O technickém řediteli Jamesu Allisonovi se v posledních dnech mluvilo v docela jiné souvislosti. Sedmačtyřicetiletý Angličan si však v neděli prožil docela jiný příběh, když na stupních vítězů přebíral pohár pro vítězný tým.
Allison ve svém vyjádření přiznal, že Lewis Hamilton měl výrazný podíl na vítězství Ferrari v Maďarsku. Nejenže se mu nepovedl start, ale byl pak evidentně přemotivovaný ve své snaze vrátit se zpět do boje o vedení a udělal chybu. James v jeho jednání vidí určité podobnosti se Sebastianovým vítězstvím v letošní Grand Prix Malajsie v Sepangu.
"Podobnost vidím v tom, že když na začátku odjedete ostatním, máte před sebou volnou trať a můžete jet v klidu, hodně vám to přispěje k dobrému závodnímu projevu. Hamilton stejně jako v Malajsii měl problém díky sobě samému. Největší podobnost v těchto dvou závodech vidím v tom, že jsme udrželi dobré tempo - když máte odpovídající rychlost, pak se většinou věci podaří," analyzuje Allison závodní víkend.
Po několika pro Ferrari náročných závodech, kdy se nedařilo a kupily se chyby, je Allison spokojen, že se tým dokázal po psychické stránce sebrat. "Poslední dva nebo tři závody nás poněkud zaskočily. Nevytěžili jsme z nich potenciál, na nějž jsme měli mít a také měli. Maďarsko je pro nás návratem na pozice, které jsme očekávali, bonusem pro nás pak byly problémy soupeřů," končí své úvahy Allison.
Ferrari na Hungaroringu vyhrálo naposledy před 11 lety, tehdy projel vítězně cílem Michael Schumacher před týmovým kolegou Barrichellem a Fernandem Alonsem na Renaultu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.