Po zveřejnění předběžného kalendáře závodů Grand Prix F1 na příští rok se vedou debaty, kam vlastně vmáčknout dva testy během probíhající sezóny. 21 závodů moc velký prostor nedává.
Světová rada motorsportu FIA odsouhlasila na svém zasedání v Mexiku jedenadvacet závodů pro sezónu 2016. Jde o nejvyšší počet podniku během jediného ročníku. Jak bylo uvedeno minulý měsíc, počítá se s dvěma předsezónními testy v březnu. Vzhledem k vysokému počtu závodů však bude problém najít termín pro mezisézónní testy, protože v roce 2016 se pojede sedm závodů o víkendech jdoucích po sobě.
Pravidla povolují dva testy a v tomto směru se nemění: "Dva týmové testy probíhající v ne více než dvou po sobě jdoucích dnech absolvované na evropském okruhu, kde se konal předchozí podnik jsou povoleny s tím, že nemohou započít dříve než po uplynutí 36 hodin od konce předchozí akce."
Předpokládá se, že první test proběhne po Grand Prix Španělska, ale s druhým datem je určitá potíž. Případný scénář obdobný tomu letošnímu, že by týmy testovaly po Grand Prix Rakouska, má jisté trhliny, protože po tomto závodě poputuje Formule 1 premiérově do Baku, což je s ohledem na logistiku značně náročné, navíc chybějí zkušenosti, proto nejspíš nebude zájem jít do neprověřené akce.
Letos vypadl jako testovací okruh Silverstone, protože finanční požadavky byly příliš vysoké. Příští rok rovněž nepřipadá v úvahu, protože týden nato se jede v Rakousku. Maďarsko bylo označeno jako trať pro testy nevhodná, stejně jako Monza či Spa, ovšem tam je jako důvod uvedena naprostá unikátnost okruhů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.