Způsob, jakým se do Formule 1 dere americký tým Gene Haase nedává spát mnoha lidem. Už se kolem tohoto případu napsalo hodně, převládá však názor, že Haas dokázal plně využít poskytnutou možnost.
Gene Haas už je spoluvlastníkem týmu NASCAR, ve formuli 1 se de facto bude podporovat sám prostřednictvím firmy Haas Automation, vyrábějící obráběcí stroje.
Co se neustále přetřásá je jeho spojenectví se stájí Ferrari. Kvůli tomu byla nedávno do Maranella dokonce povolána inspekce ohledně využívání aerodynamického tunelu (více zde). Už tehdy se vyjádřil šéf Mercedesu Toto Wolff, že způsob vstupu Gene Haase do F1 považuje za velice chytrý, neboť dbá na to, aby nevybočil z dané linie pravidel.
S jeho výrokem souhlasí i další týmový šéf Franz Tost, stojící na kapitánském můstku B-týmu Red Bullu. Tým, sídlící ve Faenze a před několika lety používající v podstatě šasi Red Bullu, byl jednou z příčin zpřísnění pravidel ohledně používání "zákaznických vozů".
Na otázku, zda by na pozadí tohoto případu nyní podpořil návrat k možnosti využívat zákaznická šasi Tost odpověděl: "Ve skutečnosti o žádné obejití předpisů nejde, protože šasi pro Haase připravuje Dallara. Všechno ostatní od křídel po závěsy a motor dodá Ferrari."
Tost v podstatě potvrzuje Wolffova slova: "Haas dokázal zvolit velice dobrou taktiku, protože ve Formuli 1 vůbec není jednoduché začínat od nuly. Takže si vybrali natolik silného partnera, aby byli konkurenceschopní od samého začátku."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.