Kolem finanční situace Lotusu se poslední dny vedou intenzivní dohady. Žádost o nucenou správu, dvě soudní přelíčení a nařízení o úhradě dlužných částek, to na tým z Enstone nevrhá dobré světlo. Dramatické události pokračovaly i na Hungaroringu.
Tým Lotusu dostal teprve necelou hodinu před zahájením prvního tréninku souhlas k přídělu pneumatik. Důvodem byly rozhovory stáje s dodavatelem plášťů Pirelli probíhající od čtvrtka, týkající se uhrazení posledních pohledávek. Italská firma odmítla vydat Lotusu pneumatiky, pokud nebude vše uvedeno na pravou míru.
Náměstek Lotusu Federico Gastaldi vysvětlil, že problém způsobily komplikace při bankovním převodu, takže nakonec dorazilo potvrzení o úhradě až v den konání prvního tréninku. Sám Gastaldi se intenzivně zapojil do přejímky pneumatik, aby bylo co možná nejdříve připravit vozy k jízdě. "Díky bohu, všechno je v pořádku, první trénink stihneme, žádný problém..." dodal Federico.
To samé prohlásil i šéf Pirelli Paul Hembery: "První trénink absolvují, vše bez potíží..." Nicméně Lotus se do tréninku vydal až s více než půlhodinovým zpožděním, ale absolvoval pouze instalační kolo a opět se vrátil do boxů. Od té doby se na trať nedostal.
Má se za to, že i otázka pneumatik může významně posílit obavy některých týmů v souvislosti s omezením nákladů či změn distribučního systému příjmů F1.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.