Zdá se, že situace spěje k rozpadu druhdy velice úspěšného dua Red Bull a dodavatel motorů Renault. Vztahy se hodně zhoršily a k jejich uklidnění nepřispěl ani doposud nejlepší výsledek pro Renaulty, jaký zajela dvojice Kvjat/Ricciardo v Maďarsku.
Na Hungaroringu to byl Cyril Abiteboul, kdo se obrazně řečeno opřel do svých spolupracovníků v rakouském týmu: "Pokud se dočítáme v tisku, že Red Bull kvůli Renaultu příchází o peníze, pak je to pro nás naprosto nepřijatelné. Pokud sečteme všechny sumy, které tým dostává od nás, od firem Total a Infiniti plus podíl z prize money, tak se dostaneme na nějakých půl miliardy eur," sdělil Abiteboul stanici RMC Sport.
Z tohoto hlediska je celkem pochopitelné, že se stále častěji mluví o převzetí stáje Lotus francouzskou automobilkou, která stále častěji deklaruje možnost nasazení vlastního vozu do formule 1. Přispívá k tomu i okolnost, že podle listu L'Equipe hodlá Renault stáhnout svou popdoru pro formuli Renault 3.5, která je uznávanou sérií, ale nemá statut GP2.
"60% současných pilotů prošlo formulí Renault," připomíná Abiteboul, odkazující rovněž na sérii 2.0, "ale to jako by nikoho nezajímalo. Nemůžeme zůstávat pořád v izolaci."
Konečné rozhodnutí ohledně celého programu Renault by mělo padnout v září, a to včetně kroků týkajících se F1. Abiteboul připouští, že nepůjde o lehký krok: "Přemýšlíme o naší strategii prakticky celý rok. Jednou z možností je i koupě Lotusu, ale musíme se také vyvarovat chyb z minulosti," dodává Abiteboul.
Renault vstoupil do formule 1 v roce 1977 s revolučním přeplňovaným motorem, ale pouze naznačil cestu jiným, sám v tomto období titul nikdy nezískal. Poprvé opustil formuli 1 v roce 1985, poté se vrátil jako dodavatel motorů. S vlastním vozem se vrátil v roce 2002 poté, co koupil tým Benetton. Po dvou mistrovských titulech Alonsa (2005, 2006) se spojil s týmem Lotus (2011) a po jedné společné sezóně se opět stává dodavatelem motorů.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.