Zdá se, že situace spěje k rozpadu druhdy velice úspěšného dua Red Bull a dodavatel motorů Renault. Vztahy se hodně zhoršily a k jejich uklidnění nepřispěl ani doposud nejlepší výsledek pro Renaulty, jaký zajela dvojice Kvjat/Ricciardo v Maďarsku.
Na Hungaroringu to byl Cyril Abiteboul, kdo se obrazně řečeno opřel do svých spolupracovníků v rakouském týmu: "Pokud se dočítáme v tisku, že Red Bull kvůli Renaultu příchází o peníze, pak je to pro nás naprosto nepřijatelné. Pokud sečteme všechny sumy, které tým dostává od nás, od firem Total a Infiniti plus podíl z prize money, tak se dostaneme na nějakých půl miliardy eur," sdělil Abiteboul stanici RMC Sport.
Z tohoto hlediska je celkem pochopitelné, že se stále častěji mluví o převzetí stáje Lotus francouzskou automobilkou, která stále častěji deklaruje možnost nasazení vlastního vozu do formule 1. Přispívá k tomu i okolnost, že podle listu L'Equipe hodlá Renault stáhnout svou popdoru pro formuli Renault 3.5, která je uznávanou sérií, ale nemá statut GP2.
"60% současných pilotů prošlo formulí Renault," připomíná Abiteboul, odkazující rovněž na sérii 2.0, "ale to jako by nikoho nezajímalo. Nemůžeme zůstávat pořád v izolaci."
Konečné rozhodnutí ohledně celého programu Renault by mělo padnout v září, a to včetně kroků týkajících se F1. Abiteboul připouští, že nepůjde o lehký krok: "Přemýšlíme o naší strategii prakticky celý rok. Jednou z možností je i koupě Lotusu, ale musíme se také vyvarovat chyb z minulosti," dodává Abiteboul.
Renault vstoupil do formule 1 v roce 1977 s revolučním přeplňovaným motorem, ale pouze naznačil cestu jiným, sám v tomto období titul nikdy nezískal. Poprvé opustil formuli 1 v roce 1985, poté se vrátil jako dodavatel motorů. S vlastním vozem se vrátil v roce 2002 poté, co koupil tým Benetton. Po dvou mistrovských titulech Alonsa (2005, 2006) se spojil s týmem Lotus (2011) a po jedné společné sezóně se opět stává dodavatelem motorů.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.