Naposledy Fin na druhém místě v letošním čtvrtém závodě v Bahrajnu. Teď měl obrovskou šanci si toto umístění zopakovat a zavřít tak pochybovačům ohledně jeho výkonnosti ústa. Leč přišly problémy a Fin po výjezdu safety caru musel stáhnout plachty.
Ve třetí zatáčce ukončil souboj bok po boku Nico Rosberga a usadil se za svým stájovým kolegou. Téměř dvě třetiny držel bez potíží druhou příčku a zdálo se, že ho čeká zasloužený stříbrný stupínek. Pak ale přišlo hlášení inženýrům, že se děje něco nepříjemného.
"Slyšel jsem, jak se zvuk motoru mění, bylo to stále horší, takže jsem nakonec musel do boxů. Cítil jsem ztrátu výkonu, hlásil jsem to na naše stanoviště, ale až do výjezdu safety caru bylo auto překvapivě v pohodě. Na rovince bylo pomalejší, ale během kola to zdaleka nebylo tak špatné," popisuje Kimi situaci po potížích s MGU-K.
Jako hlavní příčinu odstoupení Räikkönen vidí výjezd zpomalovacího vozidla. "Když se auta sjela k sobě, ztrácel jsem jednu pozici za druhou. Pokoušeli jsme se to v depu vyřešit, ale potíže narůstaly. Nakonec jsme se dohodli, že tu snahu skončíme, protože pokud bychom se snažili udržet v závodě, mohlo by dojít k dalšímu poškození. Když nepomohl pokus o restart, nemělo smysl se trápit někde na 15. místě. Proto jsem musel, bohužel, odstoupit. K takovým věcem prostě dochází, je to smůla, ale co se dá dělat?"
Pochopitelně přišla na přetřes i otázka, zda v případě neprodloužení smlouvy bude fér brát v úvahu i výsledek z Maďarska, kde Kimi závod nedokončil, ale nikoli vlastní vinou. "Nejde o to jestli to je nebo není spravedlivé, já o tom rozhodovat nebudu. To je na nich, oni udělají to, co budou chtít. V mém případě jde jen o to, aby mi nikdo nemohl nic vyčítat. Ano, někdy je chyba u vozu, někdy v pilotovi, což ani v jednom případě není ideální. Tenhle závod byl pro nás důležitý, ale pořád se je jak zlepšovat."
Zatímco finský pilot ve Ferrari letos nedokončil už třetí závod, jeho kolega Vettel je ohledně průjezdů cílem stoprocentní.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.