Spěch kolem poslední zastávky Nico Rosberga v Maďarsku byl klíčovým bodem pro další vývoj závodu. Německý pilot místo ataku svého krajana Vettela na Ferrari musel hájit svou pozici před dotírajícím Ricciardem.
Rosberg začal závod na žlutě označených pneumatikách option, posléze přešel na bílé prime. Po Hülkenbergově nehodě a krátkodobém "výjedu" vitruálního safety caru začala zvýšená aktivita některých pilotů, mezi nimi i Rosberga, kteří houfně zamířili do boxů.
Třicetiletý rodák z Wiesbadenu pak chtěl zaútočit na vedoucího Vettela, ale nedokázal se k němu přiblížit natolik, aby zrealizoval nějaký pokus o předjížděcí manévr. "Když byla oznámena přítomnost vitruálního safety caru, byl Nico tři zatáčky od vjezdu do boxů. Povolali jsme ho opravdu narychlo a jediné připravené pneumatiky byly bílé prime. Provést výměnu o kolo později, měli bychom sadu měkkých pneu k dispozici. Ale rozhodli jsme se, musíme s tím jít dál," vysvětlil jednání týmu Toto Wolff. Podle Pirelli měl být na okruhu v Maďarsku rozdíl mezi časy dosahovanými na kolo mezi žlutě a bíle označenými pneumatikami asi půldruhé až dvě vteřiny.
Přes uspěchanou zastávku Wolff obhajuje dále své rozhodnutí. "Nico jel na měkké směsi od začátku, pak jsme přešli na středně tvrdé pneu. Okamžik pro výměnu byl bohužel hodně nevhodný. Pneumatiky předehříváte pro případ nehody a nenadálé návštěvy boxu - a protože do cíle zbývalo 28 kol, nahřívána byla zatím jen střední směs. O jejím použití jsme neuvažovali. Měli jsme ji v záloze jen pro případ, kdyby se aktuální sada příliš přehřívala. Bez této okolnosti bychom vyhráli nebo alespoň skončili na stupních vítězů. Zkrátka jsme výměnu uspěchali, tím jsme ztratili možnost použít správnou směs," připouští týmovou chybu Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.