Po smrti Julese Bianchiho se začala masivně řešit otázka ochrany hlavy pilota po nárazu na vnější překážku. Jedním z těch, kteří by v důsledku podobného případu nebyli proti kompletnímu zakrytí prostoru pro pilota je i dvojnásobný mistr světa Lewis Hamilton.
Podle zprávy bezpečnostní komise FIA je zřejmé, že i kdyby byl Bianchi v zakrytém kokpitu, utrpěl by nejspíš obdobné zranění. Potvrdil to i její člen Peter Wright - zdůraznil, že by Bianchi nenarazil hlavou přímo do překážky, ale co vlastního krytu.
Současný vedoucí průběžné klasifikace Lewis Hamilton však cítí, že by se tímto směrem mohla do budoucna ubírat bezpečnostní snaha. "Asi před měsícem jsem viděl nějaké návrhy, už nevím přesně, myslím, že to bylo u McLarenu. Musím říci, že to vypadalo docela dobře. Jestli to bude nebo nebude fungovat, to v tuhle chvíli nelze říci, hovoříme o zlepšení bezpečnosti. Mám za to, že podobně věci by se změnit mohly."
Pilot Mercedesu řekl, že je přístupný jakékoli změně, která by F1 přinesla užitek. "Musí to mít efekt i pro samotné závodění, nesmí to snižovat jeho faktor. Pokud budete řídit auto stejně jako když si lehnete na gauč, pak už to vůbec nebude zábavné."
Při této souvislosti se připomněl rok 2009, kdy právě v kvalifikaci na Grand Prix Maďarska zasáhl kus utržené pružiny z vozu Rubense Barrichella do hledí Felipe Massu.
Jsou tu ale i případy mnohem dávnější, několikrát připomínané - Staceyho nehoda v Belgii 1960, kdy po srážce s ptákem havaroval a přišel o život nebo kamínky z trati, které zranily Jochena Rindta (rozseklá tvář) či Helmuta Marka (poranění oka). Zatím se ale příliš neřešila otázka, jak rychle by se pilot z uzavřeného kokpitu dostal v případě nehody.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.