Italská strana má už jasno a téměř oslavuje Valtteri Bottase jako jistou akvizici pod střechou Maranella. Finský pilot je ale zdrženlivější a zatím nehodlá dělat ukvapené závěry. Zvěsti označil za pouhé fámy.
Italský tisk už uvedl výši odstupného za Bottase - Ferrari prý vyplatí Williamsu 12 milionů € za angažmá pilota Williamsu od příští sezóny. Ovšem žádná dohoda s Bottasem zatím neproběhla. Sám Valtteri tvrdí, že svou budoucností si vůbec není jist a vysvětluje, že jeho samotného zprávy překvapují.
"Samozřejmě že z pozice pilota chcete mít jistotu co nejdříve, někdy je ale třeba vyčkat. Takový je život. Mluvit o těch věcech budeme až ve chvíli, kdy bude co říci. Skutečně nevím, odkud se ty zvěsti berou. Dokud nebude nic potvrzeno, tak bude třeba počkat."
Bottas je přitom přesvědčen, že kdyby mu Williams v roce 2016 poskytl podmínky pro boj o mistrovský titul, neměl by důvod odcházet. "Vyhrát v této sezóně je opravdu nesmírně těžké, ale domnívám se, že příští rok může být Williams na ještě vyšší úrovni.
Vždy jsem říkal, že vyhrávat je možné, ale nejde to vždy a s každým týmem. Osobně věřím v budoucnost Williamsu, je to dobrý tým a na vrcholu už byl několikrát. V tuhle chvíli ale netuším, zda ještě rok zůstanu tady nebo půjdu jinam. Ale dokud budu zde, odvedu Williamsu maximálních sto procent."
Navzdory zvláštní povaze Hungaroringu je Bottas přesvědčen, že by právě tady mohl získat své první vavříny v F1. "Teoreticky to pro nás není nejvhodnější trať, ale rozhodně se nevzdáváme, vždyť závodní víkend ještě ani nezačal. Loni jsem se kvalifikoval do třetí řady a začátek závodu mi vyšel. Proto věřím, že tu jde udělat kvalitní výsledek."
Valtteri si je vědom složité situace zejména při předjíždění: "Musíme se zaměřit především na výkon, protože tady se moc předjíždět nedá. Možná se předpokládá, že podobně jako v Monaku se nám tu nebude dařit, ale my jsme se z té nepříjemné situace poučili. Rozhodně jsme závod dobře zanalyzovali a nebudeme opakovat stejné chyby. Od Monaca jsme postoupili hodně kupředu, takže se nebojím špatného výsledku. Na víkend jsem hodně zvědavý."
Podle Bottase tým disponuje aerodymaickými úpravami, od nichž očekává lepší jízdní vlasntosti. "Rovinka tu není dlouhá, využijeme stejný balíček jako v Rakousku. Udělali jsme pár změn, zejména v oblasti celkového přítlaku vozu, i když tady nám to asi moc nepomůže. V pátek chceme zkoušet nové přední křídlo, budu ho mít k dispozici podle týmových pravdiel, která říkají, že kdo má lepší pozici v celkové klasifikaci, bude mít tu možnost jako první."
Bottas se nebojí ani vysokých teplot. "Jsme schopni se připravit jak na studený, tak na teplý závod. Raději bych, kdyby bylo teplo, už kvůli účinnosti chlazení vozu, a také s ohledem na chování pneumatik. Ale tohle opravdu nezáleží na nás."
Ačkoli má Lewis Hamilton na kontě sedm titulů mistra světa, sám otevřeně přiznává, že ani on není bezchybný a stále vidí prostor pro další zdokonalení svých závodních schopností.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.