Způsob, jakým se do Formule 1 dere americký tým Gene Haase nedává spát mnoha lidem. Už se kolem tohoto případu napsalo hodně, převládá však názor, že Haas dokázal plně využít poskytnutou možnost.
Gene Haas už je spoluvlastníkem týmu NASCAR, ve formuli 1 se de facto bude podporovat sám prostřednictvím firmy Haas Automation, vyrábějící obráběcí stroje.
Co se neustále přetřásá je jeho spojenectví se stájí Ferrari. Kvůli tomu byla nedávno do Maranella dokonce povolána inspekce ohledně využívání aerodynamického tunelu (více zde). Už tehdy se vyjádřil šéf Mercedesu Toto Wolff, že způsob vstupu Gene Haase do F1 považuje za velice chytrý, neboť dbá na to, aby nevybočil z dané linie pravidel.
S jeho výrokem souhlasí i další týmový šéf Franz Tost, stojící na kapitánském můstku B-týmu Red Bullu. Tým, sídlící ve Faenze a před několika lety používající v podstatě šasi Red Bullu, byl jednou z příčin zpřísnění pravidel ohledně používání "zákaznických vozů".
Na otázku, zda by na pozadí tohoto případu nyní podpořil návrat k možnosti využívat zákaznická šasi Tost odpověděl: "Ve skutečnosti o žádné obejití předpisů nejde, protože šasi pro Haase připravuje Dallara. Všechno ostatní od křídel po závěsy a motor dodá Ferrari."
Tost v podstatě potvrzuje Wolffova slova: "Haas dokázal zvolit velice dobrou taktiku, protože ve Formuli 1 vůbec není jednoduché začínat od nuly. Takže si vybrali natolik silného partnera, aby byli konkurenceschopní od samého začátku."
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.