Po smrti Julese Bianchiho se začala masivně řešit otázka ochrany hlavy pilota po nárazu na vnější překážku. Jedním z těch, kteří by v důsledku podobného případu nebyli proti kompletnímu zakrytí prostoru pro pilota je i dvojnásobný mistr světa Lewis Hamilton.
Podle zprávy bezpečnostní komise FIA je zřejmé, že i kdyby byl Bianchi v zakrytém kokpitu, utrpěl by nejspíš obdobné zranění. Potvrdil to i její člen Peter Wright - zdůraznil, že by Bianchi nenarazil hlavou přímo do překážky, ale co vlastního krytu.
Současný vedoucí průběžné klasifikace Lewis Hamilton však cítí, že by se tímto směrem mohla do budoucna ubírat bezpečnostní snaha. "Asi před měsícem jsem viděl nějaké návrhy, už nevím přesně, myslím, že to bylo u McLarenu. Musím říci, že to vypadalo docela dobře. Jestli to bude nebo nebude fungovat, to v tuhle chvíli nelze říci, hovoříme o zlepšení bezpečnosti. Mám za to, že podobně věci by se změnit mohly."
Pilot Mercedesu řekl, že je přístupný jakékoli změně, která by F1 přinesla užitek. "Musí to mít efekt i pro samotné závodění, nesmí to snižovat jeho faktor. Pokud budete řídit auto stejně jako když si lehnete na gauč, pak už to vůbec nebude zábavné."
Při této souvislosti se připomněl rok 2009, kdy právě v kvalifikaci na Grand Prix Maďarska zasáhl kus utržené pružiny z vozu Rubense Barrichella do hledí Felipe Massu.
Jsou tu ale i případy mnohem dávnější, několikrát připomínané - Staceyho nehoda v Belgii 1960, kdy po srážce s ptákem havaroval a přišel o život nebo kamínky z trati, které zranily Jochena Rindta (rozseklá tvář) či Helmuta Marka (poranění oka). Zatím se ale příliš neřešila otázka, jak rychle by se pilot z uzavřeného kokpitu dostal v případě nehody.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.