sumy, které tým dostává od nás, od firem Total a Infiniti plus podíl z prize money, tak se dostaneme na nějakých půl miliardy eur," sdělil Abiteboul stanici RMC Sport.
Z tohoto hlediska je celkem pochopitelné, že se stále častěji mluví o převzetí stáje Lotus francouzskou automobilkou, která stále častěji deklaruje možnost nasazení vlastního vozu do formule 1. Přispívá k tomu i okolnost, že podle listu L'Equipe hodlá Renault stáhnout svou popdoru pro formuli Renault 3.5, která je uznávanou sérií, ale nemá statut GP2.
"60% současných pilotů prošlo formulí Renault," připomíná Abiteboul, odkazující rovněž na sérii 2.0, "ale to jako by nikoho nezajímalo. Nemůžeme zůstávat pořád v izolaci."
Konečné rozhodnutí ohledně celého programu Renault by mělo padnout v září, a to včetně kroků týkajících se F1. Abiteboul připouští, že nepůjde o lehký krok: "Přemýšlíme o naší strategii prakticky celý rok. Jednou z možností je i koupě Lotusu, ale musíme se také vyvarovat chyb z minulosti," dodává Abiteboul.
Renault vstoupil do formule 1 v roce 1977 s revolučním přeplňovaným motorem, ale pouze naznačil cestu jiným, sám v tomto období titul nikdy nezískal. Poprvé opustil formuli 1 v roce 1985, poté se vrátil jako dodavatel motorů. S vlastním vozem se vrátil v roce 2002 poté, co koupil tým Benetton. Po dvou mistrovských titulech Alonsa (2005, 2006) se spojil s týmem Lotus (2011) a po jedné společné sezóně se opět stává dodavatelem motorů.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.