Italská strana má už jasno a téměř oslavuje Valtteri Bottase jako jistou akvizici pod střechou Maranella. Finský pilot je ale zdrženlivější a zatím nehodlá dělat ukvapené závěry. Zvěsti označil za pouhé fámy.
Italský tisk už uvedl výši odstupného za Bottase - Ferrari prý vyplatí Williamsu 12 milionů € za angažmá pilota Williamsu od příští sezóny. Ovšem žádná dohoda s Bottasem zatím neproběhla. Sám Valtteri tvrdí, že svou budoucností si vůbec není jist a vysvětluje, že jeho samotného zprávy překvapují.
"Samozřejmě že z pozice pilota chcete mít jistotu co nejdříve, někdy je ale třeba vyčkat. Takový je život. Mluvit o těch věcech budeme až ve chvíli, kdy bude co říci. Skutečně nevím, odkud se ty zvěsti berou. Dokud nebude nic potvrzeno, tak bude třeba počkat."
Bottas je přitom přesvědčen, že kdyby mu Williams v roce 2016 poskytl podmínky pro boj o mistrovský titul, neměl by důvod odcházet. "Vyhrát v této sezóně je opravdu nesmírně těžké, ale domnívám se, že příští rok může být Williams na ještě vyšší úrovni.
Vždy jsem říkal, že vyhrávat je možné, ale nejde to vždy a s každým týmem. Osobně věřím v budoucnost Williamsu, je to dobrý tým a na vrcholu už byl několikrát. V tuhle chvíli ale netuším, zda ještě rok zůstanu tady nebo půjdu jinam. Ale dokud budu zde, odvedu Williamsu maximálních sto procent."
Navzdory zvláštní povaze Hungaroringu je Bottas přesvědčen, že by právě tady mohl získat své první vavříny v F1. "Teoreticky to pro nás není nejvhodnější trať, ale rozhodně se nevzdáváme, vždyť závodní víkend ještě ani nezačal. Loni jsem se kvalifikoval do třetí řady a začátek závodu mi vyšel. Proto věřím, že tu jde udělat kvalitní výsledek."
Valtteri si je vědom složité situace zejména při předjíždění: "Musíme se zaměřit především na výkon, protože tady se moc předjíždět nedá. Možná se předpokládá, že podobně jako v Monaku se nám tu nebude dařit, ale my jsme se z té nepříjemné situace poučili. Rozhodně jsme závod dobře zanalyzovali a nebudeme opakovat stejné chyby. Od Monaca jsme postoupili hodně kupředu, takže se nebojím špatného výsledku. Na víkend jsem hodně zvědavý."
Podle Bottase tým disponuje aerodymaickými úpravami, od nichž očekává lepší jízdní vlasntosti. "Rovinka tu není dlouhá, využijeme stejný balíček jako v Rakousku. Udělali jsme pár změn, zejména v oblasti celkového přítlaku vozu, i když tady nám to asi moc nepomůže. V pátek chceme zkoušet nové přední křídlo, budu ho mít k dispozici podle týmových pravdiel, která říkají, že kdo má lepší pozici v celkové klasifikaci, bude mít tu možnost jako první."
Bottas se nebojí ani vysokých teplot. "Jsme schopni se připravit jak na studený, tak na teplý závod. Raději bych, kdyby bylo teplo, už kvůli účinnosti chlazení vozu, a také s ohledem na chování pneumatik. Ale tohle opravdu nezáleží na nás."
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.