Po zveřejnění předběžného kalendáře závodů Grand Prix F1 na příští rok se vedou debaty, kam vlastně vmáčknout dva testy během probíhající sezóny. 21 závodů moc velký prostor nedává.
Světová rada motorsportu FIA odsouhlasila na svém zasedání v Mexiku jedenadvacet závodů pro sezónu 2016. Jde o nejvyšší počet podniku během jediného ročníku. Jak bylo uvedeno minulý měsíc, počítá se s dvěma předsezónními testy v březnu. Vzhledem k vysokému počtu závodů však bude problém najít termín pro mezisézónní testy, protože v roce 2016 se pojede sedm závodů o víkendech jdoucích po sobě.
Pravidla povolují dva testy a v tomto směru se nemění: "Dva týmové testy probíhající v ne více než dvou po sobě jdoucích dnech absolvované na evropském okruhu, kde se konal předchozí podnik jsou povoleny s tím, že nemohou započít dříve než po uplynutí 36 hodin od konce předchozí akce."
Předpokládá se, že první test proběhne po Grand Prix Španělska, ale s druhým datem je určitá potíž. Případný scénář obdobný tomu letošnímu, že by týmy testovaly po Grand Prix Rakouska, má jisté trhliny, protože po tomto závodě poputuje Formule 1 premiérově do Baku, což je s ohledem na logistiku značně náročné, navíc chybějí zkušenosti, proto nejspíš nebude zájem jít do neprověřené akce.
Letos vypadl jako testovací okruh Silverstone, protože finanční požadavky byly příliš vysoké. Příští rok rovněž nepřipadá v úvahu, protože týden nato se jede v Rakousku. Maďarsko bylo označeno jako trať pro testy nevhodná, stejně jako Monza či Spa, ovšem tam je jako důvod uvedena naprostá unikátnost okruhů.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.