Když se něco opakuje dvakrát po sobě, je to důvod k zamyšlení. V Maďarsku Stříbrné šípy Hamiltona a Rosberga prohrály znovu svůj souboj o čelo podobně jako ve Velké Británii, jen s tím rozdílem, že tentokrát je porazily oba vozy Ferrari.
Šéf Mercedesu Toto Wolff startovní praxi označil na "nepřijatelnou" a dodal, že takhle jeho piloti jen usnadnili soupeři cestu k vítězství. Veškerá snaha z kvalifikace tím přišla vnivěč. S přihlédnutím k faktu, že od následující Grand Prix Belgie budou značně omezeny pilotní pomůcky je třeba se na tuto fázi zaměřit, aby si Mercedes udržel svůj náskok v mistrovství.
"Minule nás přeskočily oba Williamsy, tentokrát to byl Vettel s Räikkönenem. Z toho plynul následný chaos a závodní incident. Je třeba se maximálně zlepšit. Taková situace je neakceptovatelná, musíme provést analýzu, v čem je problém. Těch důvodů bude daleko víc, ne jenom jeden. A vůbec nám to neprospívá," nebral si servítky Wolff a dodal, že je špatnou kvalitou startů velmi znepokojen.
V květnu, při Grand Prix Španělska, představil McLaren změny ve funkci spojky a zpočátku se zdálo, že mu tato praxe prospěla. Problémy na domácí půdě a v Maďarsku však sebevědomí týmu hodně nahlodaly, navíc Hamilton si nevedl dobře ani v Rakousku. Wolff vidí situaci podstatně složitější, než by se mohla na první pohled zdát.
"Máme různé problémy. A dosáhnout správné kalibrace je opravdu těžké. Dvakrát byly starty velice dobré, a pak, když na tom opravdu záleželo, měli jsme příliš časté prokluzy kol. Pak není divu, že nás hned na startu někdo zdolá a tím přijdou další potíže," dodává Wolff. Situaci označil za vážnou, neboť v této sezóně ani jeden Mercedes nebyl na stupních vítězů.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.