Naposledy Fin na druhém místě v letošním čtvrtém závodě v Bahrajnu. Teď měl obrovskou šanci si toto umístění zopakovat a zavřít tak pochybovačům ohledně jeho výkonnosti ústa. Leč přišly problémy a Fin po výjezdu safety caru musel stáhnout plachty.
Ve třetí zatáčce ukončil souboj bok po boku Nico Rosberga a usadil se za svým stájovým kolegou. Téměř dvě třetiny držel bez potíží druhou příčku a zdálo se, že ho čeká zasloužený stříbrný stupínek. Pak ale přišlo hlášení inženýrům, že se děje něco nepříjemného.
"Slyšel jsem, jak se zvuk motoru mění, bylo to stále horší, takže jsem nakonec musel do boxů. Cítil jsem ztrátu výkonu, hlásil jsem to na naše stanoviště, ale až do výjezdu safety caru bylo auto překvapivě v pohodě. Na rovince bylo pomalejší, ale během kola to zdaleka nebylo tak špatné," popisuje Kimi situaci po potížích s MGU-K.
Jako hlavní příčinu odstoupení Räikkönen vidí výjezd zpomalovacího vozidla. "Když se auta sjela k sobě, ztrácel jsem jednu pozici za druhou. Pokoušeli jsme se to v depu vyřešit, ale potíže narůstaly. Nakonec jsme se dohodli, že tu snahu skončíme, protože pokud bychom se snažili udržet v závodě, mohlo by dojít k dalšímu poškození. Když nepomohl pokus o restart, nemělo smysl se trápit někde na 15. místě. Proto jsem musel, bohužel, odstoupit. K takovým věcem prostě dochází, je to smůla, ale co se dá dělat?"
Pochopitelně přišla na přetřes i otázka, zda v případě neprodloužení smlouvy bude fér brát v úvahu i výsledek z Maďarska, kde Kimi závod nedokončil, ale nikoli vlastní vinou. "Nejde o to jestli to je nebo není spravedlivé, já o tom rozhodovat nebudu. To je na nich, oni udělají to, co budou chtít. V mém případě jde jen o to, aby mi nikdo nemohl nic vyčítat. Ano, někdy je chyba u vozu, někdy v pilotovi, což ani v jednom případě není ideální. Tenhle závod byl pro nás důležitý, ale pořád se je jak zlepšovat."
Zatímco finský pilot ve Ferrari letos nedokončil už třetí závod, jeho kolega Vettel je ohledně průjezdů cílem stoprocentní.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.