Způsob, jakým se do Formule 1 dere americký tým Gene Haase nedává spát mnoha lidem. Už se kolem tohoto případu napsalo hodně, převládá však názor, že Haas dokázal plně využít poskytnutou možnost.
Gene Haas už je spoluvlastníkem týmu NASCAR, ve formuli 1 se de facto bude podporovat sám prostřednictvím firmy Haas Automation, vyrábějící obráběcí stroje.
Co se neustále přetřásá je jeho spojenectví se stájí Ferrari. Kvůli tomu byla nedávno do Maranella dokonce povolána inspekce ohledně využívání aerodynamického tunelu (více zde). Už tehdy se vyjádřil šéf Mercedesu Toto Wolff, že způsob vstupu Gene Haase do F1 považuje za velice chytrý, neboť dbá na to, aby nevybočil z dané linie pravidel.
S jeho výrokem souhlasí i další týmový šéf Franz Tost, stojící na kapitánském můstku B-týmu Red Bullu. Tým, sídlící ve Faenze a před několika lety používající v podstatě šasi Red Bullu, byl jednou z příčin zpřísnění pravidel ohledně používání "zákaznických vozů".
Na otázku, zda by na pozadí tohoto případu nyní podpořil návrat k možnosti využívat zákaznická šasi Tost odpověděl: "Ve skutečnosti o žádné obejití předpisů nejde, protože šasi pro Haase připravuje Dallara. Všechno ostatní od křídel po závěsy a motor dodá Ferrari."
Tost v podstatě potvrzuje Wolffova slova: "Haas dokázal zvolit velice dobrou taktiku, protože ve Formuli 1 vůbec není jednoduché začínat od nuly. Takže si vybrali natolik silného partnera, aby byli konkurenceschopní od samého začátku."
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.