Způsob, jakým se do Formule 1 dere americký tým Gene Haase nedává spát mnoha lidem. Už se kolem tohoto případu napsalo hodně, převládá však názor, že Haas dokázal plně využít poskytnutou možnost.
Gene Haas už je spoluvlastníkem týmu NASCAR, ve formuli 1 se de facto bude podporovat sám prostřednictvím firmy Haas Automation, vyrábějící obráběcí stroje.
Co se neustále přetřásá je jeho spojenectví se stájí Ferrari. Kvůli tomu byla nedávno do Maranella dokonce povolána inspekce ohledně využívání aerodynamického tunelu (více zde). Už tehdy se vyjádřil šéf Mercedesu Toto Wolff, že způsob vstupu Gene Haase do F1 považuje za velice chytrý, neboť dbá na to, aby nevybočil z dané linie pravidel.
S jeho výrokem souhlasí i další týmový šéf Franz Tost, stojící na kapitánském můstku B-týmu Red Bullu. Tým, sídlící ve Faenze a před několika lety používající v podstatě šasi Red Bullu, byl jednou z příčin zpřísnění pravidel ohledně používání "zákaznických vozů".
Na otázku, zda by na pozadí tohoto případu nyní podpořil návrat k možnosti využívat zákaznická šasi Tost odpověděl: "Ve skutečnosti o žádné obejití předpisů nejde, protože šasi pro Haase připravuje Dallara. Všechno ostatní od křídel po závěsy a motor dodá Ferrari."
Tost v podstatě potvrzuje Wolffova slova: "Haas dokázal zvolit velice dobrou taktiku, protože ve Formuli 1 vůbec není jednoduché začínat od nuly. Takže si vybrali natolik silného partnera, aby byli konkurenceschopní od samého začátku."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.