O technickém řediteli Jamesu Allisonovi se v posledních dnech mluvilo v docela jiné souvislosti. Sedmačtyřicetiletý Angličan si však v neděli prožil docela jiný příběh, když na stupních vítězů přebíral pohár pro vítězný tým.
Allison ve svém vyjádření přiznal, že Lewis Hamilton měl výrazný podíl na vítězství Ferrari v Maďarsku. Nejenže se mu nepovedl start, ale byl pak evidentně přemotivovaný ve své snaze vrátit se zpět do boje o vedení a udělal chybu. James v jeho jednání vidí určité podobnosti se Sebastianovým vítězstvím v letošní Grand Prix Malajsie v Sepangu.
"Podobnost vidím v tom, že když na začátku odjedete ostatním, máte před sebou volnou trať a můžete jet v klidu, hodně vám to přispěje k dobrému závodnímu projevu. Hamilton stejně jako v Malajsii měl problém díky sobě samému. Největší podobnost v těchto dvou závodech vidím v tom, že jsme udrželi dobré tempo - když máte odpovídající rychlost, pak se většinou věci podaří," analyzuje Allison závodní víkend.
Po několika pro Ferrari náročných závodech, kdy se nedařilo a kupily se chyby, je Allison spokojen, že se tým dokázal po psychické stránce sebrat. "Poslední dva nebo tři závody nás poněkud zaskočily. Nevytěžili jsme z nich potenciál, na nějž jsme měli mít a také měli. Maďarsko je pro nás návratem na pozice, které jsme očekávali, bonusem pro nás pak byly problémy soupeřů," končí své úvahy Allison.
Ferrari na Hungaroringu vyhrálo naposledy před 11 lety, tehdy projel vítězně cílem Michael Schumacher před týmovým kolegou Barrichellem a Fernandem Alonsem na Renaultu.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.