Když se něco opakuje dvakrát po sobě, je to důvod k zamyšlení. V Maďarsku Stříbrné šípy Hamiltona a Rosberga prohrály znovu svůj souboj o čelo podobně jako ve Velké Británii, jen s tím rozdílem, že tentokrát je porazily oba vozy Ferrari.
Šéf Mercedesu Toto Wolff startovní praxi označil na "nepřijatelnou" a dodal, že takhle jeho piloti jen usnadnili soupeři cestu k vítězství. Veškerá snaha z kvalifikace tím přišla vnivěč. S přihlédnutím k faktu, že od následující Grand Prix Belgie budou značně omezeny pilotní pomůcky je třeba se na tuto fázi zaměřit, aby si Mercedes udržel svůj náskok v mistrovství.
"Minule nás přeskočily oba Williamsy, tentokrát to byl Vettel s Räikkönenem. Z toho plynul následný chaos a závodní incident. Je třeba se maximálně zlepšit. Taková situace je neakceptovatelná, musíme provést analýzu, v čem je problém. Těch důvodů bude daleko víc, ne jenom jeden. A vůbec nám to neprospívá," nebral si servítky Wolff a dodal, že je špatnou kvalitou startů velmi znepokojen.
V květnu, při Grand Prix Španělska, představil McLaren změny ve funkci spojky a zpočátku se zdálo, že mu tato praxe prospěla. Problémy na domácí půdě a v Maďarsku však sebevědomí týmu hodně nahlodaly, navíc Hamilton si nevedl dobře ani v Rakousku. Wolff vidí situaci podstatně složitější, než by se mohla na první pohled zdát.
"Máme různé problémy. A dosáhnout správné kalibrace je opravdu těžké. Dvakrát byly starty velice dobré, a pak, když na tom opravdu záleželo, měli jsme příliš časté prokluzy kol. Pak není divu, že nás hned na startu někdo zdolá a tím přijdou další potíže," dodává Wolff. Situaci označil za vážnou, neboť v této sezóně ani jeden Mercedes nebyl na stupních vítězů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.