Když se něco opakuje dvakrát po sobě, je to důvod k zamyšlení. V Maďarsku Stříbrné šípy Hamiltona a Rosberga prohrály znovu svůj souboj o čelo podobně jako ve Velké Británii, jen s tím rozdílem, že tentokrát je porazily oba vozy Ferrari.
Šéf Mercedesu Toto Wolff startovní praxi označil na "nepřijatelnou" a dodal, že takhle jeho piloti jen usnadnili soupeři cestu k vítězství. Veškerá snaha z kvalifikace tím přišla vnivěč. S přihlédnutím k faktu, že od následující Grand Prix Belgie budou značně omezeny pilotní pomůcky je třeba se na tuto fázi zaměřit, aby si Mercedes udržel svůj náskok v mistrovství.
"Minule nás přeskočily oba Williamsy, tentokrát to byl Vettel s Räikkönenem. Z toho plynul následný chaos a závodní incident. Je třeba se maximálně zlepšit. Taková situace je neakceptovatelná, musíme provést analýzu, v čem je problém. Těch důvodů bude daleko víc, ne jenom jeden. A vůbec nám to neprospívá," nebral si servítky Wolff a dodal, že je špatnou kvalitou startů velmi znepokojen.
V květnu, při Grand Prix Španělska, představil McLaren změny ve funkci spojky a zpočátku se zdálo, že mu tato praxe prospěla. Problémy na domácí půdě a v Maďarsku však sebevědomí týmu hodně nahlodaly, navíc Hamilton si nevedl dobře ani v Rakousku. Wolff vidí situaci podstatně složitější, než by se mohla na první pohled zdát.
"Máme různé problémy. A dosáhnout správné kalibrace je opravdu těžké. Dvakrát byly starty velice dobré, a pak, když na tom opravdu záleželo, měli jsme příliš časté prokluzy kol. Pak není divu, že nás hned na startu někdo zdolá a tím přijdou další potíže," dodává Wolff. Situaci označil za vážnou, neboť v této sezóně ani jeden Mercedes nebyl na stupních vítězů.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.