Po zveřejnění předběžného kalendáře závodů Grand Prix F1 na příští rok se vedou debaty, kam vlastně vmáčknout dva testy během probíhající sezóny. 21 závodů moc velký prostor nedává.
Světová rada motorsportu FIA odsouhlasila na svém zasedání v Mexiku jedenadvacet závodů pro sezónu 2016. Jde o nejvyšší počet podniku během jediného ročníku. Jak bylo uvedeno minulý měsíc, počítá se s dvěma předsezónními testy v březnu. Vzhledem k vysokému počtu závodů však bude problém najít termín pro mezisézónní testy, protože v roce 2016 se pojede sedm závodů o víkendech jdoucích po sobě.
Pravidla povolují dva testy a v tomto směru se nemění: "Dva týmové testy probíhající v ne více než dvou po sobě jdoucích dnech absolvované na evropském okruhu, kde se konal předchozí podnik jsou povoleny s tím, že nemohou započít dříve než po uplynutí 36 hodin od konce předchozí akce."
Předpokládá se, že první test proběhne po Grand Prix Španělska, ale s druhým datem je určitá potíž. Případný scénář obdobný tomu letošnímu, že by týmy testovaly po Grand Prix Rakouska, má jisté trhliny, protože po tomto závodě poputuje Formule 1 premiérově do Baku, což je s ohledem na logistiku značně náročné, navíc chybějí zkušenosti, proto nejspíš nebude zájem jít do neprověřené akce.
Letos vypadl jako testovací okruh Silverstone, protože finanční požadavky byly příliš vysoké. Příští rok rovněž nepřipadá v úvahu, protože týden nato se jede v Rakousku. Maďarsko bylo označeno jako trať pro testy nevhodná, stejně jako Monza či Spa, ovšem tam je jako důvod uvedena naprostá unikátnost okruhů.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.