Spěch kolem poslední zastávky Nico Rosberga v Maďarsku byl klíčovým bodem pro další vývoj závodu. Německý pilot místo ataku svého krajana Vettela na Ferrari musel hájit svou pozici před dotírajícím Ricciardem.
Rosberg začal závod na žlutě označených pneumatikách option, posléze přešel na bílé prime. Po Hülkenbergově nehodě a krátkodobém "výjedu" vitruálního safety caru začala zvýšená aktivita některých pilotů, mezi nimi i Rosberga, kteří houfně zamířili do boxů.
Třicetiletý rodák z Wiesbadenu pak chtěl zaútočit na vedoucího Vettela, ale nedokázal se k němu přiblížit natolik, aby zrealizoval nějaký pokus o předjížděcí manévr. "Když byla oznámena přítomnost vitruálního safety caru, byl Nico tři zatáčky od vjezdu do boxů. Povolali jsme ho opravdu narychlo a jediné připravené pneumatiky byly bílé prime. Provést výměnu o kolo později, měli bychom sadu měkkých pneu k dispozici. Ale rozhodli jsme se, musíme s tím jít dál," vysvětlil jednání týmu Toto Wolff. Podle Pirelli měl být na okruhu v Maďarsku rozdíl mezi časy dosahovanými na kolo mezi žlutě a bíle označenými pneumatikami asi půldruhé až dvě vteřiny.
Přes uspěchanou zastávku Wolff obhajuje dále své rozhodnutí. "Nico jel na měkké směsi od začátku, pak jsme přešli na středně tvrdé pneu. Okamžik pro výměnu byl bohužel hodně nevhodný. Pneumatiky předehříváte pro případ nehody a nenadálé návštěvy boxu - a protože do cíle zbývalo 28 kol, nahřívána byla zatím jen střední směs. O jejím použití jsme neuvažovali. Měli jsme ji v záloze jen pro případ, kdyby se aktuální sada příliš přehřívala. Bez této okolnosti bychom vyhráli nebo alespoň skončili na stupních vítězů. Zkrátka jsme výměnu uspěchali, tím jsme ztratili možnost použít správnou směs," připouští týmovou chybu Wolff.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.