Po smrti Julese Bianchiho se začala masivně řešit otázka ochrany hlavy pilota po nárazu na vnější překážku. Jedním z těch, kteří by v důsledku podobného případu nebyli proti kompletnímu zakrytí prostoru pro pilota je i dvojnásobný mistr světa Lewis Hamilton.
Podle zprávy bezpečnostní komise FIA je zřejmé, že i kdyby byl Bianchi v zakrytém kokpitu, utrpěl by nejspíš obdobné zranění. Potvrdil to i její člen Peter Wright - zdůraznil, že by Bianchi nenarazil hlavou přímo do překážky, ale co vlastního krytu.
Současný vedoucí průběžné klasifikace Lewis Hamilton však cítí, že by se tímto směrem mohla do budoucna ubírat bezpečnostní snaha. "Asi před měsícem jsem viděl nějaké návrhy, už nevím přesně, myslím, že to bylo u McLarenu. Musím říci, že to vypadalo docela dobře. Jestli to bude nebo nebude fungovat, to v tuhle chvíli nelze říci, hovoříme o zlepšení bezpečnosti. Mám za to, že podobně věci by se změnit mohly."
Pilot Mercedesu řekl, že je přístupný jakékoli změně, která by F1 přinesla užitek. "Musí to mít efekt i pro samotné závodění, nesmí to snižovat jeho faktor. Pokud budete řídit auto stejně jako když si lehnete na gauč, pak už to vůbec nebude zábavné."
Při této souvislosti se připomněl rok 2009, kdy právě v kvalifikaci na Grand Prix Maďarska zasáhl kus utržené pružiny z vozu Rubense Barrichella do hledí Felipe Massu.
Jsou tu ale i případy mnohem dávnější, několikrát připomínané - Staceyho nehoda v Belgii 1960, kdy po srážce s ptákem havaroval a přišel o život nebo kamínky z trati, které zranily Jochena Rindta (rozseklá tvář) či Helmuta Marka (poranění oka). Zatím se ale příliš neřešila otázka, jak rychle by se pilot z uzavřeného kokpitu dostal v případě nehody.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.